Næstformand i DGI Midt- og Vestsjælland er genvalgt til DGI’s hovedbestyrelse

Majken Nielsen skal også fremover være med til at sætte retningen i DGI, der tæller 6.600 foreninger med 1,6 mio. medlemmer. Lørdag blev hun genvalgt til DGI’s hovedbestyrelse

Sammenhængskraft og glæden ved bevægelse bliver også i de kommende år nøgleord for Majken Nielsen. Til DGI’s årsmøde den 6. november, som blev holdt i DGI Byen i København, blev Majken Nielsen genvalgt til DGI’s hovedbestyrelse. Det skete efter et kampvalg.

”Jeg vil fortsat gerne bidrage med alt, hvad der er mig: Min faglige baggrund, min viden om foreningslivet, min indsigt i DGI som organisation. Jeg brænder for, at vi sammen på tværs i DGI finder løsninger, der sikrer, at så mange som muligt oplever glæden ved idrætten,” siger Majken Nielsen.

Majken Nielsen er uddannet cand. merc. og arbejder i sit civile liv som chefkonsulent i DJØF blandt andet med forretningsudvikling, brug af medlemsdata, primært til marketing, samt budgetstyring.

Som barn startede hun til gymnastik i gymnastiksalen i Hjertebjerg på Møn og prøvede efterfølgende alle de idrætsgrene, der var mulige på barndommens Østmøn. Hu har i mange år spillet badminton og er senest startet til golf.

Endnu bedre sammenhængskraft

Hun blev første gang valgt til DGI’s hovedbestyrelse i 2019 og har siden 2017 været næstformand i DGI Midt- og Vestsjælland.

”Jeg har taget en rejse fra formand i en idrætsforening til medlem af en landsdelsbestyrelse og ind i hovedbestyrelsen. Min forståelse for, hvordan DGI hænger sammen, vil jeg fortsat bruge på, at vi får skabt endnu bedre sammenhængskraft fra landsorganisationen til landsdelene, så de får de bedst mulige vilkår for at servicere foreningerne,” siger Majken Nielsen.

Corona har været et wakeupcall

Som alle andre steder har coronaen i de sidste halvandet år forsøgt at sætte en kæp i hjulet på idrætsforeningerne. Det har været en svær tid for foreningerne, for det er bare ikke særligt let at dyrke fællesskaberne fra hver sin matrikel.

Men genstarten af foreningslivet efter corona giver også nogle muligheder, mener Majken Nielsen:

”Corona har for nogle været et wakeupcall, og det skal vi bruge til at sætte skub i udviklingen. DGI skal hjælpe foreningerne til at tilpasse sig tendenser i samfundet, så vi kan udbyde en bred vifte af ydelser og dermed favne flest muligt – både børn og unge, voksne og seniorer - i foreningslivet,” siger Majken Nielsen.

Majken Nielsen, tlf. 61 56 56 30
Majbritt Andersen, pressechef i DGI, tlf. 21 29 41 15.

Majken Nielsen blev genvalgt til DGI's hovedbestyrelse. Foto til fri afbenyttelse. Fotograf Jens Astrup for DGI

DGI arbejder målrettet for at styrke motion og breddeidræt i Danmark. Vi tror på glæden ved idræt og på styrken i foreningsfællesskabet. DGI's 6600 foreninger har over 1,6 mio. medlemmer.