Wonderful Copenhagen

New Yorks turistchef imponeret over den danske hovedstads nye strategi

Del

Med en helt ny turismestrategi på gaden, har Wonderful Copenhagen i en længere periode analyseret bl.a. nye tendenser, nye digitale muligheder og ændringer i turisters forbrugeradfærd. Indsatsen har skullet sikre, at Wonderful Copenhagens nye strategi, som udstikker visionen og retningen for turismeudviklingen frem mod 2020, er på forkant fire år frem i en tid, hvor turismen er i global forandring.

Ud over de lokale aktører og borgerne i hovedstadsregionen har Wonderful Copenhagen også søgt international sparring undervejs i strategiprocessen, bl.a. hos New Yorks turismeorganisation, NYC & Company. Her fremhæver CEO Fred Dixon særligt den nye strategis fokus på det lokale, destinationens localhood:

“Vi er imponerede over tankerne bag Wonderful Copenhagens nye strategi specielt med den relation, alle har til den danske livsstil og mere specifikt fascination af danskerne som det lykkeligste folk i verden. Jeres tilgang til livsstil og kultur er unik, og det grundlag giver jer mulighed for at nå jeres visionære mål.”

Et andet hovedpunkt i den nye turismestrategi er, at borgerne fremover skal inddrages i udviklingen af turismen. Samspillet mellem borgere og besøgende handler både om, at de besøgende – som midlertidige lokale – gerne vil tage del i det lokale liv, og så handler det også om at sikre de lokales opbakning til fortsat vækst i turismen. I strategien er målet at sikre en fortsat vækst i turismen – med mennesket i centrum.

“Det er klogt af Wonderful Copenhagen at engagere de lokale borgere for at sikre opbakning til fortsat vækst i turismen på en ansvarlig måde, da samspillet mellem besøgende og lokale er afgørende for morgendagens destination,” lyder tilbagemeldingen fra turismeorganisationen i New York.

“Vi har fået feedback og testet vores vision og prioriteringer af undervejs i strategiprocessen internationalt. Det har vi gjort for at sikre, at vores nye strategi afspejler de forandringer, turismen globalt møder nu og lidt længere fremme og for at lære af andre storbyers erfaringer,” siger Mikkel Aarø-Hansen, administrerende direktør i Wonderful Copenhagen.

Kontakter

Wonderful Copenhagen
Head of Corporate Communications
Uffe Hartmann
Mobil: 21 73 98 90
Mail: ufh@woco.dk

Information om Wonderful Copenhagen

Wonderful Copenhagen
Wonderful Copenhagen
Nørregade 7B
1165 København K

+45 33257400http://www.wonderfulcopenhagen.dk

Wonderful Copenhagen er en netværksorganisation som arbejder for at fremme og udvikle erhvervs- og ferieturismen i Region Hovedstaden til gavn for almennyttige interesser.

Følg pressemeddelelser fra Wonderful Copenhagen

Skriv dig op her og modtag pressemeddelelser på mail. Indtast din mail, klik på abonner og følg instruktionerne i den udsendte mail.

Flere pressemeddelelser fra Wonderful Copenhagen

Ny rapport: Danmarks hovedstad har en af verdens fem bedste turismeorganisationer5.5.2018 09:53pressemeddelelse

Selvom Danmark er en lille spiller i den benhårde, globale konkurrence om turister, har hovedstadsregionen en af verdens bedste turismeorganisationer i form af Wonderful Copenhagen. Det fremgår af ny evaluering fra Destination Think!, der som førende, international ekspert i destinationsudvikling og -markedsføring har arbejdet med 320 organisationer, der markedsfører destinationer verden over. Destination Think! har evalueret Wonderful Copenhagen og har udråbt den danske hovedstads turismeorganisation som blandt de fem bedste i verden. Det er særligt tilgangen til markedsføring, evnen til at engagere erhvervet samt strategisk forretningsudvikling, der udløser international top-karakter. Væksten i turismen er primært noget, der sker i storbyer – både globalt og også i Danmark. Her har hovedstadsregionen oplevet en vækst i turismen på 65 pct. siden 2009. Men konkurrencen mellem storbyerne om at tiltrække turisterne og den forretning, der følger med, er stigende. En konkurrence, hvor Købe

Ny rapport: Danmarks hovedstad har en af verdens fem bedste turismeorganisationer5.5.2018 07:54pressemeddelelse

Selvom Danmark er en lille spiller i den benhårde, globale konkurrence om turister, har hovedstadsregionen en af verdens bedste turismeorganisationer i form af Wonderful Copenhagen. Det fremgår af ny evaluering fra Destination Think!, der som førende, international ekspert i destinationsudvikling og -markedsføring har arbejdet med 320 organisationer, der markedsfører destinationer verden over. Destination Think! har evalueret Wonderful Copenhagen og har udråbt den danske hovedstads turismeorganisation som blandt de fem bedste i verden. Det er særligt tilgangen til markedsføring, evnen til at engagere erhvervet samt strategisk forretningsudvikling, der udløser international top-karakter. Væksten i turismen er primært noget, der sker i storbyer – både globalt og også i Danmark. Her har hovedstadsregionen oplevet en vækst i turismen på 65 pct. siden 2009. Men konkurrencen mellem storbyerne om at tiltrække turisterne og den forretning, der følger med, er stigende. En konkurrence, hvor Købe

Verdens største kongres om havvind kommer til København24.3.2017 14:22pressemeddelelse

Danmark skal være vært for kongressen Offshore Wind Energy 2019, der er verdens største kongres og udstilling med fokus på havvind. Kongressen afholdes af den europæiske organisation WindEurope i tæt samarbejde med Vindmølleindustrien og forventes at tiltrække 10.000 deltagere i 3 dage. ”Danske virksomheder var de første til at opstille vindmøller på havet, og vi er i dag hjemsted for nogle af verdens førende virksomheder på området. Derfor glæder det mig utrolig meget, at WindEurope har peget på Danmark som værtsland for Offshore Wind Energy 2019, og jeg har store forventninger til konferencen og udstillingen, da interessen for havvind er hastigt voksende i hele verden. Derfor håber jeg også, at dette kan udvikle sig til en tilbagevendende begivenhed efter 2019,” siger Jan Hylleberg, adm. direktør for Vindmølleindustrien. Ifølge de seneste tal fra 2015 beskæftiger vindmøllebranchen i Danmark 31.000 og stod for 4,6% af den totale danske eksport, mens vindmøllebranchen omsatte for godt

Wonderful Copenhagens nye strategi: Farvel til turismen, som vi kender den30.1.2017 06:45pressemeddelelse

Turister er ikke længere blot turister – og vil i mindre grad opfattes som sådan. De vil være ’midlertidige lokale’, mens de er her. Det er hovedpointen i Wonderful Copenhagens nye turismestrategi, der sætter samspillet mellem borgerne og de besøgende i fokus, og som vil have endnu mere ud af den enkelte gæst. Samtidig skal hovedstaden i højere grad sælges internationalt ved, at flere synliggør destinationen mere og bedre.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter, og finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum