Morten Ussing vinder Salling Fashion Award 2018
Torsdag aften blev den talentfulde designer Morten Ussing kåret som vinder af Salling Fashion Award 2018. Han vinder dermed præmien på 30.000 kr. og en pop-up-shop i Sallings stormagasiner.

Det blev designer Morten Ussing, der med sit brand af samme navn, løb med Salling Fashion Award 2018 i skarpt opløb med fem andre nystartede danske modebrands.
- Jeg er fuldstændig overvældet over at vinde blandt et så stærkt felt. Det kommer meget bag på mig, at jeg er den heldige vinder. Jeg vil bruge præmien til at investere i e-handel, som er det næste skridt for mig, og så vil jeg lave et show til august, siger en glad Morten Ussing.
Salling Fashion Award uddeles til en nystartet, dansk virksomhed i modebranchen, der har udmærket sig med designet af sine første kollektioner.
Prisen blev overrakt i går under årets Headstart Fashion Awards på Atlas i Aarhus. Her lagde juryen særlig vægt på Morten Ussings appellerende design og store potentiale, fortæller Head of Marketing i Salling, Birthe Wiberg:
– Morten Ussing har et meget stærkt design med stor ’wow-faktor’ og udmærker sig ved at gå på tværs af hastige modetrends. Med et højt niveau af både håndværk og materialevalg gør det brandets karakteristiske signaturstil til et frisk pust, siger Birthe Wiberg og fortætter:
– Det var ikke en let afgørelse for juryen, men Morten Ussing skiller sig ud fra mængden og besidder et potentiale, som endnu ikke er blevet udnyttet fuldt ud. Vi er meget begejstrede for at kunne hylde ham som årets vinder af Salling Fashion Award.
Morten Ussing var nomineret til prisen sammen med Sandermann, Rue de Tokyo, Another Project, Twelvepieces og Maardt Studio.
Morten Ussings første kollektion blev lanceret i 2016 med en vision om at skabe kjoler, der får kvinder til at føle sig feminine, smukke, elegante og cool. Selvom han er et relativt nyt designnavn, har han allerede klædt kendisser som Aura og Sofie Linde på.
Vinderen af Salling Fashion Award vinder præmien på 30.000 kr. og får samtidig muligheden for en eksklusiv pop-up-shop i Sallings stormagasiner i Aarhus og Aalborg. Sidste år var det aarhusianske Lakor, der vandt prisen. De er i dag en fast del af sortimentet i Salling.
Kontakter
Group CommunicationDansk Supermarked Group
8778 5002press@dsg.dkBilleder
Information om Salling Group
Med kæder som føtex, Bilka, Netto, Salling og Wupti arbejder vi i Salling Group for at gøre hverdagen bedre gennem gode indkøbsoplevelser, muligheder for job i hele landet og lettere vej til en ansvarlig livsstil. Flere end 50.000 dedikerede kolleger i Tyskland, Polen, Sverige og Danmark servicerer hver uge 11 millioner kunder.
Fordi vi er 100 % ejet af Salling Fondene år, går en del af vores overskud tilbage til samfundet. Siden 2012 har Salling Fondene doneret mere end 850 mio. kr. til uddannelse, kultur, sport, socialt arbejde og andre gode formål.
Følg pressemeddelelser fra Salling Group
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Salling Group
Bilka glæder sig over klarere markedsføringsregler6.2.2019 09:28:14 | Pressemeddelelse
Hidtil har der ikke været klare regler for hyppigheden af gode kortvarige tilbud. Bilka har, efter dialog med Forbrugsombudsmanden, accepteret, at Bilka indtil sommeren 2018 har tolket retningslinjer anderledes og har siden indrettet sin markedsføring derefter.
BR åbner 25 butikker og ny webshop29.1.2019 12:05:09 | Pressemeddelelse
Salling Group forventer at åbne de første BR-butikker i løbet af foråret, når BR-kæden begynder et landsdækkende åbningsprogram
Bilka og føtex dropper over en million sugerør af plastik29.1.2019 06:00:00 | Pressemeddelelse
Bilka og føtex tager nu et nyt skridt i kampen mod plastikforurening. Over en million sugerør i papir erstatter de ikoniske rød-hvide plastiksugerør, der ellers har været at finde i bistro- og Quickfood-afdelingerne landet over
Uperfekte æbler bliver til dansk æblemost24.1.2019 06:00:00 | Pressemeddelelse
Uens og deforme æbler, som er blevet frasorteret som spiseæbler, får en ny chance i Bilka og føtex i en særlig madspilds-æblemost
Salget af veganske varer er steget med 30% i 201822.1.2019 11:00:00 | Pressemeddelelse
Der er især ét produkt, som danskerne virkelig har taget til sig i årets løb. Nemlig Naturli’ Hakket, som ligger i køledisken i blandt andet føtex, Bilka og Netto og udgør et plantebaseret alternativ til hakket oksekød
Se listen: Her åbner de første nye Netto-butikker i 201922.1.2019 07:00:00 | Pressemeddelelse
Netto er klar med navne på de første byer, som får en markant anderledes butik i 2019. Gennem hele året vil Netto åbne op imod 70 butikker med helt ny indretning, nye farver og et særligt fokus på frugt, grønt og nemme måltider som kerneelementer. Danskerne efterspørger nemlig både det sunde og det nemme
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum