Netto investerer en milliard kroner i nye butikker

Danskerne kommer for alvor til at møde fremtidens discountbutikker i 2019, hvor Netto åbner 70 butikker med helt nyt look og koncept. Med storoffensiven vil Netto løfte butiksoplevelsen markant, og målet er, at alle Nettos butikker vil være omdannet til det nye koncept inden for fem år.

Netto har netop åbnet sin butik nummer 500 og nået en historisk milepæl i Danmark. Men landets største detailkæde sætter ikke tempoet ned i 2019, hvor godt 70 Netto-butikker vil åbne med kædens nye butikskoncept.

Ny indretning, nye farver, færre spot-varer og et større fokus på frugt og grønt og nemme måltider er kernen i konceptet, der skal løfte butiksoplevelsen i Netto. Og danskerne kommer altså for alvor til at møde de nye Netto-butikker næste år, hvor Netto investerer en milliard kroner, dels i 18 spritnye butikker, dels i 50 gennemgribende overhalinger af eksisterende Netto-butikker.

– Det er en markant investering, der revitaliserer vores butikskoncept fuldstændigt, og jeg glæder mig enormt meget til at se, hvordan kunderne tager imod vores nye butikker. Med 70 butikker, som alle får vores nye koncept, kommer vi bredt ud, og jeg håber, at modtagelsen bliver ligeså overvældende som i de byer, hvor vi har testet konceptet hidtil, fortæller Michael Løve, der er direktør i Netto.

Kunderne har taget hjerteligt imod
Den første butik med det nye koncept åbnede i juni, og i alt har Netto åbnet 10 butikker, som har fået den bemærkelsesværdige makeover. Alle steder med stor succes.

– Grundlæggende ønsker vi at skabe butikker, som det er rart at være i for kunder og medarbejdere, og vi er meget glade for den modtagelse, vi har fået fra kunderne i de første butikker med vores nye koncept, siger Michael Løve.

Den store overhaling af butikkerne vil ske i gennem hele 2019. Og de første butikker vil allerede få det gennemgribende løft i januar.

Alle butikker inden fem år
Det er målsætningen, at samtlige Netto-butikker inden for de næste fem år skal renoveres og forvandles, så de står klar i det nye koncept.

Det er en ambitiøs målsætning, erkender Netto-direktør Michael Løve. Men også en vigtig forudsætning for, at kunderne i endnu højere grad vil pege på Netto som deres foretrukne discountkæde:

– Kernen i vores nye koncept og butikker vil stadig være det, som kunderne kender: Nemlig gode varer til de bedste priser. Det er dog også vigtigt, vi har nogle butikker, der appellerer til kunderne. Her vil vi løfte samtlige vores butikker og investere, så alle vores nuværende og nye kunder kan opleve fremtidens discountbutik.

- - - - -

Netto investerer en milliard i nye butikker i 2019

I alt 70 butikker vil åbne i 2019 med Nettos nye koncept:

• 18 spritnye butikker.
  • 14 vil være butikker, der flytter fra en adresse til ny – og bliver indrettet med det nye koncept
  • 8 vil være butikker som bliver udvidet og indrettet med nyt koncept
  • 30 vil være butikker, der gennemrenoveres og opgraderes med det nye koncept

Nettos nye butikker:

Nettos nye butikker adskiller sig fra en typisk Netto-butik i kraft af:

• Markant større frugt- og grøntafdeling.
  • En særlig og større sektion med convenience-varer, som findes i forlængelse af frugt- og grøntafdelingen.
  • Ny placering til de kendte Spot-varer, som alt efter varetype er placeret nær det faste sortiment af tilsvarende varer.
  • Mere plads til kølog frost med plads til præsentation af det ferske kød
  • Nyt inventar med en skandinavisk look-and feel-fornemmelse. Eksempelvis med træmateriale i frugt- og grøntafdelingen.
  • Nye farver på inventar og vægge, hvor den klassiske gule Netto-farve også har fået en opdatering.
  • Ligeledes justeringer i facadeskiltningen, hvor den gule foliering ikke er en del af vinduerne i butikken – så der kommer meget dagslys ind i butikken.
  • Indretningen i butikken er udarbejdet, så kunderne nemt kan navigere rundt.
  • Udover frugt og grønt er også convenience, fersk kød og en lang række andre varer fremhævet, så kundens indkøbsoplevelse og indkøbsflow forbedres.
  • Ændret belysning i butikken, hvor varerne vil være i fokus.