Salling Group

Netto åbner fremtidens discountbutik i Aarhus

Del

Et helt nyt butikskoncept står klar, når den første af fremtidens Netto-butikker åbner i Jylland torsdag den 30. august. Konceptet indebærer ny indretning, nye farver, færre spot-varer og et særligt fokus på frugt og grønt og nemme måltider

Det bliver en anderledes Netto, som borgerne i Aarhus kan møde, når de fra i dag torsdag den 30. august går på indkøb i deres Netto i Veri Centeret.

Netto-butikken er nemlig den allerførste i Jylland, som åbner med Nettos helt nye butikskoncept, der skal løfte hele indkøbsoplevelsen. Butikken adskiller sig fra en typisk Netto, idet både indretning og look-and-feel har fået et gennemgribende løft. Og derudover vil butikken opleves anderledes, da alt fra musik og varer til indkøbsvognene er opdateret.

– Vi har ganske enkelt revitaliseret hele vores butikskoncept, som har fået en gennemgribende makeover. Kernen i vores nye koncept vil stadig være det, som kunderne kender: Nemlig gode varer til de bedste priser. Men med vores nye koncept vil vi i endnu højere grad gerne skabe butikker, som det er rart at være i for kunder og medarbejdere, fortæller Michael Løve, der er direktør i Netto. 

Kernen i butiksoplevelsen tager afsæt i Nettos danske og skandinaviske rødder, og udover nye farver og mere lækker look-and-feel har den nye butik også en særlig indretning. Således spiller frugt- og grønt-afdelingen en mere bærende rolle, ligesom convenience-varer får sin egen sektion, så det er let for alle at finde de nemme måltider.

Samtidig har butikken færre af de klassiske spot-varer, som samtidig er placeret nær det faste sortiment af tilsvarende varer. 300 nye varer er i stedet tilføjet til det faste sortiment.
Butikschefen i den nye Netto-butik er Jørn Krag Pedersen, og han glæder sig meget til at byde kunderne indenfor i den helt nye butik.

- Vi glæder os meget til at åbne fremtidens discountbutik, og så endda den allerførste i Jylland. Det er ingen hemmelighed, at den gamle butik trængte til at blive frisket op, men det bliver en komplet anden Netto-butik, kunderne kommer til at møde. For det første er butikken næsten dobbelt så stor, der er nu direkte adgang fra parkeringspladsen, og så er butikken i endnu højere grad indrettet efter kundernes ønsker med mere plads til frugt- og grønt, convenience og nem navigering i butikken, siger Jørn Krag Pedersen.

Om Netto-butikken i Aarhus

Butikken har næsten fordoblet salgsarealet og har i alt et salgsareal på godt 900 m2.

Butikken adskiller sig fra en typisk Netto-butik i kraft af:

  • Markant større frugt- og grøntafdeling.

  • En særlig og større sektion med convenience-varer, som findes i forlængelse af frugt- og grøntafdelingen.

  • Ny placering til de kendte Spot-varer, som alt efter varetype er placeret nær det faste sortiment af tilsvarende varer.

  • Mere plads til køl- og frost med plads til præsentation af det ferske kød
  • Nyt inventar, med en skandinavisk look-and feel-fornemmelse. Eksempelvis med trælook i frugt- og grøntafdelingen.

  • Nye farver på inventar og væg, hvor den klassiske gule Netto-farve også har fået en opdatering.

  • Ligeledes justeringer i facadeskiltningen, hvor den gule foliering ikke er en del af vinduerne i butikken – så der kommer meget dagslys ind i butikken.

  • Indretningen i butikken er udarbejdet, så kunderne nemt kan navigere rundt.

  • Udover frugt og grønt er også convenience, fersk kød og en lang række andre varer fremhævet, så kundens indkøbsoplevelse og indkøbsflow forbedres.

  • Ændret belysning i butikken, hvor varerne vil være i fokus.

Kontakter

Billeder

Information om Salling Group

Salling Group
Salling Group
Rosbjergvej 33
8220 Brabrand

87 78 50 00https://sallinggroup.com/

Med kæder som føtex, Bilka, Netto, Salling og Wupti arbejder vi i Salling Group for at gøre hverdagen bedre gennem gode indkøbsoplevelser, muligheder for job i hele landet og lettere vej til en ansvarlig livsstil. Flere end 50.000 dedikerede kolleger i Tyskland, Polen, Sverige og Danmark servicerer hver uge 11 millioner kunder.

Fordi vi er 100 % ejet af Salling Fondene år, går en del af vores overskud tilbage til samfundet. Siden 2012 har Salling Fondene doneret mere end 850 mio. kr. til uddannelse, kultur, sport, socialt arbejde og andre gode formål.

Følg pressemeddelelser fra Salling Group

Skriv dig op her og modtag pressemeddelelser på mail. Indtast din mail, klik på abonner og følg instruktionerne i den udsendte mail.

Flere pressemeddelelser fra Salling Group

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter, og finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum