Mystery Makers

Mystery Makers lancerer skattejagt i Kødbyen: Oplev Københavns kulturelle hotspot som aldrig før

Del

Fra onsdag den 17. maj får københavnerne mulighed for en ny underholdende, sjov og lærerig oplevelse midt i byen. I samarbejde med venner, familie og kollegaer kan man fremover løse gåder og udforske skjulte skatte i Kødbyen, når det prisvindende Mystery Makers lancerer deres nye skattejagt i et af Københavns mest pulserende gastronomiske og kulturelle hotspots. Lanceringen af Mystery Hunt Kødbyen fejres med et stort premiere-event, der byder på sjove udfordringer og en særlig præmiereskattejagt, hvor deltagerne blandt andet kan vinde en rejse til Sfinksen og pyramiderne. Har du som journalist lyst til at deltage i arrangementet, er du velkommen til at kontakte Mads Lind, stifter og adm. Direktør, på telefon (+45) 40 26 69 23.

Kødbyen på Vesterbro er et område i konstant udvikling, hvor slagterne hilser festglade mennesker godnat og godmorgen. Fra den 17. maj vil det være muligt at udforske det historiske og fascinerende område gennem et udfordrende og sjovt mysterium, der vil tage deltagerne på en spændende rejse gennem Kødbyens gastronomi, natteliv, kunst og kultur.

"Vi ønsker at bringe Kødbyens unikke atmosfære til live gennem vores Mystery Hunt og give deltagerne en uforglemmelig oplevelse, der kombinerer det bedste fra Kødbyens verden med vores prisvindende gåder og udfordringer. Vi tror på, at leg, nysgerrighed og kreativitet er nøglen til at skabe mindeværdige øjeblikke og styrke fællesskabet," siger Mads Lind, stifter og adm. direktør hos Mystery Makers.

Stor lancering den 17. Maj i Kødbyen

I forbindelse med lanceringen den 17. maj inviteres alle til et stort lanceringsevent i Kødbyen, hvor man kan deltage i en særlig præmiereskattejagt og vinde en rejse til en værdi af 15.000 DKK til det gådefyldte Egypten. Deltagerne kæmper om at finde en bestemt nøgle ud af 100 nøgler gemt i Kødbyen for at vinde konkurrencen. 

"Vi glæder os til at fejre lanceringen af Mystery Hunt Kødbyen og byder alle velkommen til at deltage i vores hyggelige og udfordrende præmiereskattejagt. Det bliver en dag fyldt med sjov, gåder og udforskning af Kødbyens spændende univers. Vi håber, at deltagerne vil gå hjem med fantastiske minder og en fornyet lyst til at udforske byen på en ny og anderledes måde" siger Mads Lind og fortsætter: 

"Mystery Makers har siden 2010 skubbet til grænserne for kulturoplevelser, der bringer folk sammen på en måde, der både er underholdende og lærerig. Vi tager lidt af folks hverdag og gør det til et mysterium. Det er vores erfaring, at det er noget, publikum virkelig bliver grebet af."

Mystery Hunt oplevelsen i Kødbyen kan allerede nu købes på Mystery Makers hjemmeside. Deltagelse i den store præmiereskattejagt i Kødbyen kræver kun at du møder op på Flæsketorvet 13a, 1711 København. Arrangementet starter kl. 17.30 og er beregnet for både børn og voksne.

Lanceringen af Kødbyen er en del af et større comeback på det danske marked, efter at Mystery Makers har haft succes i udlandet de seneste år. Kødbyen lanceringen er nummer to ud af fire, der finder sted i år. Den første lancering fandt sted på Assistens Kirkegård, hvor Mystery Makers udlodede et gravsted på kirkegården til den heldige vinder af præmiere-skattejagten. Mystery Makers vil i løbet af de næste måneder lancere nye oplevelser på kendte københavnersteder.

 

Kontakter

Billeder

Download
Download
Mads Lind, stifter og adm. direktør
Mads Lind, stifter og adm. direktør
Download
Download
Download
Download

Information om Mystery Makers

Mystery Makers



Mads Lind er uddannet fra Det Kongelige Danske Kunstakademis skole for design og stiftede Mystery Makers i 2010. Siden da har Mystery Makers åbnet skandinaviens første escape room og afvikler i dag Mystery Hunt spil på danske lokationer som Christiansborg Slot, Kronborg Slot og Kastellet. 

Mystery Makers har i dag mere end 45 medarbejdere og vundet anerkendelser som Byens Bedste Kulturoplevelse, Tripadvisor-prisen, Travellers’ Choice Awards samt danmarksmester i kreativt iværksætteri (Creative Business Cup). Mystery Makers samarbejder blandt andet med Kulturstyrelsen samt Nationalmuseerne i Danmark og Østrig og har omkring 60.000 deltagere om året i Danmark og udlandet.  

Følg pressemeddelelser fra Mystery Makers

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Mystery Makers

HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye