Salling Group

Netto-offensiven fortsætter

Del
Netto fortsætter investeringerne i nyt butikskoncept, som giver en markant anderledes butiksoplevelse og bliver modtaget rigtig godt af kunderne. Hen over efteråret vil endnu cirka 30 butikker blive omdannet. Dermed kommer det samlede antal nye Netto-butikker op på cirka 80 inden årsskiftet.

Med investeringer på mere end en milliard kroner opgraderer Netto samtlige butikker i Danmark i disse år, og nu planlægger kæden de næste cirka 30 butikker, der opgraderes og genåbnes resten af 2019. Det følger de cirka 50 butikker, der allerede er åbnet med den nye indretning. Der bliver tale om enten flytninger af eksisterende butikker, udvidelser, ombygninger eller helt nybyggede butikker.

Nettos nye butikskoncept adskiller sig fra de velkendte Netto-forretninger med ny indretning, farver, musik og nyt design på medarbejdernes tøj. Samtidig er der i de nye butikker øget fokus på frugt, grønt og nemme måltider. Danskerne efterspørger nemlig både det sunde og det nemme:

– Vi vil gerne lave fremtidens discountbutikker, der i højere grad passer til tiden og kundernes aktuelle ønsker og prioriteringer. Kernen i vores koncept er stadig det, vores kunder kender: Nemlig gode varer til de bedste priser. Men vi vil gerne gøre butikkerne mere indbydende og indkøbsoplevelsen bedre, og vi er meget glade for modtagelsen af de første 30 nye butikker, vi har åbnet, fortæller Braw Bakir, der er salgsdirektør for Netto Danmark.

Det bliver nemmere at finde varerne i Netto
I de nye Netto’er oplever kunderne en indretning, som gør det er nemmere at finde rundt i butikkerne. Der er fortsat spændende spotvarer, men de har fået lidt mindre plads, og det har givet mere plads til frugt- og grønt-afdelingen, ligesom sunde og lettilgængelige måltider, salater og juicer har fået sin egen sektion, da sundhed og let tilgængelighed er to vigtige områder for forbrugerne.

– Vi har skabt en mere rolig butik, der er kendetegnet ved et stærkt sortiment af kvalitetsvarer til discountpriser og stor friskhed, og så skal det være nemt at finde rundt i butikken, uanset hvad man leder efter. Det, tror vi på, er fremtidens discount, uddyber Braw Bakir.

Det er målsætningen, at samtlige Netto-butikker inden for de næste fem år skal renoveres og forvandles til det nye koncept. 

Her er de nye Netto-butikker, som åbner resten af 2019

  • 5 ny-åbninger (2 i København, 1 i Aarhus, 1 i Aalborg og 1 i Juelsminde)
  • 7 flytninger (2 i København, 1 i Aarhus, 1 i Randers, 1 i Holbæk, 1 i Køge)
  • 3 udvidelser (1 i København, 1 i Svendborg og 1 i Aalborg)
  • 14 renoveringer

Der vil blive udsendt lokal pressemeddelelse forud for hver enkelt åbning.

Kontakter

Billeder

Information om Salling Group

Salling Group
Salling Group
Rosbjergvej 33
8220 Brabrand

87 78 50 00https://sallinggroup.com/

Med kæder som føtex, Bilka, Netto, Salling stormagasiner og BR arbejder vi i Salling Group for at gøre hverdagen bedre gennem gode indkøbsoplevelser, muligheder for job i hele landet og lettere vej til en ansvarlig livsstil. Knap 60.000 dedikerede kolleger i Tyskland, Polen og Danmark servicerer hver uge 10 millioner kunder.

Fordi vi er 100% ejet af Salling Fondene år, går en del af vores overskud tilbage til samfundet. Siden 2012 har Salling Fondene doneret mere end 1,9 mia. kroner til uddannelse, kultur, sport, socialt arbejde og andre gode formål.

Følg pressemeddelelser fra Salling Group

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Salling Group

Paris 2024: Store danske virksomheder og topatleter: "Det ligger i vores DNA - Ingen vinder alene!"17.4.2024 13:15:09 CEST | Pressemeddelelse

Nu er der kun 100 dage til OL begynder i Paris. Kampagnen ’Ingen vinder alene’ sætter fokus på Danmarks unikke tilgang, når der skal opnås verdensklasse: Sammenhængen mellem bredde og elite. Danmarks olympiske partnere Salling Group, Danish Crown, Toyota, Poul Schmith og paralympisk partner Elsass Fonden er gået sammen med Team Danmark og Danmarks Idrætsforbund for at vise, hvorfor vi som land bliver ved med at lykkes med at skabe verdensstjerner.

Nyt samarbejde skal forebygge stroke i danskernes hverdag28.2.2024 08:20:00 CET | Pressemeddelelse

Alt for mange danskere rammes hvert år af stroke, og derfor vil Hjernesagen sammen med Salling Group og Salling Fondene over de kommende år bringe hjernesundhed og forebyggelse af stroke længst muligt ud til danskerne. Det sker ved at tilbyde nem og gratis blodtryksmåling i butikker landet over som del af et nyt, flerårigt strategisk samarbejde med ambition om at løfte danskernes generelle sundhedsniveau.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye