nemlig.com går til actionfilmen i nyt kreativt univers

Danmarks største onlinesupermarked nemlig.com er klar med ny brandplatform og kreativt univers. PONG er det kreative bureau bag begge dele.
Nemlig.com lancerer ny, actionfyldt kampagnefilm. Kreditering: Nemlig.com

I disse dage går nemlig.com i luften med en ny brandplatform og et kreativt univers, der stiller skarpt på, at nemlig.com er den nemmeste løsning for indkøb af dagligvarer. Vejen derhen indledes med et actionpræget univers med politi og røvere, der sætter hverdagens små udfordringer på spidsen.

Malene Langkilde, marketingchef for nemlig.com forklarer, at kampagnen skal ses i lyset af, at online dagligmarkedet er modnet de seneste år.

“Hos nemlig.com har vi igennem 11 år stort set haft online dagligvaremarkedet for os selv og bygget kategorien fra bunden. Derfor har vores markedsføring været meget fokuseret på de mange funktionelle fordele omkring online handel vs. den fysiske handel i supermarkeder. Men markedet er nu mere modent, og langt flere danskere har i dag personlig erfaring med at købe dagligvarer på nettet,” siger Malene Langkilde og uddyber:

“Hele online kategorien på tværs af brancher har fra den spæde start været drevet af, at det skal være nemt for forbrugerne at handle online. Det har også været vores løfte til forbrugerne fra starten, og det vil det fortsat være. Men i takt med at vi hele tiden forbedrer vores service for at bevare forspringet i markedet, skærper vi også vores løfte, så det ikke bare er nemt at handle hos nemlig.com. Det er nemmest. Og det udmønter sig konkret i vores nye kampagnepay-off ’Nem, nemmere, nemlig.com’. Det er vi bl.a. gennem Danmarks mest fleksible levering, og det vil forsat være vores pejlemærke i alt, hvad vi gør fremadrettet.”

Nyt kreativt univers

Arbejdet med nemlig.coms nye position er udført sammen med det kreative bureau PONG, der ligeledes står bag det nye kreative univers. Mette Hørdum, CEO hos PONG ser det som et helt naturligt greb, at der nu bliver skruet op for volumen.

“Kommunikationen for dagligvarehandlen i Danmark er i store træk skåret over samme formel, og derfor var der fra start en ambition om at lave noget kommunikation, der skiller sig ud og viser nemlig.com, som de markedsledere de er. Derfor har vi skruet fuldt op for volumen, og hentet inspiration i Hollywood, når de larmer allermest. Resultatet er blevet universet ’Gør livet lidt nemmere’, siger Mette Hørdum.

Kreativ direktør Mikkel Elung hos PONG uddyber: “Det kreative univers tager udgangspunkt i de små og store hverdags-udfordringer, som gør, at det kan være svært at nå at købe ind. Noget de fleste af os kender, og hvor nemlig.com er svaret på at gøre livet lidt nemmere. Vi placerer så hverdagens trivialiteter i spektakulære situationer, der er alt andet end kedelig hverdag. Dels for at skille os ud, og dels for at understrege, at alle – fra til politibetjent til læge og bogholder – kan få brug for hjælp til at gøre dagligdagen lidt nemmere,” siger Mikkel Elung. I de to første film er der den ekstra finesse, at de fortæller den samme historie om et bankrøveri fra to forskellige vinkler - henholdsvis røvernes og politiet.

“På den måde giver vi vores publikum en ekstra oplevelse, og får filmene til at hænge ekstra godt sammen,” siger Mikkel Elung.

Filmene er produceret af Bacon, og Johan Stahl har instrueret.

Kampagnen bliver i første omgang vist på TV, sociale medier, displayannoncer og i egne kanaler.

Emil Ryttergaard, nemlig.com
Mail: presse@nemlig.com