Netflix-stjerne med verdensrekorder bag sig fejrer vegansk mærkedag i København

Netflix-stjernen Patrik Baboumian kommer i weekenden til København for at deltage i den hidtil største veganske begivenhed i Danmark: VeggieWorld, som finder sted lørdag og søndag i Øksnehallen.

Filmen The Game Changers, som er instrueret af blandt andre James Cameron og Arnold Schwarzenegger, går for tiden sin sejrsgang på Netflix og de øvrige streamingtjenester, efter at den blev vist for fulde huse i udvalgte danske biografer for en måned siden.

En af hovedrollerne i filmen indtages af muskelbundtet Patrik Baboumian, som har verdensrekorden i flere tunge løft og lever på en plantebaseret kost. Mange både i Danmark og udlandet er allerede begyndt at omlægge kosten efter at have set filmen.

Patrik Baboumian går på scenen søndag kl 11 til en snak med den tidligere professionelle håndboldspiller Casper Bilton. Efterfølgende vil Baboumian demonstrere sine færdigheder med en yoke (træningsudstyr) samt signere sin bog i Dansk Vegetarisk Forenings stand.

Timingen for VeggieWorld er valgt for at fejre World Vegan Day, den internationale veganerdag, som fejres 1. november hvert år over hele verden med smagsprøver, fællesspisninger, filmvisninger, særlige tilbud på veganske fødevarer, m.v. Dagen er blevet fejret siden 1994.

I Danmark fejres dagen i dag i Odense og Århus, mens Dansk Vegetarisk Forening i København har valgt at fejre den hen over weekenden i form af VeggieWorld.

VeggieWorld finder sted i Øksnehallen og holder åbent lørdag og søndag fra klokken 10 til 18. Allerede nu er de 50 udstillere ved at gøre sig klar til sammen med forbrugerne at fejre det grønne valg.

mie (at) vegetarisk.dk / Tlf 71 79 76 76