Salling Group

Netto lancerer dagligvarer på abonnement med ny digital platform

Del
Danmarks største dagligvarekæde Netto åbner for onlineshopping af dagligvarer med den nye digitale platform Fillop. Fillop tilbyder en skræddersyet digital dagligvareløsning, der kombinerer fast levering af basisvarer til døren med salg af ferskvarer i butikken. Dermed udvider Netto med et onlineunivers som supplement til sine over 500 fysiske butikker. Målet er 50.000 nye digitale kunder på et år.

Nettos nye onlineplatform Fillop giver forbrugerne automatisk opfyldning af basisvarer som fx toiletpapir, ris og tandpasta, leveret direkte til hoveddøren, mens ferskvarer fortsat købes i den lokale Netto-butik. I dag har 14 pct. af danskerne ifølge analyseinstituttet Nielsen prøvet at købe dagligvarer digitalt, men samtidig viser forbrugerdata fra AIM CREATE, at over halvdelen af forbrugerne fortsat gerne selv vil vælge deres ferskvarer.

Plads i markedet til online-Netto

Netop de modsætninger i forbrugeradfærden har været drivkraften i udviklingen af onlineplatformen Fillop. Med den har Netto skabt en ny variant af onlinesupermarkedet, hvor forbrugeren slipper for besværet med at slæbe basisvarerne hjem, mens de selv kan gå ned i butikken og vælge den helt rette bøf eller slå til på et dagstilbud i Netto.

- I Netto er vi drevet af at gøre hverdagen lidt nemmere, lidt billigere og forhåbentligt også lidt bedre for vores kunder. Det er også visionen for Fillop. Vi ved, at mange danskere ser de daglige indkøb som lidt af en udfordring i et travlt liv. Det gør vi nu noget ved med lanceringen af Fillop, siger Martin Hasgard Olesen, der er kommerciel direktør i Netto Danmark.

Med Fillop-platformen satser Netto på at udviske grænserne mellem den fysiske butik og onlinesupermarkedet, som vi kender det – til gavn for forbrugeren.

- Vi har nøje fulgt med udviklingen af onlinesupermarkederne herhjemme og i udlandet og studeret data fra Salling Groups BilkaToGo, og vi kan se, at der er et hul i markedet, hvor forbrugerønsket om levering til døren møder forbrugerønsket om selv at vælge den helt rette ferskvare. Vi forventer at kunne tage en fornuftig bid af markedet for de danskere, der ønsker at flexshoppe, og håber, at danskerne vil tage godt i mod vores Fillop-kasser, siger Martin Hasgard Olesen.

50.000 nye kunder skal have Netto leveret direkte til døren 

Varerne i Fillop er prissat til Netto-priser og leveres til døren af PostNord. Uanset om man er hjemme eller ej. Netto forventer 50.000 forbrugere på platformen inden for de kommende 12 måneder. I første omgang lanceres Fillop i en beta-version, som udvalgte danskere vil få adgang til. Beta-versionen går live i dag 10. september, og Netto åbner op for ansøgninger om at blive beta-tester på fillop.dk fra i dag. Netto forventer, at Fillop går live nationalt primo 2020.

Læs mere om Fillop og ansøg om at blive Fillop beta-tester på www.fillop.dk

Fakta om Fillop

Fillop giver mulighed for at få leveret basisvarer til døren med et fast interval, eksempelvis en gang eller to om måneden. Priserne er de samme som i de fysiske Netto-butikker og der kan vælges varer fra hele Nettos sortiment, undtagen ferskvarer. Det er let at opdatere næste levering, så der kan toppes op med ekstra varer, ligesom en levering nemt kan udskydes eller annulleres. Der er ingen binding og intet krav om minimumskøb.

Kontakter

Martin Hasgard Olesen, kommerciel direktør & Fillop-ansvarlig, Netto Danmark, via Salling Groups pressetjeneste.

Billeder

Information om Salling Group

Salling Group
Salling Group
Rosbjergvej 33
8220 Brabrand

87 78 50 00https://sallinggroup.com/

Med kæder som føtex, Bilka, Netto, Salling stormagasiner og BR arbejder vi i Salling Group for at gøre hverdagen bedre gennem gode indkøbsoplevelser, muligheder for job i hele landet og lettere vej til en ansvarlig livsstil. Knap 60.000 dedikerede kolleger i Tyskland, Polen og Danmark servicerer hver uge 10 millioner kunder.

Fordi vi er 100% ejet af Salling Fondene år, går en del af vores overskud tilbage til samfundet. Siden 2012 har Salling Fondene doneret mere end 1,9 mia. kroner til uddannelse, kultur, sport, socialt arbejde og andre gode formål.

Følg pressemeddelelser fra Salling Group

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Salling Group

Paris 2024: Store danske virksomheder og topatleter: "Det ligger i vores DNA - Ingen vinder alene!"17.4.2024 13:15:09 CEST | Pressemeddelelse

Nu er der kun 100 dage til OL begynder i Paris. Kampagnen ’Ingen vinder alene’ sætter fokus på Danmarks unikke tilgang, når der skal opnås verdensklasse: Sammenhængen mellem bredde og elite. Danmarks olympiske partnere Salling Group, Danish Crown, Toyota, Poul Schmith og paralympisk partner Elsass Fonden er gået sammen med Team Danmark og Danmarks Idrætsforbund for at vise, hvorfor vi som land bliver ved med at lykkes med at skabe verdensstjerner.

Nyt samarbejde skal forebygge stroke i danskernes hverdag28.2.2024 08:20:00 CET | Pressemeddelelse

Alt for mange danskere rammes hvert år af stroke, og derfor vil Hjernesagen sammen med Salling Group og Salling Fondene over de kommende år bringe hjernesundhed og forebyggelse af stroke længst muligt ud til danskerne. Det sker ved at tilbyde nem og gratis blodtryksmåling i butikker landet over som del af et nyt, flerårigt strategisk samarbejde med ambition om at løfte danskernes generelle sundhedsniveau.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye