Nets anker Konkurrencerådets afgørelse i sag om Teller A/S

Konkurrencerådet har i dag truffet afgørelse i en sag om kontraktbetingelser hos det daværende Nets-selskab Teller A/S. Nets er uenig i afgørelsen og anker nu sagen til Konkurrenceankenævnet.

Konkurrencerådet har i dag truffet afgørelse i en sag om kontraktbetingelser i det daværende Netsselskab Teller A/S.

Rådet har truffet afgørelse om, at Teller i perioden 2012 – 2016 i få kontrakter har anvendt bestemmelser om eksklusivitet.

”Vi er helt uenige i afgørelsen – både den juridiske præmis og det faktuelle grundlag afgørelsen er truffet på. Markedet for betalinger har i en årrække været kendetegnet ved internationalisering, stigende konkurrence og faldende priser. Så at definere markedet så snævert og statisk, som Rådet gør, harmonerer ikke med den faktiske markedsudvikling”, siger Søren Winge, pressechef i Nets.

Nets vil nu anke Rådets beslutning til Konkurrenceankenævnet.

Danskernes brug af Dankort i juni 20189.7.2018 09:30pressemeddelelse

I juni steg antallet af betalinger med Dankort med 4,6 % og forbruget med Dankort med 1,8 % i forhold til samme måned sidste år. Oversigt over brug af Dankort i juni 2018 2018 2017 Vækst Samlet antal betalinger med Dankort (mio.) 114,3 109,3 4,6 % Dankort-forbrug i alt (mia. DKK)* 33,1 32,5 1,8 % Dankort-forbrug fysisk handel (mia. DKK) 25,2 - - Dankort-forbrug online (mia. DKK)* 6,3 - - Dankort-forbrug øvrige** 1,6 *Tallene for forbrug og betalinger er eksklusive pengeoverførsler via mobil, hvor Dankort er brugt. Disse overførsler udgør omkring 2-3% af det totale antal betalinger med Dankort. Tallene i tabellen er afrundet for overskuelighedens skyld. ** Dækker blandt andet over selvbetjening på broer, parkering, tankstationer osv. Kontaktoplysninger: Mads Allingstrup, presserådgiver hos Nets M: +45 29 48 26 46 E: maall@nets.eu