NEW GEORG JENSEN KOPPEL WATCH TO HELP JAPAN
Following the great success of the RED AMBUSH® Koppel Watch created by the Japanese creative duo Verbal & Yoon, Georg Jensen is extending the partnership and launching a colorful range of exclusive special edition Koppel Watches.
In spring 2011, Georg Jensen is launching the iconic AMBUSH® Koppel Watch as a special edition piece, available in crisp, vibrant red as well as blue, green and black. The RED Koppel Watch still goes backwards just like the original pendant launched recently in Tokyo. The watches are based on the original iconic pendant watch design by master designer Henning Koppel in 1981.
All profit from the sales of these special edition watches as well as the designer royalties will be collected by Danish Red Cross and transferred directly to the Japanese Red Cross Society.
As part of the HELP JAPAN campaign, customers in all Georg Jensen stores will find Georg Jensen/Red Cross Moneyphant piggybanks for further donations .
The new pendants supporting Japan will be launched exclusively 14th of April at 10 Corso Como in Milan followed by Dover Street Market in London. Furthermore the pendant will be available in selected Georg Jensen Flagship Stores from April 20th.
To help Japan right away please sign up now for your Koppel Pendant Watch at www.georgjensen.com/helpjapan
Documents
About Georg Jensen
Subscribe to releases from Georg Jensen
Subscribe to all the latest releases from Georg Jensen by registering your e-mail address below. You can unsubscribe at any time.
Latest releases from Georg Jensen
GEORG JENSEN AQUIRES DANISH SILVER1.5.2013 14:46:43 CEST | Press release
Expanding Antique Silver, Watch and Jewellery business
JOY OF GIVING 2012 GAV 145.594 KR. TIL RØDE KORS7.1.2013 13:02:27 CET | Pressemeddelelse
Med julekampagnen Joy of Giving opfordrede Georg Jensen igen i år danskerne til at kombinere deres julegavekøb med støtte til Røde Kors. Det samlede beløb, der går ubeskåret til Røde Kors’ uundværlige hjælpearbejde som resultat af Joy of Giving 2012, er 145.594 kr.
JOY OF GIVING 2012 GAV 145.594 KR. TIL RØDE KORS7.1.2013 13:02:11 CET | Pressemeddelelse
Med julekampagnen Joy of Giving opfordrede Georg Jensen igen i år danskerne til at kombinere deres julegavekøb med støtte til Røde Kors. Det samlede beløb, der går ubeskåret til Røde Kors’ uundværlige hjælpearbejde som resultat af Joy of Giving 2012, er 145.594 kr.
Arbejdende træværksted og pop-up-shop hos Georg Jensen i december5.12.2012 08:00:00 CET | Pressemeddelelse
Møbelsnedker Morten Høeg-Larsen og Claus Meyer åbner pop-up-shop hos Georg Jensen. Oplev de smukke organiske skærebrætter fra deres fælles projekt ”Sløjd” og få smagsprøver på julegodter fra Meyers Bageri tre weekender i december på 1. sal i Georg Jensens Flagship Store på Amagertorv på Strøget i København.
Joy of Giving kampagnen fortsætter4.12.2012 11:20:51 CET | Pressemeddelelse
Kendte danskere besøgte Georg Jensen i weekenden for at pakke gaver ind til fordel for Røde Kors. Du kan også være med til at støtte! Kombiner dit julegavekøb med støtte til Røde Kors.