Danske Spil A/SDanske Spil A/S

Nævner Dronning Margrethe klimaforandringer, Kim Larsen eller Counter-Strike i nytårstalen?

For knap halvanden million danskere er det en fast tradition at se Dronningens nytårstale. Danske Spil har igen i år nu åbnet for spil på, hvad Dronning Margrethe siger i sin nytårstale.

Den 31. december præcis klokken 18 sidder knap halvanden million danskere klar til at lytte til Dronning Margrethes nytårstale. For mange betyder det hvert år også en konkurrence om, hvad det er for nogle ord og sætninger som Dronning Margrethe lægger vægt på. I 2017-talen vil mange nok huske, at Dronningen lagde vægt på, at man skulle gøre noget ”unyttigt”. Men hvilke ord bruger Dronningen i dette års nytårstale? Det kan du nu spille og måske tjene en skilling på hos Danske Spil.

- Det her er jo et af de mere specielle spil, vi har i løbet af året, og som vi altid glæder os til. Vælger Dronningen at hædre Kim Larsen og for eksempel bruge sætningen ”Om lidt bli’r her stille? Går hun i en helt anden grøft og sætter spot på Astralis’ store succes og nævner et moderne ord som Counter-Strike? Eller tager hun et endnu større samfundsperspektiv og sætter fokus på klimaforandringerne? Det kan man nu spille på hos os, siger Peter Emmike Rasmussen, oddsansvarlig hos Danske Spil.

Året i år er naturligvis et særligt år for den royale familie, da Prins Henrik som bekendt gik bort i februar. Derfor er det også oddssætternes bud, at det kommer til at fylde i talen.

- Vi kan næsten ikke forestille os, at Dronningen ikke på den ene eller anden måde hædrer Prins Henrik i sin tale.

Derudover er der også en række gengangere, som altid er populære hos spillerne hos Danske Spil:

- Det er altid populært at spille på for eksempel ordet ”abdicere” eller at hun sender en hilsen til ”søens folk”. Men lige abdicere har hun jo i hvert fald ikke nævnt indtil videre, og det vil også overraske os hvis hun gør det denne gang. Derfor får man altså også pengene seks gange igen på det, siger Peter Emmike Rasmussen, der hvert år bruger lang tid på at researche mulige ord og sætninger.

Hos Danske Spil er det meget forskelligt, hvem det er, som spiller på Dronningens nytårstale:

- Vi ser to grupper af spillere: Den ene gruppe er dem, der virkelig sidder og går tilbage og analyserer på Dronningens tidligere taler, mens der virkelig også er mange, som bare synes, det er ren hygge at sidde og heppe på at lige netop deres ord kommer ud af Dronningens mund, slutter Peter Emmike Rasmussen.

Faktaboks:

For fjerde gang har Danske Spil et væddemål om, hvilke ord Dronningen bruger i sin nytårstale. I alt er der knap 300 ord og sætninger man kan spille på.

Et par eksempler på ord/sætninger og antal gange de giver pengene tilbage:

1) ”Klimaforandringer”, 5 gange igen

2) ”Counter-Strike”, 100 gange igen

3) ”Om lidt bli’r her stille”, 25 gange igen

4) ”Den store bagedyst”, 100 gange igen

5) Trump, 25 gange igen

For yderlige kommentarer:

Danske Spils presseafdeling tlf. 30851785

36 72 00 11https://danskespil.dk/

Danske Spil tager kampen op mod Ludomani17.8.2018 06:02:00 CESTPressemeddelelse

Fra i dag og fem uger frem kører Danske Spil en kampagne for at gøre opmærksom på ludomani, og hvordan Danske Spil arbejder med emnet. Kampagnen drejer sig om konsekvenserne ved at have ludomani inde på livet - både som spiller eller som pårørende. Kampagnen kommer ud på Danske Spils sociale medieplatforme med små film, facts om ludomani samt en quiz, hvor man kan teste sin viden om emnet. Typisk afføder disse kampagner en del diskussioner blandt danskerne, og Danske Spil må til tasterne og tage dialogen. Men det er også helt okay. CSR-direktør i Danske Spil, Stine Hove Marsling mener nemlig ikke, det nytter noget at gemme sig, når det kommer til de svære spørgsmål. - At tjene penge på spil kommer med et stort ansvar. Vi mener, det er en del af vores ansvar at gå i dialog med danskerne om det indbyggede dilemma, som vi og andre spilselskaber er født med. Vi vil med denne kampagne gerne vise de mange initiativer, vi i Danske Spil tager for at forebygge ludomani, siger hun. Alle har et a