YouGov Denmark

Netflix er favorit blandt de unge

Del

Netflix er det varemærke, som de unge har talt mest om gennem det sidste år, viser YouGov ranking blandt de 18-34 årige.

Netflix, MobilePay og Facebook topper de unges rangliste, viser YouGov BrandIndex. Listen er baseret på højeste Word Of Mouth-score (de varemærker man taler mest om) blandt alle de varemærker, som de unge mellem 18-34 år har hørt noget positivt om.

Top Word Of Mouth-score (WOM)

Top WOM 2018 - millenials

Streamingtjenester og sociale medier fylder ikke overraskende meget i de unges samtaler online såvel som i den fysiske verden. Særligt Netflix har haft succes med at engagere de unge med egenproduceret indhold og topper listen med en WOM-score på 66,3%, men også Facebook, HBO Nordic, Viaplay og Spotify er blandt top 10 varemærker, som de unge taler mest om.

Danske varemærker er til gengæld ikke top WOM blandt de unge. Kun MobilePay, som indtager andenpladsen med en score på 61,4%, har fundet sin vej ind på top 10.

Rema 1000 kan glæder sig over at være den eneste dagligvarekæde i top 10.

Højdespringere i 2018

Top improvers WOM 2018 - millenials

YouGov BrandIndex har også set på, hvilke varemærker der har forbedret deres WOM-score mest. Bilsalget går godt i Danmark, og flere bilmærker kan glæde sig over at være højdespringere blandt de unge. BMW, som har forbedret sin WOM-score med 8,4 procentpoint i 2018, topper listen fulgt af Oister og Alka.

Om de unges ranking

I Danmark sammenligner BrandIndex mere end 300 brands. Hver dag interviewer YouGov BrandIndex 200 personer, der er repræsentative for den generelle befolkning, og spørger dem om deres holdninger til forskellige varemærker.

De unges ranking er udarbejdet ved hjælp af YouGov BrandIndex WOM-score, blandt alle de varemærker, som respondenterne har hørt noget positivt om (positiv Buzz) blandt de 18-34 årige. Vi har kun medregnet brands, som har opnået minimum 200 interview i perioden.

WOM-scoren beregnes ved, at man spørger respondenterne, hvilke mærker de har talt om gennem samtale, online eller sociale medier inden for de sidste to uger.

BUZZ beregnes ved at spørge respondenterne, om de i løbet af de seneste to uger har hørt noget positivt eller negativt om et bestemt varemærke gennem reklame, nyheder, mund-til-mund eller venner og familie.

Data er fra 1. september 2017 til 31. august 2018.

Læs mere om YouGov BrandIndex her

Se rankings fra andre lande her

Nøgleord

Kontakter

Billeder

Download
De unges ranking er udarbejdet ved hjælp af YouGov BrandIndex WOM-score, blandt alle de varemærker, som respondenterne har hørt noget positivt om (positiv Buzz) blandt de 18-34 årige. Vi har kun medregnet brands, som har opnået minimum 200 interview i perioden.
De unges ranking er udarbejdet ved hjælp af YouGov BrandIndex WOM-score, blandt alle de varemærker, som respondenterne har hørt noget positivt om (positiv Buzz) blandt de 18-34 årige. Vi har kun medregnet brands, som har opnået minimum 200 interview i perioden.
Download
De unges ranking er udarbejdet ved hjælp af YouGov BrandIndex WOM-score, blandt alle de varemærker, som respondenterne har hørt noget positivt om (positiv Buzz) blandt de 18-34 årige. Vi har kun medregnet brands, som har opnået minimum 200 interview i perioden.
De unges ranking er udarbejdet ved hjælp af YouGov BrandIndex WOM-score, blandt alle de varemærker, som respondenterne har hørt noget positivt om (positiv Buzz) blandt de 18-34 årige. Vi har kun medregnet brands, som har opnået minimum 200 interview i perioden.
Download

Links

Information om YouGov Denmark

YouGov Denmark
YouGov Denmark
Klosterstræde 9
1157 København K

What the world thinks

YouGov er en international data- og markedsanalysekoncern. Vores kerneydelse er meningsmålinger, som kommer fra vores meget engagerede panel på 6 millioner mennesker over hele verden. Vi kombinerer denne kontinuerlige datastrøm med vores ekspertise inden for dybdegående research og indgående kendskab til branchen i en systematisk research- og marketingkontekst. 

Vores udvalg af syndikerede, egenudviklede dataprodukter omfatter YouGov BrandIndex, den daglige brandtracker, og YouGov Profiles, som er vores segmenterings- og profileringsværktøj. Den markedsledende YouGov Omnibus giver hurtigt og omkostningseffektivt svar på research-spørgsmål fra hele befolkningen eller udvalgte målgrupper. Vi tilbyder også en bred vifte af kvantitative og kvalitative services, som skræddersyes af vores specialistteams med henblik på at opfylde vores kunders specifikke behov. 

Med 30 kontorer i 20 lande og panelmedlemmer i 38 lande er YouGovs internationale markedsanalysenetværk et af de ti største i verden.

Følg pressemeddelelser fra YouGov Denmark

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra YouGov Denmark

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum