Wonderful Copenhagen

New Yorks turist-boss kommer til København

Del

Hvordan fastholder København sin internationale position som attraktiv by i international optik, når verdens byer hele tiden konkurrerer om at være det nye populære sted, og folk samtidig konstant søger noget nyt at orientere sig mod?

Det skal Fred Dixon, der er CEO for New Yorks turistorganisation, NYC & Company, give den danske turistbranche konkrete råd til, når han kommer til København for deltage i en ny, tilbagevendende konference, der sætter fokus på fremtidens storbyturisme.

Det er Wonderful Copenhagen, der har inviteret Fred Dixon til København for at tale ved konferencen Tomorrow’s Urban Travel. Her skal han – sammen med en række andre internationale profiler inden for storbyturisme, trend-watching og byudvikling være med til at pege på, hvordan turismen i København og lignende storbyer vil forandre sig de kommende år, og hvilke udfordringer og muligheder branchen står overfor.

”New York har udvist en enestående evne til at holde sig relevant og populær ikke bare som turistby, men også som et mega-brand, selvom andre kreative metropoler verden over konstant kæmper om at komme til. Samtidig er New York et rigtig godt eksempel på en by, der med stor succes har mobiliseret byens indbyggere til at markedsføre byen i sociale medier,” siger Emil Spangenberg, kommunikationschef i Wonderful Copenhagen, og fortsætter.

”New York har også konkret erfaring med at styre strømmen af turister ved brug af data og nye digitale løsninger, så byen undgår, at turister klumper sig sammen de samme steder på de samme tidspunkter og dermed skaber problemer for andre turister og byens indbyggere. Alt sammen noget, København kan lære af i forhold til at fremtidssikre byen som populær storbydestination. Og så er det altid interessant at lære af de store piger og drenge i klassen, derfor har vi inviteret Fred Dixon til konferencen Tomorrow’s Urban Travel.”

Tomorrow’s Urban Travel finder sted i København d. 8. september. Ud over et indblik i fremtidens storbyturisme og et møde med en række innovative og nye start up-virksomheder, vil der bl.a. blive præsenteret en ny undersøgelse af københavnernes opfattelse af turisterne i byen og ny viden om Airbnb og andre deleøkonomiske platforme.

Kontakter

Wonderful Copenhagen
Head of Corporate Communications
Uffe Hartmann
Mobil: 21 73 98 90
ufh@woco.dk

Information om Wonderful Copenhagen

Wonderful Copenhagen
Wonderful Copenhagen
Nørregade 7B
1165 København K

+45 33257400http://www.wonderfulcopenhagen.dk

Wonderful Copenhagen er en netværksorganisation som arbejder for at fremme og udvikle erhvervs- og ferieturismen i Region Hovedstaden til gavn for almennyttige interesser.

Følg pressemeddelelser fra Wonderful Copenhagen

Ved at skrive dig op her, vil du modtage pressemeddelelser på mail når de udsendes. Indtast din mail og følg instruktionerne. Det er ligeså let at melde sig fra igen.

Flere pressemeddelelser fra Wonderful Copenhagen

Verdens største kongres om havvind kommer til København24.3.2017 14:22pressemeddelelse

Danmark skal være vært for kongressen Offshore Wind Energy 2019, der er verdens største kongres og udstilling med fokus på havvind. Kongressen afholdes af den europæiske organisation WindEurope i tæt samarbejde med Vindmølleindustrien og forventes at tiltrække 10.000 deltagere i 3 dage. ”Danske virksomheder var de første til at opstille vindmøller på havet, og vi er i dag hjemsted for nogle af verdens førende virksomheder på området. Derfor glæder det mig utrolig meget, at WindEurope har peget på Danmark som værtsland for Offshore Wind Energy 2019, og jeg har store forventninger til konferencen og udstillingen, da interessen for havvind er hastigt voksende i hele verden. Derfor håber jeg også, at dette kan udvikle sig til en tilbagevendende begivenhed efter 2019,” siger Jan Hylleberg, adm. direktør for Vindmølleindustrien. Ifølge de seneste tal fra 2015 beskæftiger vindmøllebranchen i Danmark 31.000 og stod for 4,6% af den totale danske eksport, mens vindmøllebranchen omsatte for godt

New Yorks turistchef imponeret over den danske hovedstads nye strategi31.1.2017 09:47pressemeddelelse

Med en helt ny turismestrategi på gaden, har Wonderful Copenhagen i en længere periode analyseret bl.a. nye tendenser, nye digitale muligheder og ændringer i turisters forbrugeradfærd. Indsatsen har skullet sikre, at Wonderful Copenhagens nye strategi, som udstikker visionen og retningen for turismeudviklingen frem mod 2020, er på forkant fire år frem i en tid, hvor turismen er i global forandring. Ud over de lokale aktører og borgerne i hovedstadsregionen har Wonderful Copenhagen også søgt international sparring undervejs i strategiprocessen, bl.a. hos New Yorks turismeorganisation, NYC & Company. Her fremhæver CEO Fred Dixon særligt den nye strategis fokus på det lokale, destinationens localhood: “Vi er imponerede over tankerne bag Wonderful Copenhagens nye strategi specielt med den relation, alle har til den danske livsstil og mere specifikt fascination af danskerne som det lykkeligste folk i verden. Jeres tilgang til livsstil og kultur er unik, og det grundlag giver jer mulighed fo

Wonderful Copenhagens nye strategi: Farvel til turismen, som vi kender den30.1.2017 06:45pressemeddelelse

Turister er ikke længere blot turister – og vil i mindre grad opfattes som sådan. De vil være ’midlertidige lokale’, mens de er her. Det er hovedpointen i Wonderful Copenhagens nye turismestrategi, der sætter samspillet mellem borgerne og de besøgende i fokus, og som vil have endnu mere ud af den enkelte gæst. Samtidig skal hovedstaden i højere grad sælges internationalt ved, at flere synliggør destinationen mere og bedre.

2017 sætter ny rekord: Over 1 mio. krydstogtgæster til Danmark i det nye år3.1.2017 07:00pressemeddelelse

De danske krydstogthavne kan nu ved årets start se frem til et ekstra travlhed i 2017, hvor fem danske byer kommer til at sætte ny rekord i antallet af krydstogtgæster. Ud over at både Skagen, Aarhus, Aalborg, Fredericia og København hver især kan gøre klar til at tage imod et rekordstort antal turister ad søvejen, er der fremgang hos alle etablerede krydstogthavne i Danmark i 2017. Så det er hele Danmark, der samlet set går ind i sin hidtil bedste sæson. For første gang nogensinde runder det samlede antal krydstogtgæster i Danmark 1 mio., når landets krydstogthavne i 2017 tilsammen får besøg af et krydstogtskib 491 gange. Derudover forventes også mindst 300.000 besætningsmedlemmer, som vil skabe liv og omsætning på de danske havne i det nye år. Det viser en opgørelse fra Cruise Copenhagen Network, der samler de danske krydstogtdestinationer. Alene i 2016, hvor der i alt kom 866.000 krydstogtgæster på besøg i Danmark, var der en beregnet samfundsøkonomiske effekt af krydstogtturismen p