Navnenyt: Ny markedsdirektør i OK

Claus Linnemann, 49 år, er ansat som markedsdirektør hos energiselskabet OK. Han kommer fra en stilling som salgsdirektør hos Eltel.

OK ruster sig til fremtidens energimarked, og med ansættelsen af Claus Linnemann vil selskabet sætte ekstra fokus på B2B markedet, som er vokset betragteligt den seneste årrække under ledelse af Flemming Aa. Jensen. Claus Linnemann kommer med en solid erfaring som leder og skal være med til at sætte en strategi og en retning for erhvervsmarkedet i OK – herunder markedsområderne erhverv, landbrug, transport og smøremidler.

Ud over den ledelsesmæssige erfaring, som Claus Linnemann har med i bagagen, kender han B2B-markedet rigtig godt. Både i sin ansættelse hos Eltel og tidligere hos Atea har han blandt andet arbejdet med strategisk planlægning, mekanismer på store kontrakter og processer omkring udbudsbetingelser.

Claus Linnemann bor sammen med sin hustru og to døtre i Fredericia og har en aktiv fritid, hvor løb, svømning og cykling er en del af programmet. Derudover er Formel 1 også en del af interesserne.

Han glæder sig over ansættelsen i OK og til at være med til at sætte retning for den spændende transformation, som OK er inde i, hvor agilitet og omstillingsparathed er nøgleord. Han ser frem til at arbejde i en virksomhed, hvor det kommercielle og salgsrelaterede er i fokus, men ligeså meget, hvor der er et klart værdisæt, hvori han kan genkende sig selv som person og ledertype.

Tilpasning til fremtidens energimarked
Claus Linnemann overtager stillingen som markedsdirektør for erhvervsområderne og får en plads i OK’s ledergruppe efter Flemming Aa. Jensen, der efter mange år som salgsdirektør er blevet markedsdirektør i OK’s energitekniske afdeling. Det energitekniske område er gennem de seneste år vokset med salget af varmepumper og dertilhørende services. Med opkøbet af servicevirksomheden Lygas for to år siden, er det et markedsområde i fortsat stor vækst. Flemming Aa. Jensen har haft en ledende rolle i forhold til at integrere Lygas i OK, og samtidig er overtagelsen af servicekunderne fra Ørsted blevet en del af det energitekniske område. Markedsområdets størrelse gjorde det derfor nødvendigt at få sin egen plads i OK’s organisation og dermed en markedsdirektør dedikeret til hele det energitekniske område.

Information om OK

Åhave Parkvej 11
8260 Viby J

70 10 20 33https://www.ok.dk
  • OK a.m.b.a. er et dansk andelsselskab med hovedsæde i Viby J
  • OK tæller udover moderselskabet også datterselskaber som Kamstrup, EnergiData og OK Plus. Hele koncernen beskæftiger mere end 2.200 personer
  • Koncernresultatet for 2019: Omsætning: 9,9 mia. kroner. Resultat før skat: 586 mio. kroner
  • OK omfatter mere end 670 tankstationer, knap 200 vaskehaller (svanemærkede) samt 75 Truck Diesel stationer, og OK er således Danmarks største tankstationskæde.
  • OK er landsdækkende leverandør af benzin, diesel, transportdiesel, fyringsolie, smøremidler, naturgas og elektricitet til både erhverv og private. Desuden leverer OK rådgivning, projektering og installation af varmepumpeløsninger i alle størrelser og er en af landets største leverandører af varmepumper.
  • OK har tre biogasstationer og fire brinttankstationer
  • Foruden energiprodukter sælger OK mobiltelefoni og forsikringer

Følg pressemeddelelser fra OK