My Daddy Loves Sugar

Der er urpremiere på forestillingen "My Daddy Loves Sugar", når Den Kongelige Ballet på tirsdag har præmiere på årets Dans2go.

Oliver Starpov af Lukas Hartvig-Møller

Oliver Starpov er et lysende talent – både scenen som en del af Den Kongelige Ballets ensemble, men også bag scenen som koreograf til dele af repertoiret. Balletten har været en bestanddel af hans liv, siden han startede som balletbarn i en alder af 7 år, men i de senere år er lysten til at kreere på egen hånd også opstået. Han udtrykker selv, at han koreograferer for at få publikum til at føle noget. Det kan være hvad som helst – kærlighed, smerte, sorg eller lykke.

Oliver Starpov er aktuel med forestillingen My Daddy Loves Sugar, der kan opleves på Gamle Scene fra d. 23. oktober som en del af konceptet Dans2go. Forestillingen byder på tre meget forskellige bud på, hvad koreografi og dans kan. Starpovs værk kommer i godt selskab med mesterkoreograferne Jiří Kyliáns enkle og billedskønne hovedværk, Salmesymfoni -til Igor Stravinskys betagende korværk- og Harald Landers fejende flotte Dvořák pas de deux.

Oliver Starpov af Lukas Hartvig-Møller

Flagermusen er en hyldest til livsglæden badet i champagne og bedrag16.11.2018 13:25Pressemeddelelse

Flagermusen. Spilleperiode 24. november-3. marts. Fra den 24. nov. spiller Peter Langdals version af Johann Strauss operette Flagermusen på Operaen i København. Champagnen flyder, og lidenskaber og løgne får frit løb i en hyldest til livet og en erotisk rejse, hvor der forføres, drikkes, elskes, bedrages og grædes. Som Danmarks nationalscene er Den Kongelige Opera altid særligt glade for at præsentere dansksprogede forestillinger, og der er en lang tradition for at opføre Flagermusen på dansk. På den måde kan Det Kongelige Teater fortsat pleje denne fine tradition. Det giver samtidig anledning til at glædes over de fantastiske kunstnere, som Den Kongelige Opera har til rådighed i solistensemblet, som i høj grad består af danske sangere. Især i operettens dialog tilføjer det danske altid forestillingen en ekstra dimension, idet publikum umiddelbart forstår sproget. Og netop i operette-genren er en rap replik en væsentlig del af den muntre oplevelse. Flagermusen er komponeret i 1874 fra