Nets gennemfører overtagelsen af de polske e-betalingsvirksomheder Dotpay/eCard

Alle relevante myndigheder har nu godkendt Nets’ overtagelse af de polske e-betalingsvirksomheder Dotpay/eCard. Dermed udvider Nets sine aktiviteter til det sjette største land i EU, der er kendetegnet ved en høj vækst inden for digitale betalinger.

Nets A/S har nu gennemført overtagelsen af Dotpay/eCard, der er førende inden for online betalingsformidling i Polen. Adm. direktør for Dotpay/eCard, Andrzej Budzik, fortsætter i samme stilling og selskabet fastholder sine egne brands.

Med dette opkøb får Nets adgang til det sjette største land i EU målt på indbyggere, der både kendetegnet ved en solid vækst økonomisk og inden for e-handel. Polen har et stort potentiale for at øge andelen af digitale betalinger, hvilket er godt hjulpet på vej af statslige initiativer for at styrke kontantfrihed.

”Med overtagelsen af Dotpay/eCard øger vi vores geografiske tilstedeværelse i Europa og kan dermed opsøge nye muligheder i Polen – et område i markant vækst, særligt inden for forretningsservices. Vi ønsker at fortsætte den flotte vækst som Dotpay/ecard har præsteret igennem de seneste år, hvilket både kan ske gennem investeringer i organisk vækst og gennem yderligere konsolidering” siger Bo Nilsson, adm. direktør i Nets.

Nets og Dotpay/eCard har komplementære styrker og er dermed et godt strategisk match. Med et bredt udbud af løsninger, særligt inden for online betalinger, komplementerer Dotcard/eCard Nets godt, og begge virksomheder vil drage fordel af at få en større industriel skala og via synergier f.eks. igennem fælles innovationsinitiativer.

”Vi ser frem til at forfølge fælles muligheder og yderligere styrke vores samlede portefølje inden for forretningsløsninger. Som en del af Nets-gruppen vil vi kunne komme hurtigere på markedet med nye, moderne løsninger, hvilket understreger vores ambition om at førende inden for innovation, ” siger adm. direktør for Dotpay/eCard, Andrzej Budzik.

Dotpay/eCard har cirka 80 medarbejdere og havde i 2017 en omsætning på 12 mio. euro.

Mediakontakt i Nets
Søren Winge
Head of Press Relations
T.: +45 29 48 26 46
Email: swing@nets.eu

Mediekontakt i MCI Capital
Bartosz Sawulski
Marketing and Corporate Communications Director
T.: +48.694.400.787
Email:    sawulski@mci.eu

Om Dotpay/eCard

Dotpay og eCard er polske betalingsudbydere, som til sammen udgør en førende fuldservice leverandør inden for e-handel i Polen i kraft af deres samlede kompetencer som betalingskortindløser og PSP. De tilbyder forretninger en omfattende omni-channel betalingsløsning, der er skræddersyet til at kunne klare selv de mest krævende forretningsprocesser. Med 15 års erfaring og omkring 80 medarbejdere fordelt på kontorer i Warszawa og Krakow servicerer selskabet 30.000 forretninger inden for alle e-betalingssegmenter.