Netto åbner fremtidens discountbutik
Det bliver en anderledes Netto, som københavnerne kan møde, når de fra i dag, den 6. juni, går på indkøb i deres Netto på Kongelundsvej 49 i København.
Netto-butikken er nemlig den første, som åbner med Nettos helt nye butikskoncept, der skal løfte hele indkøbsoplevelsen i Netto. Butikken vil adskille sig fra en typisk Netto, idet både indretning og look-and-feel har fået et gennemgribende løft. Og derudover vil butikken opleves anderledes, da alt fra musik og varer til Netto-medarbejdernes tøj er opdateret.
– Vi har ganske enkelt revitaliseret hele vores butikskoncept, som har fået en gennemgribende makeover. Kernen i vores nye koncept vil stadig være det, som kunderne kender: Nemlig gode varer til de bedste priser. Men med vores nye koncept vil vi i endnu højere grad gerne skabe butikker, som det er rart at være i for kunder og medarbejdere, fortæller Michael Løve, der er direktør i Netto, og uddyber:
– Med vores nye koncept glæder vi os til at tilføre endnu flere dimensioner til butikkerne, og med vores første nye butik kommer vi til at præsentere den butiksoplevelse, vi gerne vil gøre til normen i Netto.
Kernen i butiksoplevelsen vil tage afsæt i Nettos danske og skandinaviske rødder, og udover nye farver og mere lækker look-and-feel har den nye butik også en særlig indretning. Således vil frugt- og grønt-afdelingen spille en mere bærende rolle, ligesom convenience-varer vil få sin egen sektion, så det er nemt for alle at finde de nemme måltider.
Samtidig vil butikken have færre af de klassiske spot-varer, som samtidig vil blive placeret nær det faste sortiment af tilsvarende varer. 300 nye varer vil i stedet blive tilført det faste sortiment:
– Vi vil gerne skabe fremtidens discountbutik med afsæt i en mere rolig butik, der er kendetegnet ved et stærkt sortiment af kvalitetsvarer til discountpriser og stor friskhed. Vi vil i endnu højere grad indrette butikken efter kundernes efterspørgsel, som går mod markante frugt- og grønt-afdelinger, convenience og en enkel og nem navigering i butikken. Det skal være behageligt at handle her, og på tværs af hele butikken vil man møde en styrket oplevelse, som vi håber, at kunderne vil tage rigtig godt imod, uddyber Michael Løve.
Netto har gennem det seneste år testet en række koncepter, særligt med fokus på farvevalg og overordnet indretning, i Danmark, Sverige, Tyskland og Polen. Det er er bl.a. den læring, som udgør kernen i det nye butikskoncept.
Om Netto-butikken på Kongelundsvej 49, 2300 København:
- Butikken har alt i alt et salgsareal på godt 900 m2.
- Butikken vil adskille sig fra en typisk Netto-butik i kraft af:
- Markant større frugt- og grøntafdeling
- En særlig og større sektion med convenience-varer, som findes i forlængelse af frugt- og grøntafdelingen
- Ny placering til de kendte Spot-varer, som alt efter varetype vil blive placeret nær det faste sortiment af tilsvarende varer
- Mere plads til køl- og frost med plads til præsentation af det ferske kød
- Nyt inventar, med en skandinavisk look-and feel-fornemmelse. Eksempelvis med trælook i frugt- og grøntafdelingen
- Nye farver på inventar og væg, hvor den klassiske gule Netto-farve også har fået en opdatering.
- Ligeledes justeringer i facadeskiltningen, hvor den gule foliering ikke er en del af vinduerne i butikken – så der kommer meget dagslys ind i butikken.
- Indretningen i butikken er udarbejdet, så kunderne nemt kan navigere rundt. Udover frugt og grønt vil også convenience, fersk kød og en lang række andre varer blive fremhævet, så kundens indkøbsoplevelse og indkøbsflow forbedres.
- Ændret belysning i butikken, hvor varerne vil være i fokus
Illustrationen er fra en 3D-visualisering af fremtidige Netto-butikker
Kontakter
Group CommunicationSalling Group
Tlf:8778 5002press@sallinggroup.comBilleder
Information om Salling Group
Med kæder som føtex, Bilka, Netto, Salling stormagasiner og BR arbejder vi i Salling Group for at gøre hverdagen bedre gennem gode indkøbsoplevelser, muligheder for job i hele landet og lettere vej til en ansvarlig livsstil. Knap 60.000 dedikerede kolleger i Tyskland, Polen og Danmark servicerer hver uge 10 millioner kunder.
Fordi vi er 100% ejet af Salling Fondene år, går en del af vores overskud tilbage til samfundet. Siden 2012 har Salling Fondene doneret mere end 1,9 mia. kroner til uddannelse, kultur, sport, socialt arbejde og andre gode formål.
Følg pressemeddelelser fra Salling Group
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Salling Group
Nu åbner fremtidens føtex med stort fokus på måltidet og sundhed21.11.2024 07:30:00 CET | Pressemeddelelse
I Kokkedal kan du nu opleve føtex’ helt nye koncept, der vil være standarden for fremtidens føtex. Kunderne vil opleve en butik, hvor måltidet og convenience er i højsædet, og hvor de første sundhedstiltag bliver præsenteret
Partnerskab afslører: Hver tiende kunde har forhøjet blodtryk29.10.2024 06:00:00 CET | Pressemeddelelse
Siden foråret har Hjernesagen i samarbejde med Salling Group tilbudt kunderne gratis blodtryksmåling. Den første evaluering af projektet viser, at det har store perspektiver for folkesundheden, fortæller ekspert. Derfor bliver tilbuddet nu udvidet til flere butikker landet over.
Salling Group sætter fokus på søvn og mave i balance25.10.2024 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Flere danskere oplever søvnbesvær og problemer med maven. Derfor lancerer Bilka og føtex nu et bredt sortiment af produkter og kosttilskud rettet mod den gode søvn og en mave i balance.
Salling Group åbner ny banebrydende butik i Aarhus9.10.2024 06:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Nu åbner ´føtex GO´. Danmarks første betjeningsfrie dagligvarebutik, der giver kunderne mulighed for at klare indkøbene hurtigt og let, præcist når det passer dem
Salling Group sætter kurs mod fremtiden med historisk høje ambitioner1.10.2024 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Milliardinvesteringer i kerneforretningen med et ufravigeligt fokus på kunder og innovation skal sikre et endnu mere robust Salling Group, der sætter mål om flere butikker, opkøb og fusioner på eksisterende og nye markeder i sin nye forretningsstrategi.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum