Netop hjemvendt fra Sverige overtager et velkendt ansigt rollen som ansvarlig for udviklingen af fibernetværket i Norlys

Inden fusionen til Norlys var Kristian E. Lundgreen fra 2014 til 2019 ansat i det tidligere SE Stofa, senest som udviklingschef for Tv- & Softwareudvikling. Efter to år i Stockholm som ansvarlig for Network Engineering & Planning hos Tele2 Sverige AB, vender han nu hjem til Danmark og Norlys med international telco-erfaring i bagagen.

Fremtidens fibernetværk skal løfte Norlys til et nyt niveau
Med den nye rolle får Kristian E. Lundgreen del i ansvaret om at skabe fremtidens fibernet, der skal løfte Norlys op på et nyt niveau.

”Efter et stort antal fusioner og opkøb bliver min rolle at harmonisere vores netværk og tegne den teknologiske retning, der skal udvikle og udvide vores partnerskaber med andre fibernet og med serviceudbyderne,” fortæller Director Kristian E. Lundgreen.

Andelstanken og værdierne var udslagsgivende
Det er ikke kun nye udfordringer og rå teknik, der driver den nordjyske civilingeniør tilbage til Norlys. Selvom de to ting motiverer Kristian E. Lundgreen, spiller det overordnede mål om at skabe fremtidens andelsvirksomhed og værdierne i Norlys også en væsentlig rolle.

”Norlys har en ambition om at give noget tilbage til det samfund, vi er en del af. Med udgangspunkt i visionen om fremtidens andelsselskab, tror jeg på, at vi kan gøre en forskel. Samtidig afspejler værdierne ambitioner, fællesskab og ordentlighed mine personlige værdier, hvilket gør, at Norlys passer godt til min måde at arbejde og lede på,” siger han videre.

Privat bor Kristian i Aalborg, hvor han venter barn med kæresten Karoline.

Norlys samler 700 medarbejdere i nyt nordjysk kraftcenter for grøn energi i Aalborg13.4.2021 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Norlys etablerer nyt domicil ved Aalborgs havnefront og samler dermed tre nordjyske lokationer i ét, der skal huse koncernens aktiviteter inden for den grønne værdikæde. Det skal samtidig være ramme for en styrket relation til samarbejdspartnere og de grønne fællesskaber, der skal manifestere Aalborg og Nordjylland som et arnested for fremtidens bæredygtige løsninger.

Stofa tilbyder wifi-garanti som de første i Danmark og sænker samtidig prisen31.3.2021 06:30:00 CEST | Pressemeddelelse

Frustrationer over trådløst internet er noget, de fleste kender til, og i en tid præget af hjemmearbejde og hjemmeundervisning, er danskernes kvaler bestemt ikke blevet mindre. Som de første i Danmark er Norlys-ejede Stofa nu klar med en service til dem, der ønsker garanti for, at deres trådløse internet fungerer upåklageligt i hele hjemmet. Og samtidig sænker de prisen på deres 1000/1000 Mbit fiberabonnement.