Molslinjen går mod strømmen: Sænker prisen på Kattegat

På trods af recession og energikrise angriber Molslinjens Kattegat-færger nu 2023 med lavere priser. Flere biler og passagerer skal med hurtigfærgerne i det nye år, hvor Molslinjen vil øge kapaciteten.
Når hurtigfærgerne stævner ud i 2023 bliver det med et nyt prispunkt for Lavprisbilletter, som falder i pris.

Mens andre trafikselskaber sætter priserne op, sænker Molslinjen på kanten af det nye år priserne for hurtigfærge-turene over Kattegat. Det til trods for høje energipriser og en lurende recession.

Helt konkret falder den laveste pris for en tur over Kattegat med 50 kroner til 249 – og der vil være mange Lavpris-billetter at finde til den nye pris.

”Det skal være billigt at rejse i Danmark – det er sådan, vi har gjort det de seneste ti år, og det har virket. Vi har en ekstra hurtigfærge i drift i 2023, og den øgede kapacitet vil vi gerne udnytte”, siger Jesper Skovgaard.

Mange andre trafikselskaber varsler lige nu prisstigninger for 2023 – men her ønsker Molslinjen at gå mod strømmen.

”Vores rute er kritisk infrastruktur i Danmark, og vi vil hele tiden arbejde på at få så mange billige billetter i markedet som muligt. Som alle andre er vi ramt af de øgede omkostninger, men det tab må vi hente ind, ved at få flere passagerer og biler med færgerne”, slår Jesper Skovgaard fast.