My Daddy Loves Sugar

Der er urpremiere på forestillingen "My Daddy Loves Sugar", når Den Kongelige Ballet på tirsdag har præmiere på årets Dans2go.
Oliver Starpov af Lukas Hartvig-Møller

Oliver Starpov er et lysende talent – både scenen som en del af Den Kongelige Ballets ensemble, men også bag scenen som koreograf til dele af repertoiret. Balletten har været en bestanddel af hans liv, siden han startede som balletbarn i en alder af 7 år, men i de senere år er lysten til at kreere på egen hånd også opstået. Han udtrykker selv, at han koreograferer for at få publikum til at føle noget. Det kan være hvad som helst – kærlighed, smerte, sorg eller lykke.

Oliver Starpov er aktuel med forestillingen My Daddy Loves Sugar, der kan opleves på Gamle Scene fra d. 23. oktober som en del af konceptet Dans2go. Forestillingen byder på tre meget forskellige bud på, hvad koreografi og dans kan. Starpovs værk kommer i godt selskab med mesterkoreograferne Jiří Kyliáns enkle og billedskønne hovedværk, Salmesymfoni -til Igor Stravinskys betagende korværk- og Harald Landers fejende flotte Dvořák pas de deux.

Oliver Starpov af Lukas Hartvig-Møller