Morten Ussing vinder Salling Fashion Award 2018
Det blev designer Morten Ussing, der med sit brand af samme navn, løb med Salling Fashion Award 2018 i skarpt opløb med fem andre nystartede danske modebrands.
- Jeg er fuldstændig overvældet over at vinde blandt et så stærkt felt. Det kommer meget bag på mig, at jeg er den heldige vinder. Jeg vil bruge præmien til at investere i e-handel, som er det næste skridt for mig, og så vil jeg lave et show til august, siger en glad Morten Ussing.
Salling Fashion Award uddeles til en nystartet, dansk virksomhed i modebranchen, der har udmærket sig med designet af sine første kollektioner.
Prisen blev overrakt i går under årets Headstart Fashion Awards på Atlas i Aarhus. Her lagde juryen særlig vægt på Morten Ussings appellerende design og store potentiale, fortæller Head of Marketing i Salling, Birthe Wiberg:
– Morten Ussing har et meget stærkt design med stor ’wow-faktor’ og udmærker sig ved at gå på tværs af hastige modetrends. Med et højt niveau af både håndværk og materialevalg gør det brandets karakteristiske signaturstil til et frisk pust, siger Birthe Wiberg og fortætter:
– Det var ikke en let afgørelse for juryen, men Morten Ussing skiller sig ud fra mængden og besidder et potentiale, som endnu ikke er blevet udnyttet fuldt ud. Vi er meget begejstrede for at kunne hylde ham som årets vinder af Salling Fashion Award.
Morten Ussing var nomineret til prisen sammen med Sandermann, Rue de Tokyo, Another Project, Twelvepieces og Maardt Studio.
Morten Ussings første kollektion blev lanceret i 2016 med en vision om at skabe kjoler, der får kvinder til at føle sig feminine, smukke, elegante og cool. Selvom han er et relativt nyt designnavn, har han allerede klædt kendisser som Aura og Sofie Linde på.
Vinderen af Salling Fashion Award vinder præmien på 30.000 kr. og får samtidig muligheden for en eksklusiv pop-up-shop i Sallings stormagasiner i Aarhus og Aalborg. Sidste år var det aarhusianske Lakor, der vandt prisen. De er i dag en fast del af sortimentet i Salling.
Kontakter
Group CommunicationDansk Supermarked Group
Tlf:8778 5002press@dsg.dkBilleder
Information om Salling Group
Med kæder som føtex, Bilka, Netto, Salling stormagasiner og BR arbejder vi i Salling Group for at gøre hverdagen bedre gennem gode indkøbsoplevelser, muligheder for job i hele landet og lettere vej til en ansvarlig livsstil. Knap 60.000 dedikerede kolleger i Tyskland, Polen og Danmark servicerer hver uge 10 millioner kunder.
Fordi vi er 100% ejet af Salling Fondene år, går en del af vores overskud tilbage til samfundet. Siden 2012 har Salling Fondene doneret mere end 1,9 mia. kroner til uddannelse, kultur, sport, socialt arbejde og andre gode formål.
Følg pressemeddelelser fra Salling Group
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Salling Group
Hæder til Salling Group og ØGO i anerkendt bæredygtighedsundersøgelse8.3.2024 14:10:00 CET | Pressemeddelelse
Salling Group er bedst i sin kategori, mens Nettos varemærke ØGO stryger ind i en samlet top fire i årets Sustainable Brand Index Award™.
Salling Group sætter kurs mod grønnere varetransport4.3.2024 13:52:37 CET | Pressemeddelelse
Transport af varer til Netto, føtex og Bilka skal senest med udgangen af 2040 ske uden fossile brændstoffer. Det vil årligt reducere CO2e-udledningen med knap 50.000 ton, og allerede nu beder Salling Group vognmændene sætte mål for reduktioner.
Nyt samarbejde skal forebygge stroke i danskernes hverdag28.2.2024 08:20:00 CET | Pressemeddelelse
Alt for mange danskere rammes hvert år af stroke, og derfor vil Hjernesagen sammen med Salling Group og Salling Fondene over de kommende år bringe hjernesundhed og forebyggelse af stroke længst muligt ud til danskerne. Det sker ved at tilbyde nem og gratis blodtryksmåling i butikker landet over som del af et nyt, flerårigt strategisk samarbejde med ambition om at løfte danskernes generelle sundhedsniveau.
Salling Group lancerer omfattende mental sundhedsprogram19.2.2024 09:00:00 CET | Pressemeddelelse
Hver tredje kvinde og hver femte mand i alderen 16-24 år har dårligt mentalt helbred og op mod halvdelen af de erhvervsaktive har søvnbesvær. Med 44.000 kollegaer i Danmark påvirker det også hverdagen i Salling Group, som derfor nu lancerer en indsats, der skal understøtte den mentale sundhed. Virksomheden indgår samtidig i et nyt historiske partnerskab.
Salling Group tager stort skridt mod mere bæredygtig IT-drift med SAP og Microsoft18.1.2024 08:00:00 CET | Pressemeddelelse
Salling Group, SAP og Microsoft indgår aftale om langt mere energieffektiv og CO2-besparende it-drift for landets største dagligvarekoncern.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum