Salling Group

Netto runder milepæl med 100 nye butikker

Del
Netto er ved at introducere et helt nyt butikskoncept i alle sine butikker, og i denne uge runder man en stor milepæl, når butik nummer 100 med den nye indretning og udtryk åbner. I Netto’erne møder man en helt anderledes butiksoplevelse, som kunderne på tværs af hele landet har taget godt i mod.

I løbet af det seneste år har flere og flere Netto-kunder stiftet bekendtskab med nogle atypiske Netto’er. Med et helt anderledes butikskoncept adskiller de sig nemlig fra de velkendte Netto-butikker.

Indretningen har ikke kun fået et gennemgribende løft, men også alt fra farver og musik til varer og Netto-medarbejdernes tøj er opdateret i butikkerne.

Onsdag den 20. maj runder man en milepæl, når butik nummer 100 med det nye butikskoncept åbner:

– Vi ønsker at skabe fremtidens discountbutikker, og vi vil gerne gøre butikkerne mere indbydende og indkøbsoplevelsen bedre. Det er vi kommet rigtig langt med og runder nu en vigtig milepæl med de første 100 butikker, der er blevet gennemrenoveret og forbedret, fortæller Braw Bakir, der er salgsdirektør i Netto.

I de nye Netto’er oplever kunderne en indretning, som gør det er nemmere at finde rundt i butikkerne. Der er fortsat spændende spotvarer, men de har fået lidt mindre plads. Det har til gengæld givet mere plads til frugt- og grønt-afdelingen, ligesom sunde og lettilgængelige måltider, salater og juicer har fået sin egen sektion, da sundhed og let tilgængelighed er to vigtige områder for forbrugerne. Tiltag, som kunderne har taget rigtig godt imod, uddyber Braw Bakir:

– Vi er utrolig glade for den modtagelse, vi får fra kunderne, når vi åbner vores nye butikker, og når de besøger den i hverdagen. Vi har skabt en mere rolig butik, der er kendetegnet ved et stærkt sortiment af kvalitetsvarer til discountpriser og stor friskhed, og så skal det være nemt at finde rundt i butikken. Og vi oplever, at flere og flere kunder ønsker at handle med os i de nye butikker.

Med 100 butikker, der er blevet bygget, flyttet, gennemrenoveret og løftet til det nye butikskoncept, har Netto introduceret det nye koncept i godt hver femte Netto i Danmark. Det er målsætningen, at samtlige Netto-butikker inden for de næste fem år skal forvandles til det nye koncept.

– Vi forsætter ufortrødent, og vi regner med at runde 155, inden året er omme. Det er helt naturligt, at vi fejrer åbningerne en anelse anderledes end normalt i den her tid, da sikkerheden kommer først – og den slækker vi ikke på. Men det samme gælder ambitionerne om at give kunderne endnu bedre oplevelser i vores butikker, og vi knokler for at byde flest muligt inden for i vores nye alle vores butikker, slutter Braw Bakir.

Åbningen af butik nummer 100 med det nye butikskoncept sker i Jyllinge Centret 1B, Jyllinge

- - - - - - - - - -

FAKTA: Netto investerer en milliard i nye butikker i 2020

I alt vil godt 80 butikker åbne med Nettos nye koncept i 2020:

- 12 spritnye butikker.
- 9 vil være butikker, der flytter fra en adresse til ny – og bliver indrettet med det nye koncept.
- 10 vil være butikker som bliver udvidet og indrettet med nyt koncept.
- 49 vil være butikker, der gennemrenoveres og opgraderes med det nye koncept.

Kontakter

Billeder

Information om Salling Group

Salling Group
Salling Group
Rosbjergvej 33
8220 Brabrand

87 78 50 00https://sallinggroup.com/

Med kæder som føtex, Bilka, Netto, Salling stormagasiner og BR arbejder vi i Salling Group for at gøre hverdagen bedre gennem gode indkøbsoplevelser, muligheder for job i hele landet og lettere vej til en ansvarlig livsstil. Knap 60.000 dedikerede kolleger i Tyskland, Polen og Danmark servicerer hver uge 10 millioner kunder.

Fordi vi er 100% ejet af Salling Fondene år, går en del af vores overskud tilbage til samfundet. Siden 2012 har Salling Fondene doneret mere end 1,9 mia. kroner til uddannelse, kultur, sport, socialt arbejde og andre gode formål.

Følg pressemeddelelser fra Salling Group

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Salling Group

Nyt samarbejde skal forebygge stroke i danskernes hverdag28.2.2024 08:20:00 CET | Pressemeddelelse

Alt for mange danskere rammes hvert år af stroke, og derfor vil Hjernesagen sammen med Salling Group og Salling Fondene over de kommende år bringe hjernesundhed og forebyggelse af stroke længst muligt ud til danskerne. Det sker ved at tilbyde nem og gratis blodtryksmåling i butikker landet over som del af et nyt, flerårigt strategisk samarbejde med ambition om at løfte danskernes generelle sundhedsniveau.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye