Nedlukning af landet frigiver tid til at få orden i hjemmet

Landet er igen lukket ned og sådan begynder året 2021. Butikkerne er lukket, man skal begrænse social kontakt, og det frigiver tid i hverdagen og i weekenderne. Den tid kan bruges på at få styr på nogle ting i hjemmet, så tiden ikke bliver spildt. Det kan f.eks. være, at der skal være styr på værkstedet, at der skal organiseres i hjemmet og at køkkenet kommer i orden?

Tid til at få styr på værkstedet

Når landet er nedlukket, bliver der mere tid til, at få styr på f.eks. værkstedet. Først og fremmest er det en god idé at få værkstedet ryddet op. Alt værktøj kan med fordel blive tjekket igennem, og så kan man se, om der er noget værktøj, som mangler, eller som skal fornyes. F.eks. kan man købe en tagstige, så den altid er klar, når taget skal ordnes.

En anden ide er at købe en stak sortimentskasser, så der kan komme styr på alle de små skruer og møtrikker. Med fornyet værktøj og orden i sagerne, kan værkstedet blive en fornøjelse at bruge. Sortimentskasserne er smarte til at få styr på alle små genstande, så man aldrig skal bruge unødigt tid på f.eks. at lede efter de små skruer.

Tid til at få styr på hjemmet med kasser

Der kan også pga. nedlukningen blive tid til at få styr på hjemmet. Med kasser af forskellig art, kan man få styr på alt fra rengøringsmidler, ting og sager, man ikke så ofte bruger til gavepapir. Selv helt små hobby sager, madvarer i køleskabet og gamle urtepotter kan blive organiseret med kasser. Selv i kummefryseren kan man få styr på madvarerne med kasser. Det er nemt og bekvemt, og det behøver ikke at koste en formue. Kasserne fås ofte billigt til omkring 10-20 kr. stykket og kan gemmes væk i et skab. Kasserne giver muligheden for, at der kommer styr på alt, så man slipper for at bruge tid på at lede efter de ting, man har i gemmerne.

Tid til at få styr på køkkenet - ud med det gamle, og ind med det nye

I køkkenet kan man også gøre lidt ekstra ud af det under nedlukningen. Det kan f.eks. være en rigtig god idé at se alle skuffer og skabe igennem. Måske ligger der en gammel kartoffelskræller, som man ikke bruger mere? Og hvornår har du sidst brugt din actifry? Det kan også være, at der er nogle kopper, som man aldrig bruger, fordi man har nogle favoritter. Få styr på, hvad der bruges, og hvad der ikke bruges, så der kan komme styr på det. Ud med det gamle og ind med noget nyt, så der bliver pænt og ryddeligt i køkkenet. I køkkenet kan man også med fordel gøre brug af kasser til organisering. Man kan også købe nogle specielle holdere til tallerkener, så de altid har deres faste pladser. Det kan også være en rigtigt god idé at opbevare forskellige koloniale madvarer i enten plast eller glasbøtter. Det kan se både flot og ud, men det gør også, at madvarerne holder længere.

Information om Escalate ApS

Escalate ApS
Skudehavnsvej 5
2150 Nordhavn

Følg pressemeddelelser fra Escalate ApS

Flere pressemeddelelser fra Escalate ApS

Hvorfor er det en god idé at få renset sine tæpper?21.5.2022 20:00:00 CEST | Nyhed

I de seneste par år har flere og flere valgt at få tæpper hjemme i stuen. Et moderne, æstetisk og sommetider også praktisk valg. Dog er der også en del vedligehold forbundet med tæpper - både for udseendets skyld men også med henblik på hygiejne og allergier. I tæpper samler sig nemlig støv og andre usundheder, som du bør få fjernet. Derudover risikerer tæpper også at få pletter og plamager. Disse kan heldigvis - i langt de fleste tilfælde - også fjernes!

Første gang hos en kosmetisk klinik?21.5.2022 20:00:00 CEST | Nyhed

Bare rolig! For mange kan det være en smule grænseoverskridende at skulle lade et andet menneske tage sig af ens udseende, specielt hvis det er første gang. En kosmetolog kan plukke og forme dine øjenbryn, fjerne kropsbehåring, samt give dig forskellige krops- og ansigtsbehandlinger, når det gælder de mindre behandlinger. Efter første oplevelse finder mange det stærkt vanedannende at skulle besøge kosmetologen i ny og næ. Det skyldtes, at de uddannedes resultater overrasker – ikke på grund af, at de ikke burde være dygtige i deres arbejde, men fordi at mange mænd og kvinder føler sig direkte overraskende smukke, efter et besøg hos deres foretrukne kosmetolog.