Nemlig.com

Nemlig.com går massivt ind i priskrigen på dagligvarer

Med en ny strategi tager nemlig.com endnu et skridt mod målet om at blive danskernes foretrukne supermarked. Priserne skal ned, og servicen skal øges. Det er nemlig.coms opskrift på at vinde danskernes gunst i et presset dagligvaremarked.

Danmarks største onlinesupermarked vil med en række initiativer gennemføre en massiv investering i at få endnu flere danskere til at handle dagligvarer på nettet. Kunderne hos nemlig.com kan fra i dag d. 18. august se frem til endnu billigere basisvarer, når mere end 1.800 af de mest solgte dagligvarer bliver prismatchet op mod en af landets absolut billigste fysiske dagligvarebutikker, Rema 1000.

Udover at basisvarerne bliver billigere end i dag, hvor de prismatches mod Netto, vil nemlig.com tilføje yderligere 400 varer over de kommende måneder. Det betyder, at der indenfor kort tid vil være mere end 2.200 varer at finde på nemlig.com, som vil være lige så billige som i Rema 1000. Samtidig introducerer nemlig.com et helt nyt tilbudskoncept, hvor de mange hundrede gode tilbud hver uge suppleres med fem tilbud, der vil være Danmarks billigste.  Der er tale om en massiv investering i priskrigen, og den kommer som et svar på, at pris er blevet endnu vigtigere for danskerne, når de handler dagligvarer.

Stefan Plenge, adm. direktør i nemlig.com, ser de nye initiativer som et markant offensivt træk, og han ser frem til at tilbyde kunderne nogle af landets skarpeste priser:

”Pris har alle dage været en vigtig faktor i dansk dagligvarehandel, og den er nu blevet endnu vigtigere grundet den høje inflation, der på kort tid har fået priserne til at stige meget kraftigt. Det må ikke være dyrere at købe sine dagligvarer på nemlig.com end i de billigste fysiske supermarkeder, og derfor prismatcher vi fremover 2.200 af de mest solgte dagligvarer mod Rema 1000,” siger Stefan Plenge.

Den store investering i pris vil blive finansieret ved at tilrettelægge arbejdsgangene bedre i varehusene og på hovedkontoret:

”Til oktober åbner vi et spritnyt varehus i Aarhus, der er indrettet efter alle kunstens regler. At bygge det varehus har lært os endnu mere om, hvordan vi optimerer logistikken bedst muligt, og det er denne viden, vi nu vil bruge til at indrette vores nuværende varehus i Brøndby markant bedre,” siger Stefan Plenge, der forklarer, at det også er blevet væsentlig dyrere at drive et onlinevarehus som følge af den høje inflation:

”Vi har gennemgået alle processer på hovedkontoret for at gøre os mere effektive i vores dagligdag, hvilket har afstedkommet, at vi i dag desværre har måtte tage afsked med 20 medarbejdere. Det har været en rigtig svær beslutning at skulle sige farvel til dygtige og passionerede kollegaer, men det er en nødvendighed for, at vi fortsat kan være en konkurrencedygtig virksomhed i dette meget specielle marked, hvor omkostningsniveauet er steget markant og efterspørgslen på konkurrencedygtige varepriser aldrig har været større,” siger Stefan Plenge.

Selvom konkurrencen på dagligvaremarkedet er hård, ser Danmarks største onlinesupermarked meget positivt på fremtiden.

Vi er i dag markant større end før corona ramte Danmark, og danskerne har i den grad taget online dagligvarer til sig. Vi ser derfor ind i en fremtid, hvor vi tror på, at hovedparten af danskerne vil købe deres dagligvarer online, hvorfor vi om kort tid åbner vores nye varehus ved Aarhus. Varehuset vil gøre servicen for kunderne i Vestdanmark endnu bedre med mange flere leveringstider samt mulighed for bestilling og levering samme dag, hvilket, vi tror, vil få endnu flere danskere til at købe deres dagligvarer hos nemlig.com,” siger Stefan Plenge.

Kunderne hos nemlig.com skal ikke vente længe på billigere basisvarer, prismatch mod Rema 1000 og det nye tilbudskoncept ”Nok Danmarks billigste”. De træder i kraft i denne samt næste uge (uge 34).

Information om Nemlig.com

Nemlig.com
Banemarksvej 58

nemlig.com er Danmarks største onlinesupermarked, der hver dag leverer dagligvarer og måltidskasser direkte til døren for tusindvis af danskere. Mere end 4 ud af 5 husstande kan i dag modtage dagligvarer og måltidskasser fra nemlig.com.

Med over 9.000 unikke varenumre og et stort sortiment af økologi tilbyder nemlig.com et bredt udvalg af dagligvarer til hverdagen, og med over 25 unikke gård- og specialbutikker er det også muligt at finde delikatesser fra bl.a. Slagter Lund, Lagkaghuset, A.C. Perch’s Thehandel og mange flere på nemlig.com.

På nemlig.com finder du også dagligvarer til den helt rigtige pris.Hver uge prismatcher nemlig.com mere end 1800 varer mod Rema 1000. Det er med til at gøre nemlig.com til Danmarks billigste onlinesupermarked, og nemlig.com har vundet førstepladsen i to pristjek blandt landets onlinesupermarkeder foretaget af henholdsvis Politiken og BT i foråret 2021.

----
Intervare A/S har mere end 20 års erfaring med levering af dagligvarer til visiterede borgere. Vi samarbejder pt. med mere end 40 kommuner landet over og servicerer ca. 8.000 borgere hver uge. Intervare A/S er moderselskab til nemlig.com.

Følg pressemeddelelser fra Nemlig.com

Flere pressemeddelelser fra Nemlig.com

Nemlig øger omsætning i nyt regnskab30.1.2024 08:08:01 CET | Pressemeddelelse

Nemlig er tilbage i vækst, og virksomheden har i det netop afsluttede finansår 2022/23 øget omsætningen til 2,51 mia. kr., hvilket er en stigning på 30 mio. kr. i forhold til sidste finansår. Omsætningsvæksten på helåret blev sikret i finansårets sidste fem måneder fra marts til juli med en gennemsnitlig vækst på 20%. En tendens der er fortsat ind i det nye finansår 2023/24, der startede i august 2023 og derfor tegner godt for dette år.