Landdistrikternes Fællesråd

Netværksmøder sætter fokus på mikroturisme

Mikroturismens erhvervspotentialer bliver centrum for de kommende netværksmøder i det projektarbejde, Landdistrikternes Fællesråd har søsat med støtte fra bl.a. Vejle Kommune og Erhvervsstyrelsen.
Erhvervsdrivende, som arbejder med småskalaturisme i landdistrikterne, mødes i et netværk, Landdistrikternes Fællesråd faciliterer.

Rundt om i landet spirer mikroturismeerhverv op i form af små overnatningssteder, lokalt guidede og tilrettelagte naturoplevelser samt lokale spisesteder. Små lokale turismevirksomheder tilbyder de autentiske oplevelser, der i stigende grad efterspørges af de tilrejsende turister. Men der er plads til endnu flere små turismevirksomheder, særligt i landdistrikterne. Her har mikroturismen stadig et uforløst vækstpotentiale, der kræver fokus og understøttelse, hvis det skal forløses.

Dét er udgangspunktet for de kommende netværksmøder, Landdistrikternes Fællesråd er vært for.

I denne omgang holdes tre møder med fokus på markedsføring, salgsoptimering og produktudvikling:

• Onsdag 6. maj 2020 kl. 15:00 - 17:30, netværksmøde om mikroturisme: Markedsføring. Læs mere her
  • Fredag 8. maj 2020 kl. 13:00 - 15.00, netværksmøde om mikroturisme: Produktudvikling. Læs mere her
  • Fredag 8. maj 2020 kl. 15:00 - 17:30, netværksmøde om mikroturisme: Salgsoptimering. Læs mere her

Møderne afholdes virtuelt som følge af coronavirus. Alle virksomheder, som arbejder med mikroturisme i landdistrikterne, har mulighed for at deltage i netværksmøderne gratis, men skal tilmelde sig via ovenstående links.

Noa Jankovic, public affairs-chef i Landdistrikternes Fællesråd, tlf. 40 777 170, mail nja@landdistrikterne.dk

Information om Landdistrikternes Fællesråd

Landdistrikternes Fællesråd
Rådhusgade 100
8300 Odder

61 313 636http://www.landdistrikterne.dk

Landdistrikternes Fællesråd er en partipolitisk neutral interesseorganisation, der arbejder for at skabe bedre rammevilkår for landdistrikter og yderområder i Danmark.

Vi tæller 55 kommuner og fire regioner, der tilsammen repræsenterer over 4 millioner danskere. Medlemmerne er tillige en række landsdækkende organisationer, de lokale aktionsgrupper samt et større antal landsbyer og landdistriktsråd.

Følg pressemeddelelser fra Landdistrikternes Fællesråd

Flere pressemeddelelser fra Landdistrikternes Fællesråd