Wonderful Copenhagen

New Yorks turist-boss kommer til København

Del

Hvordan fastholder København sin internationale position som attraktiv by i international optik, når verdens byer hele tiden konkurrerer om at være det nye populære sted, og folk samtidig konstant søger noget nyt at orientere sig mod?

Det skal Fred Dixon, der er CEO for New Yorks turistorganisation, NYC & Company, give den danske turistbranche konkrete råd til, når han kommer til København for deltage i en ny, tilbagevendende konference, der sætter fokus på fremtidens storbyturisme.

Det er Wonderful Copenhagen, der har inviteret Fred Dixon til København for at tale ved konferencen Tomorrow’s Urban Travel. Her skal han – sammen med en række andre internationale profiler inden for storbyturisme, trend-watching og byudvikling være med til at pege på, hvordan turismen i København og lignende storbyer vil forandre sig de kommende år, og hvilke udfordringer og muligheder branchen står overfor.

”New York har udvist en enestående evne til at holde sig relevant og populær ikke bare som turistby, men også som et mega-brand, selvom andre kreative metropoler verden over konstant kæmper om at komme til. Samtidig er New York et rigtig godt eksempel på en by, der med stor succes har mobiliseret byens indbyggere til at markedsføre byen i sociale medier,” siger Emil Spangenberg, kommunikationschef i Wonderful Copenhagen, og fortsætter.

”New York har også konkret erfaring med at styre strømmen af turister ved brug af data og nye digitale løsninger, så byen undgår, at turister klumper sig sammen de samme steder på de samme tidspunkter og dermed skaber problemer for andre turister og byens indbyggere. Alt sammen noget, København kan lære af i forhold til at fremtidssikre byen som populær storbydestination. Og så er det altid interessant at lære af de store piger og drenge i klassen, derfor har vi inviteret Fred Dixon til konferencen Tomorrow’s Urban Travel.”

Tomorrow’s Urban Travel finder sted i København d. 8. september. Ud over et indblik i fremtidens storbyturisme og et møde med en række innovative og nye start up-virksomheder, vil der bl.a. blive præsenteret en ny undersøgelse af københavnernes opfattelse af turisterne i byen og ny viden om Airbnb og andre deleøkonomiske platforme.

Kontakter

Wonderful Copenhagen
Head of Corporate Communications
Uffe Hartmann
Mobil: 21 73 98 90
ufh@woco.dk

Information om Wonderful Copenhagen

Wonderful Copenhagen
Wonderful Copenhagen
Nørregade 7B
1165 København K

+45 33257400http://www.wonderfulcopenhagen.dk

Wonderful Copenhagen er en netværksorganisation som arbejder for at fremme og udvikle erhvervs- og ferieturismen i Region Hovedstaden til gavn for almennyttige interesser.

Følg pressemeddelelser fra Wonderful Copenhagen

Skriv dig op her og modtag pressemeddelelser på mail. Indtast din mail, klik på abonner og følg instruktionerne i den udsendte mail.

Flere pressemeddelelser fra Wonderful Copenhagen

Ny rapport: Danmarks hovedstad har en af verdens fem bedste turismeorganisationer5.5.2018 09:53pressemeddelelse

Selvom Danmark er en lille spiller i den benhårde, globale konkurrence om turister, har hovedstadsregionen en af verdens bedste turismeorganisationer i form af Wonderful Copenhagen. Det fremgår af ny evaluering fra Destination Think!, der som førende, international ekspert i destinationsudvikling og -markedsføring har arbejdet med 320 organisationer, der markedsfører destinationer verden over. Destination Think! har evalueret Wonderful Copenhagen og har udråbt den danske hovedstads turismeorganisation som blandt de fem bedste i verden. Det er særligt tilgangen til markedsføring, evnen til at engagere erhvervet samt strategisk forretningsudvikling, der udløser international top-karakter. Væksten i turismen er primært noget, der sker i storbyer – både globalt og også i Danmark. Her har hovedstadsregionen oplevet en vækst i turismen på 65 pct. siden 2009. Men konkurrencen mellem storbyerne om at tiltrække turisterne og den forretning, der følger med, er stigende. En konkurrence, hvor Købe

Ny rapport: Danmarks hovedstad har en af verdens fem bedste turismeorganisationer5.5.2018 07:54pressemeddelelse

Selvom Danmark er en lille spiller i den benhårde, globale konkurrence om turister, har hovedstadsregionen en af verdens bedste turismeorganisationer i form af Wonderful Copenhagen. Det fremgår af ny evaluering fra Destination Think!, der som førende, international ekspert i destinationsudvikling og -markedsføring har arbejdet med 320 organisationer, der markedsfører destinationer verden over. Destination Think! har evalueret Wonderful Copenhagen og har udråbt den danske hovedstads turismeorganisation som blandt de fem bedste i verden. Det er særligt tilgangen til markedsføring, evnen til at engagere erhvervet samt strategisk forretningsudvikling, der udløser international top-karakter. Væksten i turismen er primært noget, der sker i storbyer – både globalt og også i Danmark. Her har hovedstadsregionen oplevet en vækst i turismen på 65 pct. siden 2009. Men konkurrencen mellem storbyerne om at tiltrække turisterne og den forretning, der følger med, er stigende. En konkurrence, hvor Købe

Verdens største kongres om havvind kommer til København24.3.2017 14:22pressemeddelelse

Danmark skal være vært for kongressen Offshore Wind Energy 2019, der er verdens største kongres og udstilling med fokus på havvind. Kongressen afholdes af den europæiske organisation WindEurope i tæt samarbejde med Vindmølleindustrien og forventes at tiltrække 10.000 deltagere i 3 dage. ”Danske virksomheder var de første til at opstille vindmøller på havet, og vi er i dag hjemsted for nogle af verdens førende virksomheder på området. Derfor glæder det mig utrolig meget, at WindEurope har peget på Danmark som værtsland for Offshore Wind Energy 2019, og jeg har store forventninger til konferencen og udstillingen, da interessen for havvind er hastigt voksende i hele verden. Derfor håber jeg også, at dette kan udvikle sig til en tilbagevendende begivenhed efter 2019,” siger Jan Hylleberg, adm. direktør for Vindmølleindustrien. Ifølge de seneste tal fra 2015 beskæftiger vindmøllebranchen i Danmark 31.000 og stod for 4,6% af den totale danske eksport, mens vindmøllebranchen omsatte for godt

New Yorks turistchef imponeret over den danske hovedstads nye strategi31.1.2017 09:47pressemeddelelse

Med en helt ny turismestrategi på gaden, har Wonderful Copenhagen i en længere periode analyseret bl.a. nye tendenser, nye digitale muligheder og ændringer i turisters forbrugeradfærd. Indsatsen har skullet sikre, at Wonderful Copenhagens nye strategi, som udstikker visionen og retningen for turismeudviklingen frem mod 2020, er på forkant fire år frem i en tid, hvor turismen er i global forandring. Ud over de lokale aktører og borgerne i hovedstadsregionen har Wonderful Copenhagen også søgt international sparring undervejs i strategiprocessen, bl.a. hos New Yorks turismeorganisation, NYC & Company. Her fremhæver CEO Fred Dixon særligt den nye strategis fokus på det lokale, destinationens localhood: “Vi er imponerede over tankerne bag Wonderful Copenhagens nye strategi specielt med den relation, alle har til den danske livsstil og mere specifikt fascination af danskerne som det lykkeligste folk i verden. Jeres tilgang til livsstil og kultur er unik, og det grundlag giver jer mulighed fo

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter, og finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum