Morten Ussing vinder Salling Fashion Award 2018

Torsdag aften blev den talentfulde designer Morten Ussing kåret som vinder af Salling Fashion Award 2018. Han vinder dermed præmien på 30.000 kr. og en pop-up-shop i Sallings stormagasiner.

Det blev designer Morten Ussing, der med sit brand af samme navn, løb med Salling Fashion Award 2018 i skarpt opløb med fem andre nystartede danske modebrands.

- Jeg er fuldstændig overvældet over at vinde blandt et så stærkt felt. Det kommer meget bag på mig, at jeg er den heldige vinder. Jeg vil bruge præmien til at investere i e-handel, som er det næste skridt for mig, og så vil jeg lave et show til august, siger en glad Morten Ussing.

Salling Fashion Award uddeles til en nystartet, dansk virksomhed i modebranchen, der har udmærket sig med designet af sine første kollektioner.

Prisen blev overrakt i går under årets Headstart Fashion Awards på Atlas i Aarhus. Her lagde juryen særlig vægt på Morten Ussings appellerende design og store potentiale, fortæller Head of Marketing i Salling, Birthe Wiberg:

– Morten Ussing har et meget stærkt design med stor ’wow-faktor’ og udmærker sig ved at gå på tværs af hastige modetrends. Med et højt niveau af både håndværk og materialevalg gør det brandets karakteristiske signaturstil til et frisk pust, siger Birthe Wiberg og fortætter:

– Det var ikke en let afgørelse for juryen, men Morten Ussing skiller sig ud fra mængden og besidder et potentiale, som endnu ikke er blevet udnyttet fuldt ud. Vi er meget begejstrede for at kunne hylde ham som årets vinder af Salling Fashion Award.

Morten Ussing var nomineret til prisen sammen med Sandermann, Rue de Tokyo, Another Project, Twelvepieces og Maardt Studio.

Morten Ussings første kollektion blev lanceret i 2016 med en vision om at skabe kjoler, der får kvinder til at føle sig feminine, smukke, elegante og cool. Selvom han er et relativt nyt designnavn, har han allerede klædt kendisser som Aura og Sofie Linde på.

Vinderen af Salling Fashion Award vinder præmien på 30.000 kr. og får samtidig muligheden for en eksklusiv pop-up-shop i Sallings stormagasiner i Aarhus og Aalborg. Sidste år var det aarhusianske Lakor, der vandt prisen. De er i dag en fast del af sortimentet i Salling.