Molslinjen anlægger sag ved Sø- og Handelsretten omkring Rønne Havn A/S’ rabatstruktur og priser

Færgeselskabet Molslinjen, der også driver Bornholmslinjen, har anlagt en sag ved Sø- og Handelsretten omkring Rønne Havn A/S’ rabatstruktur og prissætning.

Den nye konkurrenceretssag omkring Rønne Havn A/S' rabatstruktur og prissætning kommer bag på Rønne Havn A/S, der både i 2018 blev frikendt i en lignende sag ved Konkurrencestyrelsen og fik medhold den 7. maj i år i en lignende sag omkring havnens rabatstrukturer ved Sø- og Handelsretten. Den seneste sag var anlagt af den tidligere operatør, Danske Færger.

”I afgørelsen den 7. maj fik vi rettens ord for, at vi som havn kan ændre i vores rabatstruktur. Vi troede, at den afgørelse havde lukket enhver diskussion, om hvorvidt vi som havn kan ændre i vores rabatstruktur og priser,” siger Thomas Bendtsen, adm. dir. i Rønne Havn A/S.

Rønne Havn A/S tager en kommende retssag mod Molslinjen med ophøjet ro.

”Det er en vigtig og central forudsætning for at kunne drive virksomhed, at man kan ændre sin rabatstruktur. Vi vil selvfølgelig gerne have været sagen foruden, men vi føler os omvendt sikre på, at Sø- og Handelsretten vil komme frem til samme konklusion som sidst sagen var oppe,” siger Thomas Bendtsen.

Contacts

Jesper Jürgensen, kommunikationschef ved Rønne Havn A/S, 3065 2950, jj@portofroenne.com

About Port of Roenne A/S

Rønne Havn A/S er Bornholms eneste kommercielle havn med færgeruter til Sverige, Danmark og Tyskland. Havnen har fungeret som installationshavn for Danmarks største havmøllepark ved Kriegers Flak, og den forventes at spille en nøglerolle i realiseringen af ​​den fremtidige energiø på Bornholm med elektriske forbindelser til Danmark, Polen, Tyskland og Sverige.

roennehavn.com

Subscribe to releases from Port of Roenne A/S

Subscribe to all the latest releases from Port of Roenne A/S by registering your e-mail address below. You can unsubscribe at any time.

Latest releases from Port of Roenne A/S