New York-rap-smeden Joey Bada$$ kommer til VEGA for at fejre jubilæet for sit klassiske mixtape ’1999’.

VEGA og Live Nation præsenterer

JOEY BADA$$

STORE VEGA

5. DECEMBER 2022

Joey Bada$$ voksede op i Bed-Stuy-kvarteret i Brooklyn, New York. Fra en ung alder studerede han Harlem Renaissance-tekster hvilket gik hen og blev byggestenene for hans naturlige udvikling til rapper. I en alder af blot 17 år udgav han sit banebrydende debut-mixtape ’1999’, hvorpå han kombinerede både den klassiske rå New Yorker-stil med en moderne udgave af selvsamme. Dette var bundet sammen af hans ekstremt imponerende tekniske snilde for at skrive rap-tekster taget alderen i betragtning. Han blev hurtigt en af de mest eftertragtede unge talenter i branchen.

Joey Bada$$’ debutalbum ’B4.DA.$$’ udkom i 2015 og gik direkte ind som #5 på Billboard i USA. På efterfølgeren fra 2017 ’All-Amerikkkan Badass’ viste han sine evner for at skrive politiske tekster pakket ind i fængende melodier, hvilket tog hans dybsindede sange til et endnu højere niveau. Samme år fik han sin debut som skuespiller i hit-serien Mr. Robot.

I 2019 var Joey Bada$$ en af de bærende kræfter på ’Escape From New York’, hvor de populære New York hip-hop-kollektiver Flatbush Zombies, The Underachievers og Joeys eget crew Pro Era gik sammen om at lave et collab-album. For nyligt kunne det unge multitalent også skrive Oscar-vinder på CV’et da han var med i den Academy Award-vindende kortfilm ’Two Distant Strangers’. Han fik også en stor rolle som skurk i serien ’Power Book III: Raising Kanan’.

I starten af 2022 begyndte Joey Bada$$ at løfte sløret for at der ville udkomme et nyt album med titlen ’2000’ for at fejre 10-års jubilæet for førnævnte ’1999’. ’2000’ bliver starten på et nyt kapitel for den 27-årige rapper og slutningen på et andet. ’2000’ er en påmindelse til verden om at tid kun er et koncept, og at det faktisk bare har været ét langt år siden Joey Bada$$ og hans Pro Era crew eksploderede ind på scenen i 2012. I forlængelse af det nye album drager Joey Bada$$ ud på tour og kommer til Store VEGA til december.

Billetsalget starter 17. juni kl. 10.00 via vega.dk, livenation.dk og ticketmaster.dk

Der vil være Live Nation presale for LN-medlemmer og nyhedsbrevsmodtagere 16. juni kl. 11:00

Live Nation er verdens førende producent og formidler af live entertainment-oplevelser. På verdensplan bliver det til + 40.000 årlige koncerter, +100 festivaler og mere end 500 millioner solgte billetter. Live Nation Denmark er Danmarks førende koncertbureau med 70 engagerede medarbejdere der holder til på Frederiksberg Allé i København. Vi arrangerer alt fra mindre klubshows til stadionshows, vi arbejder primært med koncerter, men beskæftiger os også med comedyshows og musicals. Festivalerne COPENHELL og Heartland er ligeledes en del af Live Nation Danmark. I huset finder du også vores to danske Agenturer PDH Music og Luger Denmark, som arbejder med nogle af landets største artister. Vi ønsker at tilbyde vores gæster det bedste; både før, under og efter arrangementet med musik- og begivenhedsrige oplevelser man husker for livet.

Aftenens koncert med Harry Styles er blevet aflyst efter anvisning fra dansk politi3.7.2022 23:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Aftenens koncert med Harry Styles er blevet aflyst efter anvisning fra dansk politi. Vi er dybt berørte af hændelserne i dag, og vores tanker går til ofrene og deres familier. Vi undersøger nu fremtidige muligheder for koncerten, og håber at kunne give alle billetkøbere direkte information snarest muligt. ENGLISH: Tonight’s concert with Harry Styles has been cancelled by direction of the Danish Police. We are all truly devastated by the events of today and our thoughts are with the victims and their families. We are looking into future possibilities for the show, and hope to be able to give ticket buyers direct information as soon as possible.

The HU bringer deres unikke kombination af heavy metal og traditionel musik fra Mongoliet til København og Aarhus.28.6.2022 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse

THE HU 31. OKTOBER 2022 DEN GRÅ HAL, KBH 1. NOVEMBER 2022 TRAIN, AARHUS The HU bringer deres unikke kombination af heavy metal og traditionel musik fra Mongoliet tilbage til Danmark. The HU startede med at lave musik i 2016 og fik hurtig massiv interesse fra internationale musikmedier og fans verden over. Bandet, der kommer fra Mongoliet, kombinerer heavy metal med traditionel mongolsk strubesang og har på den måde skabt en helt unik lyd. Deres første to videoer, ’Yuve Yuve Yu’ og ’Wolf Totem’ gik viralt og bandet fik hurtigt stor international succes. The HU kalder deres stil Hunnu Rock, inspireret af Hunnu, et mongolsk imperium fra oldtiden. Nogle af bandets tekster indeholder mongolske kampråb og lyrik som bliver udfoldet over et betagende lydbillede. De kombinerer traditionelle mongolske instrumenter, såsom en Morin Khuur, der er en form for violin, en Tovshuur, hvilket er en mongolsk guitar og en Tumur Khuur, der er en mongolsk udgave af en harpe. Dertil tilføjer de selvfølgelig d

Volbeat spiller endelig koncert i Danmark igen!27.6.2022 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse

VOLBEAT ’SERVANT OF THE ROAD WORLD TOUR 2022’ I ROYAL ARENA 20. OKTOBER 2022 Volbeat offentliggør europæisk efterårsturné, og spiller endelig koncert i Danmark igen! Special guests i Royal Arena: Skindred (UK) og Bad Wolves (US) Efter næsten tre år uden danske koncerter, spiller de danske Rock’n’roll rebels Volbeat endelig i Danmark igen. De løfter i dag sløret for 32 europæiske datoer på deres ’Servant Of The Road World Tour’, hvor de inviterer Skindred med som special guests, Bad Wolves som opener (på det europæiske fastland), og Napalm Death (i UK og Irland). Bandet udgav i december deres ottende album "Servant of the Mind", der toppede en lang række hitlister, og viste en mere tung side af Volbeats sangskrivning. Herhjemme hittede duetten med Stine Bramsen "Dagen Før", mens udlandet tog varmt imod den punkede "Wait A Minute My Girl", og den tunge og signaturlydende Volbeat sang "Shotgun Blues". Beskrevet af Louder som "titaniske heavy metal-riffs, der støder frontalt sammen med roc