Netop hjemvendt fra Sverige overtager et velkendt ansigt rollen som ansvarlig for udviklingen af fibernetværket i Norlys

Inden fusionen til Norlys var Kristian E. Lundgreen fra 2014 til 2019 ansat i det tidligere SE Stofa, senest som udviklingschef for Tv- & Softwareudvikling. Efter to år i Stockholm som ansvarlig for Network Engineering & Planning hos Tele2 Sverige AB, vender han nu hjem til Danmark og Norlys med international telco-erfaring i bagagen.

Fremtidens fibernetværk skal løfte Norlys til et nyt niveau
Med den nye rolle får Kristian E. Lundgreen del i ansvaret om at skabe fremtidens fibernet, der skal løfte Norlys op på et nyt niveau.

”Efter et stort antal fusioner og opkøb bliver min rolle at harmonisere vores netværk og tegne den teknologiske retning, der skal udvikle og udvide vores partnerskaber med andre fibernet og med serviceudbyderne,” fortæller Director Kristian E. Lundgreen.

Andelstanken og værdierne var udslagsgivende
Det er ikke kun nye udfordringer og rå teknik, der driver den nordjyske civilingeniør tilbage til Norlys. Selvom de to ting motiverer Kristian E. Lundgreen, spiller det overordnede mål om at skabe fremtidens andelsvirksomhed og værdierne i Norlys også en væsentlig rolle.

”Norlys har en ambition om at give noget tilbage til det samfund, vi er en del af. Med udgangspunkt i visionen om fremtidens andelsselskab, tror jeg på, at vi kan gøre en forskel. Samtidig afspejler værdierne ambitioner, fællesskab og ordentlighed mine personlige værdier, hvilket gør, at Norlys passer godt til min måde at arbejde og lede på,” siger han videre.

Privat bor Kristian i Aalborg, hvor han venter barn med kæresten Karoline.

Norlys er et resultat af fusionen mellem SE og Eniig. Med 735.000 andelshavere, ca. 1,7 millioner kundeforhold og 2.500 medarbejdere er vi Danmarks største energi- og telekoncern.

Norlys har ambitioner om at nå 1 million fiberadresser12.7.2021 07:30:00 CEST | Pressemeddelelse

Energi- og televirksomheden har indtil nu fokuseret på at tilbyde Norlys’ egne andelshavere fibernet. Nu går koncernen ind i fiberkampen på nye markeder. De nye adresser ligger i bynære områder i Jylland, på Fyn og Sjælland og er en del af en ny og ambitiøs plan, der skal tilbyde fibernet ikke kun til andelshaverne, men også til knap 200.000 adresser uden for andelshavernes områder inden udgangen af 2023.