Danske Spil A/SDanske Spil A/S

Nævner Dronning Margrethe klimaforandringer, Kim Larsen eller Counter-Strike i nytårstalen?

For knap halvanden million danskere er det en fast tradition at se Dronningens nytårstale. Danske Spil har igen i år nu åbnet for spil på, hvad Dronning Margrethe siger i sin nytårstale.

Den 31. december præcis klokken 18 sidder knap halvanden million danskere klar til at lytte til Dronning Margrethes nytårstale. For mange betyder det hvert år også en konkurrence om, hvad det er for nogle ord og sætninger som Dronning Margrethe lægger vægt på. I 2017-talen vil mange nok huske, at Dronningen lagde vægt på, at man skulle gøre noget ”unyttigt”. Men hvilke ord bruger Dronningen i dette års nytårstale? Det kan du nu spille og måske tjene en skilling på hos Danske Spil.

- Det her er jo et af de mere specielle spil, vi har i løbet af året, og som vi altid glæder os til. Vælger Dronningen at hædre Kim Larsen og for eksempel bruge sætningen ”Om lidt bli’r her stille? Går hun i en helt anden grøft og sætter spot på Astralis’ store succes og nævner et moderne ord som Counter-Strike? Eller tager hun et endnu større samfundsperspektiv og sætter fokus på klimaforandringerne? Det kan man nu spille på hos os, siger Peter Emmike Rasmussen, oddsansvarlig hos Danske Spil.

Året i år er naturligvis et særligt år for den royale familie, da Prins Henrik som bekendt gik bort i februar. Derfor er det også oddssætternes bud, at det kommer til at fylde i talen.

- Vi kan næsten ikke forestille os, at Dronningen ikke på den ene eller anden måde hædrer Prins Henrik i sin tale.

Derudover er der også en række gengangere, som altid er populære hos spillerne hos Danske Spil:

- Det er altid populært at spille på for eksempel ordet ”abdicere” eller at hun sender en hilsen til ”søens folk”. Men lige abdicere har hun jo i hvert fald ikke nævnt indtil videre, og det vil også overraske os hvis hun gør det denne gang. Derfor får man altså også pengene seks gange igen på det, siger Peter Emmike Rasmussen, der hvert år bruger lang tid på at researche mulige ord og sætninger.

Hos Danske Spil er det meget forskelligt, hvem det er, som spiller på Dronningens nytårstale:

- Vi ser to grupper af spillere: Den ene gruppe er dem, der virkelig sidder og går tilbage og analyserer på Dronningens tidligere taler, mens der virkelig også er mange, som bare synes, det er ren hygge at sidde og heppe på at lige netop deres ord kommer ud af Dronningens mund, slutter Peter Emmike Rasmussen.

Faktaboks:

For fjerde gang har Danske Spil et væddemål om, hvilke ord Dronningen bruger i sin nytårstale. I alt er der knap 300 ord og sætninger man kan spille på.

Et par eksempler på ord/sætninger og antal gange de giver pengene tilbage:

1) ”Klimaforandringer”, 5 gange igen

2) ”Counter-Strike”, 100 gange igen

3) ”Om lidt bli’r her stille”, 25 gange igen

4) ”Den store bagedyst”, 100 gange igen

5) Trump, 25 gange igen

For yderlige kommentarer:

Danske Spils presseafdeling tlf. 30851785

36 72 00 11https://danskespil.dk/

Stabilt halvårsregnskab fra Danske Spil, der opjusterer forventningerne til et rekordresultat for 20194.9.2019 10:45:00 CESTPressemeddelelse

Halvårsregnskabet for første halvår 2019 for Danske Spil viser en tilfredsstillende udvikling i virksomhedens bruttospilleindtægt (BSI), der samlet set er på niveau med sidste år. Således fortsætter Danske Spil sit stærke bidrag til den danske statskasse og til udlodningsmidlerne, der støtter almennyttige formål i det danske samfund. Bestyrelsesformand for Danske Spil, Peter Gæmelke, siger i forbindelse med halvårsregnskabet: ”Halvårsregnskabet for første halvår 2019 er ganske tilfredsstillende. Vi er lykkedes med at have en solid drift samtidig med, at vi gennemfører betydelige forandringer i den måde, vi gør tingene på i Danske Spil. Vi har i bestyrelsen lagt stor vægt på, at forretningen fortsætter den digitale transformation samtidig med, at vi i bestyrelsen også er meget optaget af, at der er fokus på vores kerneforretning og i det hele taget være det bedste og mest regelrette spilleselskab i Danmark. Jeg er glad for, at vi også i 2019 har taget betydelige skridt, der sikrer, at v