Mød DGI’s kommende formand til fire debatmøder

Idrætsforeninger og alle med interesse i idræt og foreningsliv er velkomne, når DGI inviterer til fire debatmøder med de to formandskandidater. Første møde er 6. september i Viborg.

I 2018 skal DGI vælge en ny formand til at stå i spidsen for idrætsorganisationen med de 6300 idrætsforeninger og 1,5 mio. medlemmer.

Der er to kandidater til posten: Charlotte Bach Thomassen, næstformand for DGI og Mogens Kirkeby, medlem af DGI’s hovedbestyrelse.

Alle interesserede kan møde de to kandidater til fire debatmøder, som DGI afholder i september og oktober:

• 6. september i Viborg på Best Western Golf Hotel
  • 1. oktober i København i DGI-byen/CPH Conference
  • 8. oktober i Ringsted i Ringsted Kongrescenter
  • 9. oktober i Kolding på Hotel Comwell Kolding

På debatmøderne vil kandidaterne præsentere sig selv og deres visioner for DGI og idrætten, og der bliver mulighed for at stille spørgsmål.

Blandt emnerne er, hvordan idrætsforeningerne kan blive endnu mere attraktive, få flere medlemmer og flere frivillige. Også DGI’s samarbejde med DIF om visionen ’Bevæg dig for livet’, der har som mål at 600.000 flere danskere kommer i gang med idræt og motion inden år 2025, vil blive debatteret.

Ordstyrer på møderne er Stine Bjerre Mortensen og Søren Riiskjær.

Om kandidaterne

Charlotte Bach Thomassen er 42 år og bor i København. Har siden november 2017 været næstformand i DGI. Fra 2013-2018 generalsekretær i Det Danske Spejderkorps, tidligere ansat som projekt- og souschef i DGI Storkøbenhavn. Er uddannet i statskundskab på Københavns Universitet. Charlotte Bach Thomassen slog sine første kolbøtter som barn i Grindsted, hvor hun som ung også var gymnastikinstruktør. I dag er hun mest aktiv udendørs, bl.a. med løb og vinterbadning. Charlotte er gift og har 3 børn.

Mogens Kirkeby er 55 år og bor i Birkerød i Nordsjælland. Har været med i DGI’s hovedbestyrelse siden 2013 og har siden 2011 siddet i bestyrelsen for DGI Storkøbenhavn. Arbejder som formand for ISCA, den internationale organisation for breddeidræt. Er uddannet i idræt og samfundsfag fra Københavns Universitet. Mogens Kirkeby har dyrket stort set alle idrætter, som DGI tilbyder, og er i dag aktiv på cykel og i løbesko, ligesom han spiller fodbold og ror kajak. Mogens er gift og har 3 børn.

Formanden vælges på DGI’s årsmøde 3. november

DGI’s formand vælges af de delegerede til DGI’s årsmøde den 3. november i DGI-Huset i Aarhus. Og der bliver både kampvalg om formandsposten og kampvalg til hovedbestyrelsen.

Årsmødet betyder samtidig et farvel til DGI’s nuværende formand Søren Møller fra Aarhus, der efter 17 år på posten har valgt ikke at genopstille.

Tilmelding til debatmøderne via https://www.dgi.dk/om/nyheder-og-presse/nyhedscenter/seneste-nyt/4-debatmoeder-om-valg-af-dgis-nye-formand

Journalister kan med fordel tilmelde sig, enten via ovenstående link eller på mail til majbritt.andersen@dgi.dk

Mogens Kirkeby og Charlotte Bach Thomassen er kandidater til formandsposten i DGI

DGI arbejder målrettet for at styrke motion og breddeidræt i Danmark. Vi tror på glæden ved idræt og på styrken i foreningsfællesskabet. DGI's 6300 foreninger har over 1,5 mio. medlemmer.