Nets anker Konkurrencerådets afgørelse i sag om Teller A/S

Konkurrencerådet har i dag truffet afgørelse i en sag om kontraktbetingelser hos det daværende Nets-selskab Teller A/S. Nets er uenig i afgørelsen og anker nu sagen til Konkurrenceankenævnet.

Konkurrencerådet har i dag truffet afgørelse i en sag om kontraktbetingelser i det daværende Netsselskab Teller A/S.

Rådet har truffet afgørelse om, at Teller i perioden 2012 – 2016 i få kontrakter har anvendt bestemmelser om eksklusivitet.

”Vi er helt uenige i afgørelsen – både den juridiske præmis og det faktuelle grundlag afgørelsen er truffet på. Markedet for betalinger har i en årrække været kendetegnet ved internationalisering, stigende konkurrence og faldende priser. Så at definere markedet så snævert og statisk, som Rådet gør, harmonerer ikke med den faktiske markedsudvikling”, siger Søren Winge, pressechef i Nets.

Nets vil nu anke Rådets beslutning til Konkurrenceankenævnet.

Nets jatkaa laajentumistaan Puolassa muodostamalla strategisen allianssin Przelewy24:n kanssa11.2.2019 10:00:00 CETPressemeddelelse

Nets muodostaa strategisen allianssin Puolan johtavan online-maksupalvelutarjoajan Przelewy24:n kanssa. Uusi yhteistyö on jatkoa hiljattain loppuun saatetulle Dotpay/eCard-kaupalle ja se vahvistaa entisestään Netsin asemaa Puolassa, jossa digitaalinen maksaminen on voimakkaassa kasvussa. Przelewy24:n asiakkaat pääsevät yhteistyön myötä hyötymään laajemmasta, alan kehittyneintä tekniikkaa edustavasta sähköisen kaupan tuotevalikoimasta.