Nets fornyer aftaler med to norske banker

Henholdsvis yA Bank og Fana Sparebank har fornyet sine aftaler med Nets inden for kortudstedelse og tilhørende tjenester.

yA bank fornyer aftale og udvider samarbejde med Nets inden for kortudstedelse af bankens debet- og kreditkort med tilhørende tjenester. Aftalen, som nu er indgået, omfatter alle MasterCard-kort og Visa-kort udstedt af banken.

Aftalen omfatter blandt andet autorisation og processering af Visa- og MasterCard-transaktioner, reklamationshåndtering, konsulent- og implementeringstjenester, nøglehåndtering, PIN-tjenester, 3D secure, produktion af kort- og chip-data på vegne af banken. Derudover leverer Nets Tokens, som benyttes over for bankens kortadministration for, at banken på en omkostningseffektiv måde kan tilbyde sikre kortjenester.

Fana Sparebank fornyer aftale med Nets inden for kortudstedelse af bankens debetkort og tilhørende tjenester. Aftalen, som nu er indgået, har en varighed på tre år.

Aftalen omfatter blandt andet autorisation og prosessering af Visa-transaktioner, reklamationshåndtering, håndtering af indkomne kort, konsulent- og implementeringstjenester samt nøglehåndtering.

”Vi har gennem en årrække leveret tjenester til henholdsvis yA Bank og Fana Sparebank, og det er glædeligt, at bankerne nu har valgt at forny deres respektive aftaler med os. Vi ser frem til at fortsætte det gode samarbejde,” siger Staale Rasmussen, Salgsdirektør for Financial Services hos Nets i Norge.

Søren Winge, pressechef hos Nets
E: swing@nets.eu

Danskernes brug af Dankort i juni 20189.7.2018 09:30pressemeddelelse

I juni steg antallet af betalinger med Dankort med 4,6 % og forbruget med Dankort med 1,8 % i forhold til samme måned sidste år. Oversigt over brug af Dankort i juni 2018 2018 2017 Vækst Samlet antal betalinger med Dankort (mio.) 114,3 109,3 4,6 % Dankort-forbrug i alt (mia. DKK)* 33,1 32,5 1,8 % Dankort-forbrug fysisk handel (mia. DKK) 25,2 - - Dankort-forbrug online (mia. DKK)* 6,3 - - Dankort-forbrug øvrige** 1,6 *Tallene for forbrug og betalinger er eksklusive pengeoverførsler via mobil, hvor Dankort er brugt. Disse overførsler udgør omkring 2-3% af det totale antal betalinger med Dankort. Tallene i tabellen er afrundet for overskuelighedens skyld. ** Dækker blandt andet over selvbetjening på broer, parkering, tankstationer osv. Kontaktoplysninger: Mads Allingstrup, presserådgiver hos Nets M: +45 29 48 26 46 E: maall@nets.eu