Netto lancerer dagligvarer på abonnement med ny digital platform

Nettos nye onlineplatform Fillop giver forbrugerne automatisk opfyldning af basisvarer som fx toiletpapir, ris og tandpasta, leveret direkte til hoveddøren, mens ferskvarer fortsat købes i den lokale Netto-butik. I dag har 14 pct. af danskerne ifølge analyseinstituttet Nielsen prøvet at købe dagligvarer digitalt, men samtidig viser forbrugerdata fra AIM CREATE, at over halvdelen af forbrugerne fortsat gerne selv vil vælge deres ferskvarer.
Plads i markedet til online-Netto
Netop de modsætninger i forbrugeradfærden har været drivkraften i udviklingen af onlineplatformen Fillop. Med den har Netto skabt en ny variant af onlinesupermarkedet, hvor forbrugeren slipper for besværet med at slæbe basisvarerne hjem, mens de selv kan gå ned i butikken og vælge den helt rette bøf eller slå til på et dagstilbud i Netto.
- I Netto er vi drevet af at gøre hverdagen lidt nemmere, lidt billigere og forhåbentligt også lidt bedre for vores kunder. Det er også visionen for Fillop. Vi ved, at mange danskere ser de daglige indkøb som lidt af en udfordring i et travlt liv. Det gør vi nu noget ved med lanceringen af Fillop, siger Martin Hasgard Olesen, der er kommerciel direktør i Netto Danmark.
Med Fillop-platformen satser Netto på at udviske grænserne mellem den fysiske butik og onlinesupermarkedet, som vi kender det – til gavn for forbrugeren.
- Vi har nøje fulgt med udviklingen af onlinesupermarkederne herhjemme og i udlandet og studeret data fra Salling Groups BilkaToGo, og vi kan se, at der er et hul i markedet, hvor forbrugerønsket om levering til døren møder forbrugerønsket om selv at vælge den helt rette ferskvare. Vi forventer at kunne tage en fornuftig bid af markedet for de danskere, der ønsker at flexshoppe, og håber, at danskerne vil tage godt i mod vores Fillop-kasser, siger Martin Hasgard Olesen.
50.000 nye kunder skal have Netto leveret direkte til døren
Varerne i Fillop er prissat til Netto-priser og leveres til døren af PostNord. Uanset om man er hjemme eller ej. Netto forventer 50.000 forbrugere på platformen inden for de kommende 12 måneder. I første omgang lanceres Fillop i en beta-version, som udvalgte danskere vil få adgang til. Beta-versionen går live i dag 10. september, og Netto åbner op for ansøgninger om at blive beta-tester på fillop.dk fra i dag. Netto forventer, at Fillop går live nationalt primo 2020.
Læs mere om Fillop og ansøg om at blive Fillop beta-tester på www.fillop.dk
Fakta om Fillop
Fillop giver mulighed for at få leveret basisvarer til døren med et fast interval, eksempelvis en gang eller to om måneden. Priserne er de samme som i de fysiske Netto-butikker og der kan vælges varer fra hele Nettos sortiment, undtagen ferskvarer. Det er let at opdatere næste levering, så der kan toppes op med ekstra varer, ligesom en levering nemt kan udskydes eller annulleres. Der er ingen binding og intet krav om minimumskøb.
Kontakter
Martin Hasgard Olesen, kommerciel direktør & Fillop-ansvarlig, Netto Danmark, via Salling Groups pressetjeneste.
Group CommunicationSalling Group
Tlf:8778 5002press@sallinggroup.comBilleder
Information om Salling Group
Med kæder som føtex, Bilka, Netto, Salling stormagasiner og BR arbejder vi i Salling Group for at gøre hverdagen bedre gennem gode indkøbsoplevelser, muligheder for job i hele landet og lettere vej til en ansvarlig livsstil. Knap 60.000 dedikerede kolleger i Tyskland, Polen og Danmark servicerer hver uge 10 millioner kunder.
Fordi vi er 100% ejet af Salling Fondene år, går en del af vores overskud tilbage til samfundet. Siden 2012 har Salling Fondene doneret mere end 1,9 mia. kroner til uddannelse, kultur, sport, socialt arbejde og andre gode formål.
Følg pressemeddelelser fra Salling Group
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Salling Group
Salling fejrer julen med tre spektakulære nyheder16.10.2025 07:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Julen bliver ekstra magisk i år, når Salling tænder julelysene og præsenterer tre store juleoplevelser: en ny og strålende facadeudsmykning, åbningen af Salling Christmas Garden i Aarhus og et helt nyt juleshow med musik og dans i både Aarhus og Aalborg.
Salling Group og Clever når milepæl: Over 1.000 ladeudtag på tværs af Danmark9.10.2025 08:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Salling Group og Clever har nået målet om at opsætte 1.000 ladeudtag og gør det dermed nemmere for elbilister at besøge butikkerne.
Salling Group styrker sit digitale beredskab og åbner for bedre offlinebetalingsløsninger i Bilka, føtex og Netto3.10.2025 08:15:00 CEST | Pressemeddelelse
Et nyt, udvidet samarbejde med Nets sikrer, at kunder i Salling Groups butikker fremover vil kunne betale med stort set alle betalingsformer under en eventuel krisesituation.
Salling Group gør status: 400 butikker har nu en fast madspildspartner29.9.2025 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Ved stor fælles indsats på tværs af butikker og madspildsaktører har 400 føtex, Bilka og Netto-butikker i dag fået en fast madspildspartner, der ugentligt kommer forbi og henter overskudsmad.
Salling Group udvider bestyrelsen med to internationale profiler26.9.2025 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Landets største dagligvarekoncern styrker bestyrelsen med to erfarne profiler fra international detailhandel med tyske Aliz Tepfenhart og hollandske Giny Boer.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum