Mobilhouse A/S

Modulbyggeri vinder mere og mere indpas

Opsvinget har ramt modulbyggeriet i Danmark, og det demonstrerer Mobilhouse i Fredericia også i sin netop aflagte årsrapport for 2017.
Mobilhouse, Fredericia

I mange år har Mobilhouse primært været en aktiv spiller på markedet for udlejning, men det har ændret sig i takt med at virksomheden i 2016 begyndte at fokusere mere på vækst og salg. Udlejning er dog fortsat en betydelig del af forretningen.

En del af denne omstilling var at modernisere modulbyggeriet, så det blev attraktivt at bygge med moduler – og det har Mobilhouse haft succes med.

”Modulbyggeriet har i mange år været lidt udskældt og har båret præg af kedelige barakbyer. Det vil vi gerne ændre på og markedet har heldigvis taget rigtigt godt imod vores nye moduler” udtaler adm. direktør Benny Møller.

Netop for at imødekomme markedets behov lancerede Mobilhouse en ny moderne og yderst fleksibel modulserie, som lever op til det nye bygningsreglement BR18.

Benny Møller fortsætter:

”Vi er overvældede over den interesse de nye produkter allerede har skabt i markedet med det resultat at vores nye produktionsfaciliteter på 3.500 m2, som blev taget i brug 1. marts 2018, er flot booket med spændende ordrer.

Ny designløsning skal gøredet nemt for kunderne

Som en del af omstillingen har Mobilhouse lanceret et nyt designprogram, der skal gøre det let for kunderne at tilpasse modulerne til deres individuelle behov og ønsker.

Vi ser en større og større interesse for køb af vores nye produkter og nu kan kunderne selv konfigurere løsningerne på vores hjemmeside. På den måde opnår kunderne den størst mulige fleksibilitet og de kan i ro og mag sidde og designe netop deres løsning, hvad enten det er en kontorbygning, en børnehave eller et boligkompleks, de har brug for.” udtaler Benny Møller.

Den nye designløsning, de nye systemmoduler og konceptboliger har allerede givet Mobilhouse fornyet vækst og styrket deres position i markedet.

Mobilhouse ser en fortsat stor vækstmulighed inden for modulbyggeri, der vinder mere og mere indpas i markedet.

”Vækststrategien er således lagt og de basale forudsætninger er opfyldt, og vi ser en spændende fremtid for virksomheden.” udtaler Benny Møller.

Mobilhouse præsenterer et flot årsregnskab samtidig med udvidelsen af produktionskapaciteten

Årsrapporten for 2017 er netop afsluttet og viser flot vækst.

Således udgør bruttoindtjeningen 53,4 mio. DKK., hvilket er en stigning på godt 6,5 mio. DKK i forhold til 2016. Resultat før skat udgør på 19,2 mio. DKK i forhold til 17,1 mio. DKK året før.

Samtidig med investeringer i nye produktionsfaciliteter og det øgede fokus på modulbyggeri præsenterer Mobilhouse en egenkapital, der med udgangen af 2017 udgør 63,2 mio. DKK – en stigning på over 16% i forhold til 2016.

Resultatopgørelse 2017 2016
Bruttofortjeneste 53,4 46,9
Driftsresultat 21,1 18,8
Resultat før skat 19,2 17,1
Egenkapital 63,2 54,4

Mobilhouse, Fredericia

Information om Mobilhouse A/S

Mobilhouse A/S
Amerikavej 1
7000 Fredericia

70 20 35 66https://mobilhouse.dk/

Mobilhouse blev stiftet i 1961, og har siden udviklet sig til at være en virksomhed med et bredt sortiment inden for pavilloner, skurvogne og moduler og nu også studieboliger.

Vi leverer alle typer skurvogne til byggebranchen, herunder mandskabsvogne, beboelsesvogne, kontorvogne, toiletvogne samt containere. Vi holder en høj standard, så kunderne kan være sikre på, at vognene er i orden både ved køb og leje.

Vi har stor erfaring indenfor genhusnings- og institutionløsninger. Det betyder, at vi er i stand til at opstille store som små genhusningløsninger indenfor meget kort tid over hele landet.

Den brede erfaring og ekspertise vi gennem mere end 50 år har opnået, gør os i stand til at levere netop den standard eller special-løsning, som den specifikke kunde har behov for. Vi bygger også nyt, hvis der er behov for en løsning som ikke er i vores sortiment.

Vi er landsdækkende og har udover hovedkontoret i Taulov ved Fredericia også en afdeling i Køge.

Følg pressemeddelelser fra Mobilhouse A/S

Flere pressemeddelelser fra Mobilhouse A/S

Kirk Kapital-ledet konsortium køber Mobilhouse af Adelis25.11.2022 10:11:24 CET | Pressemeddelelse

Det danske selskab Mobilhouse A/S blev etableret i 1961, og har igennem mange år produceret, udlejet og solgt mobile skurvogne. Siden 2017 har selskabet skiftet strategisk fokus fra mobile skurvogne til udlejning af modulære bygninger til mange forskellige formål, hvor der stilles krav til funktionalitet, indeklima, æstetik og bæredygtighed. Kapitalfonden Adelis har ejet Mobilhouse siden 2019. Kirk Kapital vil fremadrettet eje 50 pct. Steffen Thomsen, Martin Mikkelsen og ledelsen vil eje de resterende aktier i selskabet.