nemlig.com går til actionfilmen i nyt kreativt univers

I disse dage går nemlig.com i luften med en ny brandplatform og et kreativt univers, der stiller skarpt på, at nemlig.com er den nemmeste løsning for indkøb af dagligvarer. Vejen derhen indledes med et actionpræget univers med politi og røvere, der sætter hverdagens små udfordringer på spidsen.
Malene Langkilde, marketingchef for nemlig.com forklarer, at kampagnen skal ses i lyset af, at online dagligmarkedet er modnet de seneste år.
“Hos nemlig.com har vi igennem 11 år stort set haft online dagligvaremarkedet for os selv og bygget kategorien fra bunden. Derfor har vores markedsføring været meget fokuseret på de mange funktionelle fordele omkring online handel vs. den fysiske handel i supermarkeder. Men markedet er nu mere modent, og langt flere danskere har i dag personlig erfaring med at købe dagligvarer på nettet,” siger Malene Langkilde og uddyber:
“Hele online kategorien på tværs af brancher har fra den spæde start været drevet af, at det skal være nemt for forbrugerne at handle online. Det har også været vores løfte til forbrugerne fra starten, og det vil det fortsat være. Men i takt med at vi hele tiden forbedrer vores service for at bevare forspringet i markedet, skærper vi også vores løfte, så det ikke bare er nemt at handle hos nemlig.com. Det er nemmest. Og det udmønter sig konkret i vores nye kampagnepay-off ’Nem, nemmere, nemlig.com’. Det er vi bl.a. gennem Danmarks mest fleksible levering, og det vil forsat være vores pejlemærke i alt, hvad vi gør fremadrettet.”
Nyt kreativt univers
Arbejdet med nemlig.coms nye position er udført sammen med det kreative bureau PONG, der ligeledes står bag det nye kreative univers. Mette Hørdum, CEO hos PONG ser det som et helt naturligt greb, at der nu bliver skruet op for volumen.
“Kommunikationen for dagligvarehandlen i Danmark er i store træk skåret over samme formel, og derfor var der fra start en ambition om at lave noget kommunikation, der skiller sig ud og viser nemlig.com, som de markedsledere de er. Derfor har vi skruet fuldt op for volumen, og hentet inspiration i Hollywood, når de larmer allermest. Resultatet er blevet universet ’Gør livet lidt nemmere’, siger Mette Hørdum.
Kreativ direktør Mikkel Elung hos PONG uddyber: “Det kreative univers tager udgangspunkt i de små og store hverdags-udfordringer, som gør, at det kan være svært at nå at købe ind. Noget de fleste af os kender, og hvor nemlig.com er svaret på at gøre livet lidt nemmere. Vi placerer så hverdagens trivialiteter i spektakulære situationer, der er alt andet end kedelig hverdag. Dels for at skille os ud, og dels for at understrege, at alle – fra til politibetjent til læge og bogholder – kan få brug for hjælp til at gøre dagligdagen lidt nemmere,” siger Mikkel Elung. I de to første film er der den ekstra finesse, at de fortæller den samme historie om et bankrøveri fra to forskellige vinkler - henholdsvis røvernes og politiet.
“På den måde giver vi vores publikum en ekstra oplevelse, og får filmene til at hænge ekstra godt sammen,” siger Mikkel Elung.
Filmene er produceret af Bacon, og Johan Stahl har instrueret.
Kampagnen bliver i første omgang vist på TV, sociale medier, displayannoncer og i egne kanaler.
Nøgleord
Kontakter
Emil Ryttergaard, nemlig.com
Mail: presse@nemlig.com
Tlf: 88 32 26 26
www.nemlig.com
Billeder
Information om Nemlig.com
nemlig.com er Danmarks største onlinesupermarked, der hver dag leverer dagligvarer og måltidskasser direkte til døren for tusindvis af danskere. Mere end 4 ud af 5 husstande kan i dag modtage dagligvarer og måltidskasser fra nemlig.com.
Med over 9.000 unikke varenumre og et stort sortiment af økologi tilbyder nemlig.com et bredt udvalg af dagligvarer til hverdagen, og med over 25 unikke gård- og specialbutikker er det også muligt at finde delikatesser fra bl.a. Slagter Lund, Lagkaghuset, A.C. Perch’s Thehandel og mange flere på nemlig.com.
På nemlig.com finder du også dagligvarer til den helt rigtige pris.Hver uge prismatcher nemlig.com mere end 1800 varer mod Rema 1000. Det er med til at gøre nemlig.com til Danmarks billigste onlinesupermarked, og nemlig.com har vundet førstepladsen i to pristjek blandt landets onlinesupermarkeder foretaget af henholdsvis Politiken og BT i foråret 2021.
----
Intervare A/S har mere end 20 års erfaring med levering af dagligvarer til visiterede borgere. Vi samarbejder pt. med mere end 40 kommuner landet over og servicerer ca. 8.000 borgere hver uge. Intervare A/S er moderselskab til nemlig.com.
Følg pressemeddelelser fra Nemlig.com
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Nemlig.com
Skumfidusen er blevet en ny dansk Sankt Hans tradition23.6.2025 11:24:28 CEST | Pressemeddelelse
Når danskerne samles omkring bålet til Sankt Hans, er det ikke længere kun midsommervisen og hjemmelavede hekse, der hører til.
Online dagligvarehandel løfter sløret for omkostningerne ved friskhedsgaranti23.5.2025 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Nemlig.com offentliggør nu sit "garantiregnskab" for at vise, hvad det koster at stå bag kvaliteten og friskheden af varer solgt online.
Nemlig sætter rekord: Over hver fjerde vare er nu økologisk8.5.2025 05:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Nemlig når markant milepæl med mere end dobbelt så høj økologisk andel som gennemsnittet i dansk detailhandel - og det giver appetit på mere.
Nemlig gør klar til ny strategi: Henter direktør til ESG og Kommunikation20.1.2025 07:00:00 CET | Pressemeddelelse
I forbindelse med udarbejdelsen af en ny vækststrategi, udvider onlinesupermarkedet Nemlig direktionen med Cathrina Dybdahl i en nyoprettet stilling som ESG- og Kommunikationsdirektør. Cathrina tiltræder stillingen d. 20. januar, 2025.
Nemlig vækster 9% i nyt regnskab5.12.2024 07:17:21 CET | Pressemeddelelse
I det netop offentliggjorte regnskab for finansåret 2023/24 har Nemlig øget omsætningen til 2,73 mia. kr., svarende til en vækst på 219 mio. kr. Stigningen i omsætningen og en fokuseret indsats for at øge lønsomheden har yderligere resulteret i et overskud på 1,4 mio. kr. på det justerede EBITDA mod et minus på 168,5 mio. kr. i sidste finansår - en forbedring på 170 mio. kr.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum