Netto runder milepæl med 100 nye butikker

I løbet af det seneste år har flere og flere Netto-kunder stiftet bekendtskab med nogle atypiske Netto’er. Med et helt anderledes butikskoncept adskiller de sig nemlig fra de velkendte Netto-butikker.
Indretningen har ikke kun fået et gennemgribende løft, men også alt fra farver og musik til varer og Netto-medarbejdernes tøj er opdateret i butikkerne.
Onsdag den 20. maj runder man en milepæl, når butik nummer 100 med det nye butikskoncept åbner:
– Vi ønsker at skabe fremtidens discountbutikker, og vi vil gerne gøre butikkerne mere indbydende og indkøbsoplevelsen bedre. Det er vi kommet rigtig langt med og runder nu en vigtig milepæl med de første 100 butikker, der er blevet gennemrenoveret og forbedret, fortæller Braw Bakir, der er salgsdirektør i Netto.
I de nye Netto’er oplever kunderne en indretning, som gør det er nemmere at finde rundt i butikkerne. Der er fortsat spændende spotvarer, men de har fået lidt mindre plads. Det har til gengæld givet mere plads til frugt- og grønt-afdelingen, ligesom sunde og lettilgængelige måltider, salater og juicer har fået sin egen sektion, da sundhed og let tilgængelighed er to vigtige områder for forbrugerne. Tiltag, som kunderne har taget rigtig godt imod, uddyber Braw Bakir:
– Vi er utrolig glade for den modtagelse, vi får fra kunderne, når vi åbner vores nye butikker, og når de besøger den i hverdagen. Vi har skabt en mere rolig butik, der er kendetegnet ved et stærkt sortiment af kvalitetsvarer til discountpriser og stor friskhed, og så skal det være nemt at finde rundt i butikken. Og vi oplever, at flere og flere kunder ønsker at handle med os i de nye butikker.
Med 100 butikker, der er blevet bygget, flyttet, gennemrenoveret og løftet til det nye butikskoncept, har Netto introduceret det nye koncept i godt hver femte Netto i Danmark. Det er målsætningen, at samtlige Netto-butikker inden for de næste fem år skal forvandles til det nye koncept.
– Vi forsætter ufortrødent, og vi regner med at runde 155, inden året er omme. Det er helt naturligt, at vi fejrer åbningerne en anelse anderledes end normalt i den her tid, da sikkerheden kommer først – og den slækker vi ikke på. Men det samme gælder ambitionerne om at give kunderne endnu bedre oplevelser i vores butikker, og vi knokler for at byde flest muligt inden for i vores nye alle vores butikker, slutter Braw Bakir.
Åbningen af butik nummer 100 med det nye butikskoncept sker i Jyllinge Centret 1B, Jyllinge
- - - - - - - - - -
FAKTA: Netto investerer en milliard i nye butikker i 2020
I alt vil godt 80 butikker åbne med Nettos nye koncept i 2020:
- 12 spritnye butikker.
- 9 vil være butikker, der flytter fra en adresse til ny – og bliver indrettet med det nye koncept.
- 10 vil være butikker som bliver udvidet og indrettet med nyt koncept.
- 49 vil være butikker, der gennemrenoveres og opgraderes med det nye koncept.
Kontakter
Group CommunicationSalling Group
Tlf:8778 5002press@sallinggroup.comBilleder
Information om Salling Group
Med kæder som føtex, Bilka, Netto, Salling stormagasiner og BR arbejder vi i Salling Group for at gøre hverdagen bedre gennem gode indkøbsoplevelser, muligheder for job i hele landet og lettere vej til en ansvarlig livsstil. Knap 60.000 dedikerede kolleger i Tyskland, Polen og Danmark servicerer hver uge 10 millioner kunder.
Fordi vi er 100% ejet af Salling Fondene år, går en del af vores overskud tilbage til samfundet. Siden 2012 har Salling Fondene doneret mere end 1,9 mia. kroner til uddannelse, kultur, sport, socialt arbejde og andre gode formål.
Følg pressemeddelelser fra Salling Group
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Salling Group
Salling Group og Folkekirkens Nødhjælp fejrer 20 års partnerskab4.11.2025 08:00:00 CET | Pressemeddelelse
I to årtier har Salling Group og Folkekirkens Nødhjælp samarbejdet om alt fra katastrofehjælp og bekæmpelse af madspild til støtte til Ukraine og indsamling af genbrugstøj.
føtex er ny hovedpartner for DBU Fodboldskole: Vil gøre en forskel for børn og unge over hele landet1.11.2025 07:00:00 CET | Pressemeddelelse
Et nyt og landsdækkende samarbejde mellem DBU og føtex ser dagens lys: Fra 2026 vil føtex stå i spidsen som partner for DBU Fodboldskole, der hver sommer samler tusindvis af børn og unge til sjove og lærerige fodboldoplevelser.
10.000 danskere har fået målt blodtrykket under indkøbsturen – og hvert tiende er for højt29.10.2025 11:30:00 CET | Pressemeddelelse
Samarbejdet mellem Hjernesagen og Salling Group har gjort det muligt for tusindvis af danskere at opdage forhøjet blodtryk i tide og tage vigtige skridt mod at forebygge stroke – ofte uden at kende til risikoen på forhånd. Indsatsen er med til at bringe forebyggelse og blodtryksmåling helt tæt på danskernes hverdag.
Ny teknologi skal hjælpe kunderne: Scan og find de bedste avocadoer i Bilka27.10.2025 10:00:00 CET | Pressemeddelelse
Salling Group og Bilka sætter nu turbo på indsatsen for at tilbyde kunderne de bedste avocadoer. Det skal være slut med at komme hjem med u- eller overmodne avocadoer, når en helt ny scanner nu introduceres i Bilka.
Salling fejrer julen med tre spektakulære nyheder16.10.2025 07:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Julen bliver ekstra magisk i år, når Salling tænder julelysene og præsenterer tre store juleoplevelser: en ny og strålende facadeudsmykning, åbningen af Salling Christmas Garden i Aarhus og et helt nyt juleshow med musik og dans i både Aarhus og Aalborg.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum


