Netto træder aktivt ind i kampen mod kræft

Hvert år bliver over 35.000 danskere ramt af kræft. I hvert tilfælde rammes familie, venner, kollegaer og ikke mindst den kræftramte af sorg og magtesløshed. Mange danskere har eller har haft kræft tæt inde på livet, og det gælder også Nettos kunder og medarbejdere, som dagligt har deres gang i butikkerne. Derfor lancerer Netto nu sin kampagne KRAM (Kræft Rammer Almindelige Mennesker).

KRAM tager kampen op i supermarkedet

Med flere tusinde kunder igennem butikkerne hver uge, gør Netto det nu endnu nemmere for mange flere at tage kampen op mod kræft, ved aktivt at kunne vælge produkter under mærket KRAM. Ved hvert salg af et KRAM-produkt donerer Netto mellem 3 og 6 kr. til Kræftens Bekæmpelse[1].

Netto går aktivt ind i kampen mod kræft sammen med sine kunder, fordi virksomheden ønsker at bidrage til at bekæmpe en af de farligste folkesygdomme i det 21. århundrede. Lørdag den 7. oktober 2017 introducerer Netto en række tekstilprodukter, som skal hjælpe med at samle penge ind til Kræftens Bekæmpelse.

Birgitte Strand, Senior Projektleder hos Kræftens Bekæmpelse, udtaler: ”KRAM er et glimrende initiativ, og jeg håber, at det bliver godt modtaget af Nettos kunder”.

KRAM og høj kvalitet går hånd i hånd

I Netto får du høj kvalitet til gode priser, og det er KRAMet godt eksempel på. De fleste af varerne er produceret i økologisk bomuld, og priserne ligger mellem 25 og 40 kr. Støttebeløbet varierer fra vare til vare, men jo flere KRAM-varer du køber, jo flere penge kan Netto donere til Kræftens Bekæmpelse.

Hver gang Kræftens Bekæmpelse modtager 100 kr., bliver 61 kr. brugt til kræftforskning, 20 kr. bruges til patientstøtte, 16 kr. sættes af til forebyggelse, og kun 3 kr. går til administration.

Majken Bramstrup, CSR-Manager hos Netto Danmark, udtaler: ”Vi håber, vores kunder vil hjælpe os med at støtte et formål, som i den grad giver mening”.

[1] Afhænger af varen

Fakta om kampagnen

• Kampagnen varer en uge – fra lørdag i uge 40 til og med fredag i uge 41.
• Hipsters eller maxitrusser, økologisk bomuld, 30,00 / Støttebeløb 5,00
• Boxershorts, økologisk bomuld, 30,00 / Støttebeløb 5,00
• Strømper, økologisk bomuld, 25,00 / Støttebeløb 3,00
• Tørklæde, 5 design, 30,00 / Støttebeløb 5,00
• Top med smalle eller brede stropper, økologisk bomuld, 40,00 / Støttebeløb 6,00
• KRAM-kampagnen er Nettos første af sin slags – og forhåbentlig ikke den sidste.

Landedirektør Netto, Brian Seemann Broe, Dansk Supermarked Group, tlf. 87 78 50 02

Netto er Danmarks største dagligvarekæde og største leverandør af økologi til de danske husstande. Det er vi stolte af. Lige siden Netto slog dørene op til den første butik i 1981, har danskerne taget godt imod idéen om, at alle skal have råd til kvalitet i hverdagen. Det betyder, at Netto er vokset og nu dækker hele Danmark med 462 butikker. I 1990 åbnede Netto sin første butik i udlandet, og i dag er der 1.300 Netto-butikker fordelt i Sverige, Tyskland og Polen. Netto er en del af Dansk Supermarked Group.