Mørketal: 10.000 skjulte jobs I Danmark i august

En meget stor mængde stillingsopslag kan ikke findes på den offentlige portal Jobnet.dk og på Jobindex.dk. De ligger skjulte på virksomhedernes egne hjemmesider.

Så mange jobopslag er der på danske jobportaler: https://www.jobsearch.dk/jobsoegemaskiner

Det viser en aktuel opgørelse fra jobsøgemaskinen Jobsearch.dk, som har gennemgået alle danske virksomheders hjemmesiders jobsektioner:

”Via en simpel men meget omfattende optælling har vi kunnet konkludere, at Jobnet.dk og Jobindex.dk mangler ca. 10.000 af de stillingsopslag, der ligger på virksomhedernes hjemmesider, svarende til op imod 70 procent af alle opslåede stillinger”, siger administrerende direktør hos Jobsearch.dk, Thomas Barfod.

Han påpeger, at det er meget problematisk, hvis danske jobsøgere ikke kan få et overblik over, de stillinger der er i Danmark:

”Dynamikken, hurtigheden og bevægeligheden på jobmarkedet forsvinder, hvis man som jobsøger ikke kan få overblik over hvilke stillinger der udbydes. Derudover beder jobcentrene, i god tro, deres klienter om at holde sig orienterede om nye jobs via medier, der mangler op i mod 10.000 stillinger”, siger han.

Selv om Jobsearch.dk blev lanceret for få uger siden i juni, har søgemaskinen allerede 5-6.000 flere stillingsopslag end Jobnet.dk og Jobindex.dk: https://www.jobsearch.dk/jobsoegemaskiner

”Jeg forventer, at vi rammer 10.000 ekstra stillingsopslag, når vi er færdige med at crawle alle de hjemmesider, som vi har identificeret. Vi forventer at være i land i oktober”, siger Thomas Barfod.

Jobsearch.dk fungerer ved digitalt at spejle stillingsopslagene fra virksomhedernes hjemmesider over på Jobsearch.dk tre gange dagligt, således at stillingsopslagene altid er opdaterede. Brugerne på Jobsearch.dk kan herefter fremsøge virksomhedernes stillingsopslag og blive linket videre til virksomhedens egen hjemmeside.

Jobsearch.dk er skabt af Digital Disruption Media koncernen, som igennem mere end 10 år har skabt søgemaskiner i Danmark og Nordeuropa og som investerer i og skaber tech-virksomheder. Digital Disruption Media A/S står bl.a. bag Lokaleportalen.dk, som er Danmarks storesøgemaskine inden for erhvervslokaler.

Tlf: 29614045
Mail: tb@digitaldisruptionmedia.com

Jobsearch.dk er Danmarks store jobsøgemaskine og platform for jobmarkedet. Vores klare og dedikerede mission er at samle alle jobs, alle ansættende ledere, alle rekrutteringsfirmaer og alle jobsøgere ét sted og skabe de mest dynamiske muligheder for match, kommunikation og direkte interaktion mellem alle på jobmarkedet. Vi demokratiserer med andre ord al viden om og på jobmarkedet til fordel for alle. Læs mere om Jobsearch.dk her. Du modtager denne mail, fordi du har oprettet dig på Jobsearch.dk

Følg pressemeddelelser fra Jobsearch.dk ApS