Nets: Julehandlen i topform

Nye tal fra Nets viser flot fremgang i julesalget, som overstiger handlen i 2016.

Historisk set er december den måned, hvor danskernes forbrug er størst – og i år er ingen undtagelse. De seneste år er julehandlen imidlertid blevet skudt tidligere i gang med bl.a. Black Friday i slutningen af november, og det giver øget juletravlhed i butikkerne gennem hele starten af december. Det viser nye tal fra Nets.

DKK42mio mere på Dankort om dagen

Lige nu viser 2017-forbruget med Dankort (online og i fysiske butikker) i perioden fra 1. december t.o.m. 17. december en støt stigning på 3,3% – eller DKK709mio – i julesalget set i forhold til samme periode sidste år, viser tal fra Nets.

”Danskerne foretrækker at bruge deres Dankort, når de handler – især i december, hvor både antallet af betalinger og forbruget stiger. I december har danskerne i gennemsnit handlet for DKK42mio mere om dagen, end de plejer, set i forhold til samme periode sidste år,” fortæller Jeppe Juul-Andersen, direktør med ansvar for Dankort hos Nets.

Nevena Duric, presserådgiver hos Nets
E: nduri@nets.eu

Nets jatkaa laajentumistaan Puolassa muodostamalla strategisen allianssin Przelewy24:n kanssa11.2.2019 10:00:00Pressemeddelelse

Nets muodostaa strategisen allianssin Puolan johtavan online-maksupalvelutarjoajan Przelewy24:n kanssa. Uusi yhteistyö on jatkoa hiljattain loppuun saatetulle Dotpay/eCard-kaupalle ja se vahvistaa entisestään Netsin asemaa Puolassa, jossa digitaalinen maksaminen on voimakkaassa kasvussa. Przelewy24:n asiakkaat pääsevät yhteistyön myötä hyötymään laajemmasta, alan kehittyneintä tekniikkaa edustavasta sähköisen kaupan tuotevalikoimasta.