Molslinjen introducerer ”Barista’s Coffee Shop”

Færgekaffe er ikke, hvad det har været – og heldigvis for det. De seneste år har gæster på Molslinjens færger kunnet købe luksuskaffe fra Baresso og siden Espresso House, men til efteråret kan Molslinjen tilbyde et endnu bedre koncept med kaffe i topklasse.
”Danskerne er blandt verdens mest kaffedrikkende folkefærd – og særligt når vi er på farten, er der mange, som værdsætter en kop kaffe af ekstraordinær god kvalitet”, siger Molslinjens kommercielle direktør, Jesper Skovgaard.
Gæsterne kan se frem til bæredygtig luksuskaffe fra Kifaru Coffee i Tanzania, te fra Østerlandsk Thehus og med udvalgte brød og kager af høj kvalitet. Kaffekonceptet indføres på Molslinjens hurtigfærger på Kattegat og Bornholm i 2019, og forventningen er, at koncepterne spreder sig til Molslinjens øvrige ruter i løbet af 2020.
”Vi tilpasser vores service omkring luksuskaffe til hver enkelt af vores ruter og til det enkelte skib. Gæsterne vil stadig møde de samme dygtige baristaer, og så får oplevelsen lige en bønne mere”, siger Jesper Skovgaard.
Med mere end otte millioner gæster på tværs af Molslinjens ruter er der tale om store mængder kaffe. Bare på hurtigfærgerne drikkes der op mod en million kopper kaffe om året – kopper som fremover vil være lavet af miljøvenlige materialer ligesom andet service på færgerne.
Det nye kaffekoncept får plads i færgernes cafeområder under navnet ”Barista’s Coffee Shop”. Express 1 på Bornholm og Express 3 i Aarhus bliver de første hurtigfærger med det nye koncept.
Kontakter
Jesper MaackPR- og kommunikationschef
Tlf:20196215jma@molslinjen.dkBilleder
Information om Molslinjen A/S
Molslinjen er Danmarks største indenrigs færgeselskab. Med en flåde på 15 skibe driver selskabet i alt ni ruter fordelt på Alslinjen, Bornholmslinjen, Fanølinjen, Langelandslinjen, Molslinjen og Samsølinjen. Tilsammen har færgerne op mod otte millioner gæster årligt.
Ruterne Aarhus – Odden, Ebeltoft – Odden og Rønne – Ystad betjenes af nogle af verdens største katamaran-færger, og det gør Molslinjen til et af verdens største hurtigfærge-rederier.
I samarbejde med Herning Turist driver Molslinjen busruten Kombardo Expressen. Den kører direkte til København fra Aarhus, Aalborg og Rønne.
Molslinjen beskæftiger i dag mere end 1000 medarbejdere.
Følg pressemeddelelser fra Molslinjen A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Molslinjen A/S
Mot ett ljudlöst nytt år på Öresund23.12.2025 09:00:01 CET | Pressemeddelelse
När färjan Hamlet är tillbaka på Öresund innebär det en nästan ljudlös trafik mellan Helsingborg-Helsingör under nästa år, då samtliga passagerarfärjor har ställts om för att segla på el. Efter en komplex konvertering från dieseldrift till batteridrift är planen nu att sätta Hamlet i trafik den 28 december, lagom till nyåret och de sista intensiva helgdagarna.
Mod et lydløst nyt år på Øresund23.12.2025 09:00:01 CET | Pressemeddelelse
Når Færgen Hamlet snart igen sejler på Øresund, kommer det til at betyde en nærmest lydløs trafik med alle tre færger sejlende på strøm i det nye år. Hamlets ophold i Øresund Drydocks i Landskrona har trukket ud, og planen er nu at sætte Hamlet i drift den 28. december – lige i tide til de sidste travle juledage og nytåret.
Julbordsrusning till Öresundslinjens färjor19.12.2025 09:00:08 CET | Pressemeddelelse
Aldrig tidigare har så många valt att fira julbord till sjöss. I år har fler än 36 500 gäster valt att äta, umgås och njuta av julstämningen ombord på Öresundslinjens elfärjor.
Julefrokost-amok på Øresundsfærger19.12.2025 09:00:08 CET | Pressemeddelelse
Aldrig har der været flere, som vil holde julefrokost til søs. Mere end 36.500 gæster har ønsket at spise og drikke deres julefrokost på Øresundslinjens færger i år.
Hamlet snart tillbaka på Öresund15.12.2025 13:57:49 CET | Pressemeddelelse
Öresundslinjens ambition om tre passagerarfärjor på batteridrift till jul behöver justeras. Färjan Hamlet, är just nu på varv för att konverteras till batteridrift, men är ännu inte helt redo för att trafikera sundet.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum

