Coop Danmark A/S

Mød Coop på Naturmødet 23.-25. maj 2019

Del

Coop deltager med stærkt program for både store og små på Naturmødet i Hirtshals.

De medlemsvalgte bestyrelser fra Kvickly Hjørring, SuperBrugsen Hirtshals, Dagli’Brugsen Bindslev og Dagli’Brugsen Tornby står som tidligere år bag aktiviteterne på stand nr. 49.

Coop har udviklet en af verdens måske mest ambitiøse emballagestrategier, og netop ”bæredygtig emballage” er hovedtemaet i dette års debatter og oplæg. Der vil også være aktiviteter for de helt unge deltagere, når elever fra Hirtshals Skole sammen med folkene bag Coops skolekontakt og lokale bestyrelsesmedlemmer bygger Skrotrobotter ud af emballageaffald.

Det er lokale kræfter, der står for det praktiske arrangement, men Naturmødet har høj prioritet i hovedkvarteret i Albertslund. Derfor kommer en række fagpersoner fra Coop og bidrager til spændende oplæg og debatter om bæredygtighed i dagligvarehandlen – både på Coops egen stand og på de store scener.

Bestyrelsen for andelsfællesskabet Coop amba kommer også til Hirtshals, og formand Lasse Bolander mener, det er helt naturligt for en organisation som Coop at deltage.

”I Coop har vi altid arbejdet med at sikre mere bæredygtige og sunde varer til gavn for både miljø og mennesker. Derfor er vi selvfølgelig med på Naturmødet. Vi er en organisation af mange ildsjæle, som værner om naturen og går op i at beskytte den gennem ansvarligt forbrug, og jeg er glad for, at vores lokale aktive medlemsvalgte har taget initiativ til, at Coop har været med på Naturmødet siden 2017. Coop har udviklet en af verdens måske mest ambitiøse emballagestrategier, fordi vi ved, at emballage og plast er en daglig kilde til bekymring og irritation hos mange forbrugere. Vi er lige nu i gang med at sætte en ny standard for bæredygtig emballage i detailhandlen. Det betyder, at vi systematisk gennemgår vores egne varer for at optimere emballagen til fordel for miljøet. Vi glæder os til at sætte emballage og plastik på dagsordenen i Hirtshals og få nogle gode, udfordrende debatter med de besøgende på dette års Naturmøde,” siger Coops formand Lasse Bolander.

Ansvarlighedschef i Coop, Thomas Roland, gør os både torsdag og fredag klogere på, hvordan vi som forbrugere kan handle mere klimavenligt. Det sker med oplæg og debat om ”Klimavenligt forbrug - er det muligt? – hvad skal vi vælge? – og hvad gør Coop?”

Desuden er der både torsdag og fredag emballage på programmet, når Thomas Roland udfordrer fordommene om plastik med sit oplæg ”Plastic fantastic”, hvor han bl.a. kommer ind på, hvorfor plastik er bedre end sit rygte.

Fredag debatterer CSR-direktør i Coop, Signe Frese, detailhandlens brug af emballage. Denne dag kan forbrugere, der ønsker at skåne miljøet og samtidig undgå skadelig kemi, desuden opleve Signe Frese fortælle om de produkter, man kan vælge. Hun sætter fokus på Coops eget mærke Änglamark, og hvorfor Änglamark-produkterne er et godt valg for både naturen og forbrugerne.

På standen er der alle dage smagsprøver på Änglamark-produkter.

Se hele Coops program på Naturmødet 2019

Coop er også involveret i en lang række af andre aktiviteter på Naturmødet. Det kan man læse mere om på Naturmødets hjemmeside eller Facebook-siden ”Coop på Naturmødet”.

Yderligere information:

  • Flemming Andersen, medlem af Coops arbejdsgruppe for Naturmødet og formand for Dagli’Brugsen Bindslev, tlf. 30262440, flan@privat.dk
  • Thomas Roland, ansvarlighedschef i Coop, tlf. 30919242, thomas.roland@coop.dk
  • Coops formand Lasse Bolander er på Naturmødet fredag den 24. maj og stiller gerne op til interview. For nærmere aftale, kontakt kommunikationskonsulent June Scheibel, tlf. 22536875.

