National trafikpris til børneprojekt i Viborg

BØRN OG CYKLISME: Mandag den 7. september modtager Cyklistforbundet i Viborg en national trafikpris. Det er GF Forsikrings fond, der hædrer et lokalt projekt, hvor frivillige skal uddannes til at lave trafikaktiviteter med børn i daginstitutioner og skoler. Det sker ud fra devisen, at en tidlig indsats skaber mere sikre trafikanter.

Et nyt projekt i Viborg sætter tidligt ind med at skabe de gode og sikre cykelvaner. (Arkivfoto: GF Fonden)

- Vi glæder os utrolig meget til at modtage GF Trafikpris. De 20.000 kroner, der følger med, sætter os i stand til at gennemføre projekt ”Cykelleg og Trafiksikker”. Projektet er i høj grad skabt som et samarbejde mellem Viborg Kommune og Cyklistforbundet, og resultatet skulle gerne blive til gavn og glæde for de yngste af Viborg kommunes indbyggere, siger Grethe Eskildsen og Inger Larsen Ørbæk fra projektet.

Det er anden gang i år, at GF Trafikpris går til et område på Viborg-egnen. Tidligere på året modtog folketingspolitiker Kristian Pihl Lorentzen (V) og kørelærer Carina Bach GF Trafikpris for debatbogen "Stop trafikal egoisme".

Pressen er velkommen
Prisoverrækkelsen finder sted mandag den 7. september kl. 13-14 på Guldstjernevej 8 (tæt på Den Gule Pavillion) i Viborg.

Program:

13.00: Cykellege med børn

13.30-14.00:

Inger Larsen Ørbæk (Cyklistforbundet) byder velkommen.

• Stig Lindenstrøm, formand for GF Viborg, holder tale og overrækker trafikprisen.
  • Eva Pinnerup, byrådsmedlem (S), holder tale på kommunens vegne.
  • Grethe Eskildsen (Cyklistforbundet) siger tak for prisen

Der vil på dagen være rig lejlighed til videooptagelse, fotografering og interviews med de involverede.

Læs mere om GF Trafikpris på www.gffonden.dk

Inger Larsen Ørbæk (lokalformand),
mail: cyklistforbundetiviborg@gmail.com,
tlf.: 21 47 17 20

National trafikpris til midtsjællandsk skovbørnehave (opdateret 21.09)18.9.2020 07:39:04 CESTPresseinvitation

Opdateret 21.09.2020: På grund af coronasituationen er arrangementet aflyst og udsættes til senere. Ny information til pressen følger, så snart ny dato er kendt. TRAFIKSIKKERHEDEN ER HELT UDE I SKOVEN: Bøgely Skovbørnehave ved Ringsted modtager onsdag GF Fondens trafikpris. Prisen overrækkes ved et trafik- og coronasikkert udendørsarrangement, hvor stedets helt nye trafikbane samtidig indvies. Her vil også Ringsteds borgmester, Henrik Hvidesten (V), deltage sammen med stedets børn og voksne.