Næste generation klar: Astralis’ talenter står på spring

I midt november annoncerede Astralis Group en strategisk investering i talentudvikling under navnet Astralis Talent. Baseret på en sund, balanceret, professionel tilgang til præstationsoptimering er Astralis Talent udviklet for at skabe en stærk intern rekrutteringsplatform og sparringspartner for A-holdene, samt at styrke udviklingen af unge talenter i Counter-Strike og League of Legends. I dag kan Astralis Talent så offentliggøre de to første talent-trupper, som allerede fra januar vil deltage i danske, regionale og stærke internationale talent-turneringer.

Sportsdirektør i Astralis Group, Kasper Hvidt, forklarer om de overordnede mål:

- Vores trænerteam har fra start arbejdet med en brutto-liste af interessante talenter, men lige siden vi præsenterede vores tanker offentligt har vi bogstaveligt talt fået hundredvis af henvendelser fra interesserede spillere og forældre. Det har været virkelig fedt at opleve interessen og jeg tror, vi kunne sætte 5-6 hold af spillere, der kunne gøre sig gældende hos os.

- Vi har valgt ud fra nogle kriterier, der ud over spilforståelse og det spiltekniske også handler om personlighed og evnen og lysten til at indgå i den kultur, vi ønsker at skabe i forhold til seriøsitet og dedikation, men også i forhold til måden vi omgås og gør hinanden bedre.

- Vi kommer til at bruge tid og ressourcer på at bygge op og arbejde med de enkelte spillere og det kommer til at kræve en del af os alle, at få det til at fungere. Som med vores A-hold har vi dog tålmodighed og målet er ikke at vinde det hele fra start, men gradvist at blive bedre som organisation, hold og enkeltspillere. Vi udvikler efter al sandsynlighed ikke en spiller til A-holdene i det første år, men vi udvikler metoderne, holdene og de enkelte spillere så vi og de på sigt kan opnå også de resultatmæssige drømme for holdene og for sig selv.

Astralis Talent Counter-Strike pr 1. januar

Head of Talent/head coach               : Dennis ”VNG” Vang

Spillere:

In-Game Leader                                    : Mathias “R0nic” Pinholt, 19
AWP                                                       : Andreas “void” Dietrichsen,, 17
Rifler                                                       : Rasmus “zyph0n” Nordfoss, 16
Rifler                                                       : Mads “vester” Vestergaard, 18
Rifler                                                       : Victor “vigg0” Bisgaard, 21
Rifler                                                       ; Mikkel “MistR” Thomsen, 16, tiltræder til sommer

Dennis “VNG” Vang, Head of Astralis Talent, Counter-Strike:

- Jeg starter først for alvor 1. januar, men har sammen med Kasper fået sat et ret stærkt hold sammen, synes jeg. Det har ikke været helt let, for vi har vurderet rigtig mange spillere og der er rigtig mange gode derude. I sidste er jeg dog ikke i tvivl om sammensætningen, som er sket ud fra de nøgleparametre, Astralis som organisation og vi som talentudviklere arbejder ud fra.

- Alle seks spillere har et enormt potentiale, som gør at vi tror på at de hver især kan udvikle sig meget i vores system. Det er både en udvikling i det spiltekniske, metoder, værdier, balance og generelt hele det koncept at blive en professionel Counter-Strike spiller.

- Kulturen i Astralis handler altid om at dygtiggøre sig, at udvikle og bevæge sig fremad. Alle i organisationen ønsker at vinde, men overordnet handler Astralis Talent ultimativt om at skabe et miljø, hvor vi udvikle r både spillerne, holdet og hele talentudviklingen. Jeg tror på at vi kan være konkurrencedygtige fra dag 1 i relevante turneringer, og jeg er ekstremt glad for, at vi fra start tiltræder Elgiganten Ligaen, hvor vi helt sikkert vil få hård modstand fra de mere etablerede hold.

Astralis Talent League of Legends

Head Coach                                           : Mikkel Donby
Second Coach                                       : Anders Schultz
Team Manager, all LoL teams            : Mads Nansen

Spillere:
TOP                                                         : Carl ”Carlsen” Carlsen, 15
JUNGLE                                                   : Mikkel “Mixsi” Bay-Schmidt
, 16
MID                                                         : Mikkel “Rylle” Rylander Christiansen
, 19
ADC                                                        : Kasper ”Kadaver” Müller Nielsen
, 19
SUPPORT                                               : Benjamin ”RotteBengi” Mahler Jørgensen
, 18

Mikkel Donby, Cheftræner Astralis Talent, League of Legends

- På hold-niveau går vi ind til sæsonen med én målsætning: At uddanne og dygtiggøre vores spillere. Jo længere vi kan flytte spillerne i deres udvikling og selvforståelse og jo mere vi kan uddanne dem i, hvad det vil sige at være professionel, desto gladere bliver vi som trænergruppe og som organisation.

- Det er en gruppe virkelig interessante talenter, vi har samlet og vi har stor tiltro til at de i vores kultur og omgivelser kan flytte sig meget. Det kræver en masse af alle os omkring spillerne i form af træning og udvikling og lykkes vi, kommer vi helt sikkert til at se nogle af disse spillere udvikle sig til profiler. Fokus er dog på den daglige forbedring og udvikling. Vi kommer ikke til at vinde det hele fra start, langt fra, men vi insisterer på at flytte os hver dag, og så kommer resultaterne også stille og roligt.

- Jeg er dog slet ikke bekymret over resultaterne, for det er ikke dem, vi primært er her for. Vi er her for at udvikle processerne, udvikle spillerne spillemæssigt og som mennesker, og for at vise, talentudvikling kan gøres på andre måder, end det, vi ser I dag.

- Både spillere, trænere og alle omkring holdet ser frem til at komme I gang, og vi håber selvfølgelig at alle i Astralis-familien vil se vores kampe og bakke os op undervejs.

Nyheder og information om Astralis Talent, spillere, hold og organisation findes og opdateres på astralis.gg.

The next generation of Astralis talents announced16.12.2020 10:30:57 CETPress release

In mid-November, Astralis Group announced a strategic investment in Astralis Talent. Founded on a healthy, balanced, and professional approach for performance optimization, Astralis Talent is developed to create an internal recruitment platform and sparring for the Counter-Strike and League of Legends A-teams and to ultimately form new top players. Today, Astralis Talent can reveal the two first talent rosters. Starting January, the teams will participate in relevant Danish, regional, and international tournaments.