Netto & Kræftens Bekæmpelse samarbejder mod kræft
Køge, den 05. september 2018 - I 2017 kunne Netto og deres kunder stolt overrække en donationscheck på DKK 250.000 til Kræftens Bekæmpelse. Pengene blev samlet ind ved salg af KRAM-undertøj, -strømper og -tørklæder i Nettos flere end 500 danske butikker.
Fra lørdag den 8. september 2018 gentager Netto successamarbejdet med Kræftens Bekæmpelse, og udvider samtidig sortimentet til også at inkludere bl.a. plysbamser, håndklæder og stearinlys. Hos Netto håber, og tror man på, at ved at udvide KRAM-sortimentet i år, så kan man sammen med danskerne samle endnu flere midler sammen til Kræftens Bekæmpelse – og dermed støtte de over 35.000 danskere, der hvert år rammes af kræft[1].
”Kræft rammer rigtigt, rigtigt mange danskere i alle aldre og på tværs af land og by. Det er en sygdom som de fleste af os, på den ene eller anden måde, har haft inde på livet i vores nærmeste familie eller vennekredse. Kan vi sammen med vores kunder gøre en positiv forskel for Kræftens Bekæmpelses store arbejde i kampen mod sygdommen, så gør vi det. I 2017 samlede vi takket være danskerne DKK 250.000 sammen – det vil vi gerne som minimum nå igen i år,” siger Brian Seeman Broe, landechef i Netto Danmark.
Birgitte Strand, Senior Projektleder hos Kræftens Bekæmpelse udtaler: ”KRAM er et rigtigt godt initiativ, og jeg håber, at det endnu engang bliver godt modtaget af Nettos kunder.”
Afhængigt af KRAM-varens pris giver Netto mellem DKK 2 og DKK 5 til Kræftens Bekæmpelse. Hver gang Kræftens Bekæmpelse modtager DKK 100., bliver DKK 61 brugt til kræftforskning, DKK 20 bruges til patientstøtte, DKK 16 sættes af til forebyggelse, og kun DKK 3 går til administration[2].
Se efter KRAM-mærket på produkterne i din lokale Netto for at støtte kampen mod kræft, eller spørg din lokale Netto-medarbejder om hjælp.
[1] https://www.cancer.dk/hjaelp-viden/fakta-om-kraeft/kraeft-i-tal/nogletal/
[2] https://www.cancer.dk/stoet-os/det-gaar-din-stoette-til/
Nøgleord
Kontakter
Pressekontakt
Brian Seemann Broe, Landedirektør Netto, Salling Group, tlf. 87 78 50 02
Birgitte Strand, Senior projektleder, Kræftens Bekæmpelse, tlf. 24 82 35 87
Billeder
Vedhæftede filer
Information om Netto
Om Netto
Netto er Danmarks største leverandør af økologi til de danske husstande. Netto slog dørene op til den første butik i 1981, og dækker nu hele Danmark med cirka 500 butikker. I 1990 åbnede Netto sin første butik i udlandet, og i dag er der 1.300 Netto-butikker fordelt i Sverige, Tyskland og Polen. Netto er en del af Salling Group. Læs mere om Netto på www.netto.dk.
Som den største dagligvarekæde har Netto et ansvar for at sætte et særligt aftryk i fødevareindustrien. Det betyder bl.a., at Netto er de første i detailvarehandlen, der har introduceret en mejeriserie med fokus på dyrevelfærd. Derudover har Netto et tæt samarbejde med lokale producenter af økologiske varer.
Følg pressemeddelelser fra Netto
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Netto
Netto og Too Good To Go indgår samarbejde mod madspild12.5.2020 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Danmarks største discountkæde, Netto, og Danmarks største aktør mod madspild, Too Good To Go, går sammen i nyt pilotprojekt for at mindske madspild yderligere i detailkæden. Dermed kommer Nettos varer for første gang med i Too Good To Go-appen. Fire unikke Netto-posevarianter bliver testet.
Dagligvarekæde vil give danskerne en 40 tons tung julegave1.11.2019 06:00:00 CET | Pressemeddelelse
Juleaftensdag slår tre Netto-butikker dørene op, mens resten af Danmark holder julelukket. På hylderne er der gratis mad, og der er kun åbent for udsatte danskere, der ikke selv har rammerne til at skabe en god jul. Har man selv overskud til at hjælpe andre i julen, kan man allerede i dag ansøge om overskudsmad til at afholde sit eget lokale julearrangementer for udsatte danskere.
Nyt nationalt madprojekt: Vi skal spise os ud af ensomheden sammen24.9.2019 07:54:39 CEST | Pressemeddelelse
Ensomhed er et stigende problem i Danmark. Undersøgelser viser, at hver femte voksne dansker nu føler sig uden for fællesskabet. Nyt landsdækkende projekt, der lanceres i dag på Konferencen mod Ensomhed i Nyborg, vil skabe flere lokale madfællesskaber for at bryde ensomhedsmønstret. Bag initiativet står FødevareBanken og Netto, der fås ros fra Folkebevægelsen mod Ensomhed.
Danskerne udpeger lokale plastiknødzoner - nu bliver 31 hjulpet af Netto29.8.2019 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Sammen med danskerne trækker Netto i arbejdstøjet for at komme plastikforureningen i Danmark til livs. Hele 31 udvalgte naturområder rundt om i landet står overfor en større rengøring, efter danskerne over sommeren har udpeget steder i landet, der flyder med plastik og andet affald. Plastikindsatsen sker som led i World Cleanup Day.
Seks plastikramte naturområder i København kommer med i national indsats29.8.2019 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Over sommeren har danskerne hjulpet Netto med at identificere naturområder i Danmark, som man mener, er belastet af plastikforurening. Nu har WWF Verdensnaturfondens plastikeksperter gennemgået de lokale nomineringer og udvalgt seks grønne områder i København og omegn, som Netto sammen med københavnerne vil give en kærlig hånd til World Cleanup Day 21. september. I alt rykker Netto ud til hele 31 plastikbelastede områder i hele Danmark på dagen.