Natteravnene i nyt partnerskab med REMA 1000

Discountkæden REMA 1000 indtræder i nyt samarbejde med Natteravnene, der årligt er i kontakt med 750.000 unge over hele landet. Partnerskabet skal skabe endnu mere tryghed i nattelivet.

Et nyt partnerskab mellem REMA 1000 og Natteravnene betyder nu, at der fremover bliver skabt endnu mere trivsel og trygge rammer blandt unge mennesker i nattelivet landet over.

Natteravnene er årligt i kontakt med mere end 750.000 unge, som nyder godt af et smil, en sludder og et Natteravne-bolsje, der alt sammen er med til at skabe tryghed og glæde i nattelivet. For udover at være tæt på de unge i byen, forebygger Natteravnenes indsats kriminalitet og giver gode rammer for unge mennesker.

Og fremover vil REMA 1000 være med som fast partner og sponsor på Natteravnenes indsats. Konkret vil REMA 1000s økologiske kaffe, der ryger over disken i butikkerne landet over, bidrage til, at Natteravnene kan vandre i gaderne og skabe endnu mere tryghed og glæde.

Derudover sponsorerer REMA 1000 fremover de hundredetusindevis af bolsjer, som Natteravnene er kendt for at dele ud i nattelivet.

Chef for Natteravnene, Claus Staunstrup Nilsson, fremhæver det fælles målrettede arbejde med FN’s verdensmål som et naturligt afsæt for det nye partnerskab.

”Det ligger os meget på sinde at arbejde med trivsel og tryghed for vores børn og unge - og skabe glæde i lokalsamfundet. Vi glæder os derfor meget over, at REMA 1000 påtager sig et stort socialt ansvar sammen med os,” siger Claus Staunstrup Nilsson.

Indkøbs- og marketingdirektør i REMA 1000, Anders René Jensen, fortæller, at samarbejdet med Natteravnene ligger i naturlig forlængelse af et målrettet arbejde internt i REMA 1000 om at skabe tryghed og trivsel for medarbejderne.

”Vi vil gerne støtte tryghed og trivsel for alle – både når de er på arbejde eller når de færdes i nattelivet. Derfor er et samarbejde med Natteravnene en oplagt vej at gå, da vi har et fælles ønske om at sikre gode oplevelser i sikre rammer,” siger Anders René Jensen.

Natteravnene er en del af Fonden for Socialt Ansvar, som er en paraplyorganisation, der driver og sikrer rammerne for en række frivillige sociale indsatser, som alle løser nogle af samfundets alvorlige udfordringer.

Samarbejdet er startskuddet til et større partnerskab, hvor Natteravnene og REMA 1000 i fællesskab vil arbejde for at sikre tryghed og glæde blandt unge mennesker i Danmark.

Natteravnene: Chef for Natteravnene, Claus Staunstrup Nilsson, tlf. 21306099 / claus@socialtansvar.dk

REMA 1000 er en landsdækkende discountkæde med fokus på kvalitet til lave priser. Under overskriften Discount med holdning arbejder REMA 1000 ud fra det tankesæt, at det er muligt at have en klar holdning til varernes kvalitet samtidig med, at varerne sælges til discountpris. Blandt REMA 1000s mærkesager er kampen mod madspild, reduktion af plastik, samarbejdet med Kræftens Bekæmpelse og udviklingen af økologien i partnerskab med Gram Slot. REMA 1000 er desuden medlem af Dansk Initiativ for Etisk Handel. REMA 1000s butikker er drevet efter en franchisemodel med selvstændige, lokalkendte købmænd i spidsen for den enkelte butik. Der er 343 REMA 1000-butikker i Danmark.

16 år med Madskoler: 25.000 madglade børn har fået oplevelser for livet4.12.2019 15:25:55 CETPressemeddelelse

Siden Madskoler startede i 2004, har 25.0000 børn fået gode, sjove og ikke mindst lærerige oplevelser med mad. Dette års evaluering giver endnu engang frivillige såvel som arrangører topkarakter til Madskoler – en aktivitet arrangeret af 4H i et ikke profitskabende samarbejde med Landbrug & Fødevarer og REMA 1000. Opskriften på succesen lyder: En god stak engagerede frivillige, 4 håndfulde lækre opskrifter og en sjat lærerige aktiviteter krydret med masser af madglæde.