Netto åbner Danmarks største discountbutik

Torsdag morgen bliver Amager hjemsted for Danmarks største og mest moderne discountbutik, når Netto slår skydedørene op til 2.000 kvadratmeter fødevaremekka

En lækker frugt & grønt-afdeling med masser af convenience-varer, økologi i lange baner, stort udvalg af fersk kød og ekstra meget torveplads og brede gange i spritnye lokaler er, hvad der venter amagerkanerne, når de fra torsdag morgen kan gå på indkøb i deres nye Netto.

Netto åbner nemlig Danmarks største discountbutik, og landedirektør i Netto, Brian Seemann Broe, lægger ikke skjul på, at han glæder sig overordentligt meget til at byde velkommen.

– Det bliver en topmoderne og meget indbydende discountbutik. Med så meget plads og kølekapacitet byder vi indenfor i et vaskeægte fødevaremekka, siger Brian Seemann Broe om den nye butik på Kirkegårdsvej på Amager.

I forvejen er Netto stærkt til stede i Hovedstadsområdet, hvor kampen om de gode placeringer er allerhårdest blandt dagligvarekæderne. Og alene i år forventer Dansk Supermarked Group at åbne mindst 25 nye Nettobutikker. Alligevel bliver Netto på Kirkegårdsvej på Amager en af sværvægterne.

– Netto er danskernes foretrukne discountkæde, og ikke mindst på Amager gør vi hver dag vores yderste for at servicere vores store og loyale kundegruppe. De fortjener en topmoderne butik, og det får de nu. Men det betyder langt fra, at vi er færdige med at ekspandere i Storkøbenhavn, siger landedirektør Brian Seemann Broe.

Tre gange normal størrelse

Med sine knap 2.000 m2 alene i butiksareal bliver den nye Netto næsten tre gange større end en almindelig discountbutik. Fem kassesluser kommer til at betjene forbrugerne fra det tætbefolkede område, der omkranser butikken.

Fra parkeringskælder samt fra det udendørs parkeringsområde er der nem adgang til butikken, ligesom et rigt udbud af offentlig transport giver mulighed for at bringe de fyldte Scottie-poser hjem.

Den nye store Netto følger i halen på Nettos spritnye butikker på blandt andet Østerbro, Nordhavnen og Carlsberg-byen, der alle er åbnet i de seneste år, ligesom at flere Netto’er er på vej i hovedstadens væsentligste udviklingsområder. Sidste års omlægning af døgnNetto til Netto betyder, at der er kommet endnu flere gul-sorte kvadratmeter til, så kæden nu er er oppe på 120 butikker i Storkøbenhavn.

Netto på Kirkegårdsvej på Amager er nr. 457 i rækken af danske butikker og slår dørene op torsdag morgen kl. 8.

Group Communication, Dansk Supermarked Group.

Telefon: 8778 5002
E-mail: press@dsg.dk