Nem dataopsamling til forskere

AAU forskere vil bruge Seluxits produkter til at simplificere dataopsamling

I to uafhængige initiativer, vil forskere fra Aalborg Universitets Instituttet for Byggeri, By og Miljø systematisere opsamling af luftkvalitet- og brugsvand data med udstyr leveret af Seluxit. Dataopsamling er et vigtigt led i det arbejde instituttet udøver, for at finde nye måder at spare energi og dermed forbedre miljøet.

Seluxits løsning gør det muligt at samle data fra et bredt udvalg af understøttede sensorer, hvor data automatisk bliver opsamlet og præsenteret i et dashboard for yderligere analyse — helt uden programmering. Det betyder, at AAU kan spare tid på at opsamle data og i stedet for fokusere på dataanalyse.

Seluxit løsningen vil erstatte tidligere hjemmelavede løsninger baseret på Arduino, som har vist sig at være ustabile og besværlige at vedligeholde.

Luftkvalitet

For optimal komfort og velbefindende, skal ventilationssystemer sørge for en ensartet luftkvalitet, herunder temperatur og CO2. AAU’s undersøgelse går på at måle luftkvalitet forskellige steder i rummet, for at forstå og dokumentere, hvor ensartet luftkvalitet egentlig er. Undersøgelsen af luftkvalitet vil dokumentere ventilationseffektivitet af såkaldte diffus luftindblæsnings-ventilationssystemer, som er en nyere tilgang til traditionel ventilation med adskillige fordele.

Brugsvand

Brugsvand udgør en stor del af vores varmebehov og her kan der optimeres, mener forskerne. Undersøgelsen af brugsvand er primært tiltænkt opsamling af data, hvor forventede mønstre kan undersøges og dokumenteres. Undersøgelsen forventes at danne grundlag for fremtidige forskningsprojekter, som vil udforske forskellige energibesparende måder at opvarme vand på. Det kan eksempelvis være lokal opvarmning med el, der kan vise sig at give mening i visse sammenhænge, når man har det samlede energiregnskab for øje.

SLX IoT Solution Builder

I begge undersøgelser, vil Aalborg Universitet sammensætte hardware fra Seluxits sortiment, hvor data automatisk bliver opsamlet i Seluxits dashboard. Plug-and-play processen kaldes SLX IoT Solution Builder. I dette tilfælde vil universitetet bruge Seluxits SLX Porcupine single-board computer, CO2 sensorer leveret af Seluxit, samt flowmålere, fra en anden leverandør. Seluxit tilbyder særlige priser for uddannelses- og forskningsinstitutioner. Man kan købe Seluxits produkter på www.seluxit.com/shop.

Seluxit CEO Daniel Lux udtaler: “Det er altid godt, når man sælger sine produkter - og når vores produkter bliver brugt til forskning og udvikling, er det ekstra motiverende. Det viser ikke kun, at vi er på forkant med teknologien, men også, at vi har relevant og anvendelig teknologi, som kan blive en del af undervisningen. Angående dette projekt, er det dejligt at se, at vores produkter er med til at finde innovative løsninger, der kan være med til at forbedre miljøet.”

Om AAU Institut for Byggeri, By og Miljø

Forskningen på Institut for Byggeri, By og Miljø leverer viden og løsninger til forbedring af byggeriet og det byggede miljø i et helhedsorienteret perspektiv, der kombinerer viden om brugere, bygning, by, miljø, anlæg og infrastruktur. Forskning sker både nationalt og internationalt i tæt samarbejde med virksomheder, organisationer og offentlige institutioner inden for bygge- og anlægssektoren.

Rasmus Lund Jensen, Lektor, +45 9940 8551, rlje@build.aau.dk

Om Seluxit

Siden 2006, har Seluxit koblet ting til internettet, fordi det optimerer systemer og sparer ressourcer. Det giver god mening for økonomien, for miljøet og for samfundet. IoT er kernen i Seluxits produktpalette. Vi kobler vores kunders produkter på internettet — hurtigt og sikkert. Seluxit leverer end-to-end løsninger og er med kunderne hele vejen.

Brian Boyles, Marketing and Pre-Sales Consultant: +45 46 922 722, brian@seluxit.com

Siden 2006, har Seluxit koblet ting til internettet, fordi det optimerer systemer og sparer ressourcer. Det giver god mening for økonomien, for miljøet og for samfundet. IoT er kernen i Seluxits produktpalette. Vi kobler vores kunders produkter på internettet — hurtigt og sikkert. Seluxit leverer end-to-end løsninger og er med kunderne hele vejen.

Følg pressemeddelelser fra Seluxit

Flere pressemeddelelser fra Seluxit

Stor kunde i Smart Home segmentet forlænger aftale i yderligere 3 år28.9.2020 10:46:34 CESTPressemeddelelse

Vi er meget glade for at kunne meddele, at en af vores største kunder i Smart Home segmentet har valgt at forlænge aftalen med Seluxit med 3 år. Seluxit leverer en sikker, skalerbar, europæisk baseret IoT-Platform, der er konkurrencedygtig på pris, support og løbende bliver opdateret. Forlængelsen af aftalen vurderes at tilføre en omsætning over de næste 3 år på mellem 12 og 14 mio. DKK. Aftalen ændrer ikke ved de tidligere udmeldte forventninger for indeværende regnskabsår, som kommunikeret i forbindelse med publiceringen af Årsrapporten den 23. september i selskabsmeddelelse nummer 23. For yderligere oplysninger kontakt CEO Daniel Lux. Du kan også abonnere på vores investornyhedsbrev på https://www.seluxit.com/investors og få vores selskabsmeddelelser direkte i din mail boks. Følg desuden med i nyheder fra Seluxit på Hjemmesiden: https://www.seluxit.com/news LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/seluxit Facebook: https://www.facebook.com/seluxit