NFL: Philadelphia Eagles er historiens første undertippede førsteseed

På trods af at have sikret sig første seed og hjemmebanefordel igennem NFL-slutspillet, er Philadelphia Eagles ikke NordicBets favorit mod Atlanta Falcons. Faktisk er det første gang i historien, at et førsteseedet hold åbner slutspillet som undertippet.

Philadelphia Eagles har været højtflyvende igennem NFL’s regulære sæson, og har med NFC-bedste 13 sejre sikret titlen som førsteseed igennem slutspillet. Men efter en skade til MVP-kandidaten Carson Wentz, åbner Eagles, som det første førsteseedede mandskab i historien, slutspillet som underdog i lørdagens kamp mod Atlanta Falcons.

Det står klart i spilleselskabet NordicBets slutspilsodds, hvor en Eagles-sejr i skrivende stund betaler indskuddet 2,40 gange igen, mens en Falcons-sejr står i favoritværdige 1,62.

”Som historien afslører er det hidtil uhørt, at et førsteseedet hold er undertippet. Det er dog ikke nogen hemmelighed, at havde du spurgt os for fire uger siden, var vi klar til at gøre Philadelphia Eagles til Super Bowl-vindere. Men efter Carson Wentz’ skade, har erstatningen Nick Foles nærmest sat ligaens næstbedste angreb i bakgear”, siger Thomas Holm, pressechef hos NordicBet.

Kigger man på NordicBets handicapodds, forventer bookmakeren dog, at kampen bliver tæt. Atlanta Falcons er i øjeblikket favoriseret med marginale 2,5 point.

”Vores odds afspejler dog, at vi forventer, at kampen går linen ud. Blandingen af et af ligaens bedste løbeangreb og et forsvar, der har været altdominerende på hjemmebane bliver deres livline, når de skal holde trit med Falcons’ eksplosive angreb”, afslutter Holm.

NFL Divisional Playoffs: Philadelphia Eagles - Atlanta Falcons

1          2