Motivationsforsker lærer københavnske ledere om motivation

Motivation er et centralt tema for enhver leder. Derfor vil Lederne Hovedstaden på en konference stille skarpt på motivation som ledelsesværktøj. Konferencen finder sted tirsdag den 3. maj klokken 13 i Tivoli Hotel og Congress Center i København. På konferencen kan man opleve eksperter og praktikere give deres bud på, hvordan man bedst motiverer sig selv og sine ansatte.

Peter Holdt Christensen, der er lektor på CBS og fremtrædende motivationsforsker, vil på konferencen opdele medarbejdernes adfærd i fem overordnede kategorier og diskutere de motivationsteorier, der læner sig op af dem. Med sine skarpe pointer sætter han fokus på, hvordan motivationsteorier kan bruges af ledere i praksis.

Også Mark Anthony, der også er kendt som Mr. Motivator, vil fortælle, hvorfor motivation er en altafgørende faktor i ledelsesmæssig sammenhæng. Han vil forklare, hvordan motivation er med til at skabe vækst i virksomheder, og hvordan ledere kan bruge tillid til at løfte motivation, ejerskab og engagement.

Afdelingsformand for Lederne Hovedstaden, Jan Rossil ser især frem til oplægget af Peter Holdt Christensen, som kommer til at handle om samspillet mellem teori og praksis.

- Videnskabelige undersøgelser kan være nok så fine, men noget helt andet er jo, hvordan de fungerer i praksis. Teori og praksis er to vidt forskellige ting, så det glæder jeg mig til at høre mere om, siger Jan Rossil.

Konferencen i Tivoli Hotel og Congress Center er rettet mod ledere på alle niveauer, og både medlemmer og ikke-medlemmer af Lederne er velkomne. Tilmelding kan ske på www.lederne.dk/konferencer.

Jan Rossil
Lederne Hovedstaden
Tlf.  3025 3918
E-mail jan.rossil@lederne.dk