Muleposer indbringer 250.000 kroner til ferielejre
I disse uger er børn og unge fra hele landet afsted på Blå Kors' ferielejre. Nogle af pengene til lejrene kommer bl.a. fra salg af muleposer i organisationens 55 genbrugsbutikker, som er doneret af dagligvarekæden Lidl.
![](/data/images/public/4443536/13698806/f9afd176-1824-4197-a7d3-bebbda302b43-w_720.jpg)
En donation af muleposer fra dagligvarekæden Lidl og opbakning fra kunderne i alle Blå Kors' genbrugsbutikker betyder, at der nu kan sendes 250.000 kroner afsted til ferielejre for børn og unge.
Gennem de seneste to år har kunderne i Blå Kors' genbrugsbutikker over hele landet kunne købe en mulepose for 25 kroner med teksten "Mindre spild - mere hjerte", hvor pengene er gået ubeskåret til Blå Kors' ferielejre.
Alle poserne er nu solgt, og det glæder Sandra Trampedach Junget, som er projektleder for Blå Kors Ferielejre.
"Vi er stolte af, at 10.000 danskere nu bærer rundt på muleposerne og dermed er ambassadører for Blå Kors Ferielejre og samtidig har været med til at give børn og unge fantastiske ferieoplevelser," siger hun og tilføjer:
”Vi sætter stor pris på det samarbejde, vi har haft med Lidl og genbrugsbutikkerne. Udover det vigtige økonomiske bidrag, som muleposernes salg har givet til ferielejrene, så er vi stolte af det ejerskab, som muleposerne har plantet hos de frivillige, der har solgt dem."
Blå Kors afholder i år 11 ferielejre både i Jylland, på Fyn og Sjælland. I 2022 var 320 børn og unge afsted på ferielejre i sommer- og juleferien.
Hos Lidl er adm. direktør Jens Stratmann glad for at kunne bidrage til ferielejrene.
"I Lidl er vi simpelthen så glade for at høre, at alle 10.000 muleposer, som vi har doneret til Blå Kors’ ferielejre er blevet solgt. Det betyder nemlig, at der er blevet indbragt 250.000 kroner til dette års sommerlejre. Blå Kors' arbejde med ferielejre er af afgørende betydning for at give udsatte børn og familier en bedre sommerferie og bidrage til at skabe varige minder og glæde i disse børns liv. Det er et vigtigt formål, som vi er glade for at kunne bidrage til,” fortæller Jens Stratmann, adm. direktør i Lidl Danmark.
Blå Kors' ferielejre drives af frivillige med økonomisk støtte fra fonde og virksomheder som tæller blandt andet Ole Kirk's Fond, Hempel Fonden, Jascha Fonden, Augustinus Fonden, Vissing Fonden, Lidl og en række andre legater og fonde.
FAKTA:
Muleposerne er solgt i Blå Kors' genbrugsbutikker, som findes i følgende byer:
Assens |
Billund |
Bindslev |
Bjæverskov |
Esbjerg |
Frederikshavn |
Haderslev |
Hadsten |
Herning |
Hillerød |
Hjørring |
Hobro |
Holstebro |
Horsens |
Humlebæk |
Kolding |
København |
Næstved |
Nørre Nebel |
Nørre Uttrup |
Nørresundby |
Odense |
Padborg |
Randers |
Ribe |
Rødovre |
Silkeborg |
Skagen |
Skibbild |
Slagelse |
Spjald |
Sæby |
Søborg |
Søndervig |
Thisted |
Tølløse |
Varde |
Vejle |
Viborg |
Ølstykke |
Ørnhøj |
Aabenraa |
Aabybro |
Aalborg |
Aalestrup |
Aarhus |
Kontakter
Thomas Røddik KorneliussenChef for kommunikation og CSR i Blå Kors Danmark og TUBA
Tlf:26 20 20 46trk@blaakors.dkThomas SejersenPresseansvarlig - Lidl
Tlf:76 35 00 10presse@lidl.dkBilleder
Følg pressemeddelelser fra Blå Kors Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Blå Kors Danmark
Udsatte børn får ferieoplevelser takket være sommerferiehjælp24.6.2024 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Blå Kors Danmark har samlet fået 2,2 mio. kroner til sommerferieaktiviteter i hjælpeorganisationens familienetværk og Barnets Blå Hus. Pengene går til sommerlejre og opfølgende aktiviteter, der skal styrke socialt udsatte familiers netværk.
Ny undersøgelse: Hver sjette dansker dropper firmafester pga. alkoholkultur10.6.2024 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Alkohol fylder for meget til fester og andre sociale arrangementer på arbejdspladser. Så meget, at flere helt undlader at deltage eller går tidligt hjem, viser ny meningsmåling foretaget af Voxmeter for Blå Kors Danmark.
Blå Kors Danmarks ferielejre er blevet et hjertebarn for frivillige6.6.2024 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Hver sommer glæder Rebekka Knudsen og Andreas Nørgård Lodahl sig til at være frivillige på en af Blå Kors’ ferielejre for udsatte børn og unge. De oplever det som meningsfuldt at være med til at give deltagerne gode oplevelser og et tiltrængt pusterum fra en svær hverdag.
Ny kampagne: Flere børn og unge skal have gode ferieoplevelser3.6.2024 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Ferielejre giver børn og unge et tiltrængt frirum. Blå Kors Danmark lancerer en ny kampagne i samarbejde med dagligvarekæden Lidl, som skal samle penge ind til endnu flere ferieoplevelser for børn og unge, der har det svært.
Voldsom vækst: Familienetværk rækker ud til endnu flere familier i nød27.5.2024 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Et øget behov for økonomisk hjælp og trygge fællesskaber betyder, at rekordmange familier opsøger Blå Kors Danmarks familienetværk, som drives i partnerskab med lokale kirker.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum