Mød virksomheden der vil ændre den oldgamle emballageindustri i Tyskland

Emballageindustrien er vigtig, fordi det alligevel er de færreste virksomheder, der fremstiller diverse produkter, som ikke er interesseret i at få deres logo på deres emballage - det kan eksempelvis være en kaffebar, der gerne vil have deres logo på to-go kaffekopperne eller et pizzaria, der gerne vil have deres egne unikke pizzaæsker med logo på.

En virksomhed, som netop ønsker at imødekomme behovet for emballage, er Limepack, og du kan blive meget klogere på denne virksomhed herunder.

Deres mission

Den måde, som Limepack ønsker at ændre emballageindustrien på, omhandler netop at gøre god emballage med hurtigt levering til gode priser mere tilgængelig for de forskellige europæiske virksomheder, som har brug for store leveringer af emballage. Størstedelen af salget og produktionen af emballage har hidtil været placeret i Kina. Dette har blandt andet betydet, at der i nogle tilfælde har været meget lang leveringstid på de emballager, man har bestilt, og derfor kan man som virksomhed blive nødt til at planlægge lidt længere ud i fremtiden for at være sikker på, at der er emballage nok.

Det, der så er Limepacks mission er at skabe en emballageindustri, hvor alle parter, der er involveret, holder til i Europa. Det vil nemlig netop gøre, at de mange europæiske virksomheder, der har brug for emballage, får meget nemmere ved netop at få emballage i god kvalitet, hvor der ikke er den samme, lange leveringstid. Det skaber altså mere fleksibilitet.

Det hele foregår online, da det netop er en virksomhed, der har medarbejdere fra rigtig mange europæiske lande, men det betyder på ingen måde, at man kommer til at gå på kompromis med kvaliteten eller servicen. Så hvis man også gerne vil støtte om et europæisk initiativ i forhold til emballageindustrien, så er det Limepack, man skal have fat i.

Teamet bag Limepack

Det, der tit er interessant, når der opstår nye virksomheder, der prøver at trække produkter i en mere moderne verden, er, at der også tit er et meget passioneret hold mag virksomheden. I tilfældet med Limepack er det et forholdsvis ungt team, som desuden består af mennesker af mange forskellige nationaliteter, som alle brænder for at gøre god emballage mere tilgængelig i Europa. Så Mød holdet bag Limepack, hvis du er interesseret i at vide endnu mere om virksomheden, der gerne vil ændre emballageindustrien i Tyskland, og som allerede er godt i gang.

Overvejer du Headless Shopify? Det er dyrt - men godt22.6.2022 01:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Hvis du ejer en Shopify-shop, har du måske hørt om begrebet ‘Headless Shopify’. I korte træk handler det om teknisk at separere din frontend fra din backend. Det muliggør en ekstremt hurtigt Shopify-shop, der både er godt for din evne til at ranke i Google søgemaskine (SEO) og hjælper din konverteringsrate. Til gengæld er det dyrt og det gør Shopify mindre fleksibelt med apps og temaer. Så er det en god idé? Det afhænger af din situation. For større Shopify shops Aleksander Due-Rasmussen er partner i Shopify-udviklingsbureauet Black Lemon. Han fortæller, det ikke er for alle: “At overgå til headless øger dine faste omkostninger til udvikling og betyder, at du ikke bare kan installere en ny app og bruge den”. Til gengæld vinder du også på hastigheden: “Der er intet som Headless Shopify, der kan øge hastigheden af dit Shopify-site. Det er den ultimative løsning.” Fraråder 4 ud af 5 Black Lemon er i berøring med mange af de største danske webshops. Men 4 ud af 5 frarådes at overgå til hea