Information om Coop Danmark A/S

Coop Danmark A/S
Coop Danmark A/S
Roskildevej 65
2620 Albertslund

43864386

Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

SuperBrugsen og Kvickly i helt nyt samarbejde med DR Salg om årets julekalender, Theo & Den Magiske Talisman30.9.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse

SuperBrugsen og Kvickly har i tæt samarbejde med DR Salg udviklet en aktivitetsbog til børn, der udfolder årets julekalender. Med bogen følger kuponer, som man bruger til løbende at hente gratis gaver i ens lokale butik. Som noget nyt behøver man altså ikke foretage køb i butikken for at samle. Gaverne kan være klistermærker og klip-ud-figurer, som bruges til at udføre bogens aktiviteter og fuldende bogen.

Coop klar med hidtil største kampagne for eget varemærke19.9.2025 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse

” Det kræver lidt mere at være vare i Coop”. Det er overskriften for den hidtil mest omfattende kampagne for Coops største eget varemærke, der hedder Coop, som omfatter cirka 3000 forskellige varer i de fleste kategorier. Fra i dag og i de kommende uger kan man møde budskabet på plakater i byer over hele landet, på TV, i dagblade, sociale medier mv. ”Med kampagnen vil vi gerne pege på det, der er en central del af Coops DNA, nemlig at vi på mange varer gør os ekstra umage på kundernes vegne, så de får kvalitet for pengene, når de køber Coops egne varemærker,” siger senior marketingchef Heidi Kessler, Coop. Kampagnen, der er udarbejdet sammen med Republica, viser med eksempler, nogle af de kvaliteter, der er ved varer, der bærer Coop-navnet. Det gælder konservesdåserne, hvor dåserne i Coops eget mærke er uden hormonforstyrrende bisphenoler. Ja, faktisk er det 10 år siden, at Coop indførte et forbud. Ikke fordi vi skulle, men fordi det var rigtigt. Først fra i år og med implementering he

Brugsen butik nummer 100 åbnet18.9.2025 06:30:00 CEST | Pressemeddelelse

Danmarks største kæde af lokale nærbutikker har nu konverteret butik nummer 100 fra Dagli´Brugsen til Brugsen. Det er sket i Brylle på Fyn. Over de kommende 15 måneder vil yderligere 170 butikker bliver bygget om til Brugsen. Dermed vil alle kædens 270 butikker være moderniseret med fælles navn ved udgangen af 2026. ”Kunderne tager rigtig godt imod de moderniserede butikker. Samtidig vækker det både stolthed og glæde blandt vores mange erfarne medarbejdere, når Brugsen navnet vender tilbage på butikkernes facader. Det betyder samtidig at vi igen kan sige; Vi mødes i Brugsen,” siger kædedirektør Torben B. Andersen, Brugsen. Kæden er især stærk i mindre samfund, hvor det ofte er byens sidste butik. Men i løbet af seneste to år har Brugsen også forbedret sin position i det centrale København efter overtagelse af 12 tidligere Irma-butikker. 11 ud af 12 af butikkerne har i dag en større omsætning end da de var Irma-butikker. Den 3. oktober åbner Brugsen en helt ny butik på Hellerup Station,

Vinderne af Produktprisen og Irma-Prisen 2025 er fundet4.9.2025 06:30:00 CEST | Pressemeddelelse

Sol over Gudhjem har, sammen med Kvickly og SuperBrugsen, igen sat dansk madiværksætteri i centrum med kåringen af vinderne i Produktprisen og den nye Irma-Prisen 2025, hvor vinderen nu kan se frem til at indgå i Irma-vareserien. Den spændende finale fandt sted på Coops hovedkontor i Albertslund, hvor lokale producenter med fokus på innovation, kvalitet og smag inden for kategorierne MAD, DRIKKE, KONFEKTURE og INNOVATION blev hyldet.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye