Link Mobility A/S

Mobilkommunikation skaber nye vækstmuligheder

1.5.2017 09:01 | Link Mobility A/S

SMS’er og apps breder sig med stor hast i virksomhedernes kommunikation og skaber nye vækstmuligheder for erhvervslivet, der ifølge ny undersøgelse forventer øget mobilkommunikation.

”Der er en pakke på vej til dig”, og ”din engangskode er sendt til dig på mail”. Forbrugerne har gennem flere år kommunikeret via sms med hinanden, og nu breder automatisk genererede SMS’er mellem virksomheder og kunder sig også med stor hast. LINK Mobility er Nordeuropas største udbyder inden for mobile kommunikationsløsninger til virksomheder i form af eksempelvis SMS-udsendelser samt donationer og fakturering via SMS. De har i 2016 haft rekordomsætning:

Resultatet i 2016 er det bedste nogensinde. Markedet for mobilkommunikation er i kraftig vækst, og vi kommer til at fortsætte den kraftige ekspansion i de kommende år, siger Jens Knudsen, administrerende direktør for virksomhedens danske afdeling. Firmaets danske kunder sendte i fjerde kvartal 2016 130 millioner SMS’er. Det er en fremgang på knapt 40 procent siden fjerde kvartal 2015.

Mobilen skaber vækst
En ny nordisk undersøgelse fra det internationale it-analyse firma IDC viser, at virksomhederne ikke stopper ved sms’erne. De forventer også at øge deres brug af virksomhedsrettede apps til mobile enheder kraftigt indenfor de næste par år. Både når det gælder mødeaktiviteter, deling af dokumenter, proces- og samarbejdsstyring og adgang til forretningsvigtige data.

Vi ser en klar vækst på mobility-markedet. Både SMS’er og apps kan nu kobles op med virksomhedernes andre systemer. Det gør det eksempelvis hurtigt og nemt at indsamle data om kundens præferencer og herefter eksponere dem for nye købsmuligheder. På de interne linjer kan virksomhederne blandt andet frigøre ressourcer med nye apps, der letter arbejdsgange med nem adgang til vigtige data, siger Anders Elbak, research manager ved IDC Nordic.

Direkte adgang til kunderne
Jens Knudsen fra Link Mobility fremhæver blandt andet den direkte kundeadgang, som mobilen muliggør, som årsag til, at mobilkommunikationen er stigende og kan styrke virksomheders vækst:

Forbrugerne har åbenlyst taget mobilkommunikationen til sig. Vi har næsten altid mobilen ved hånden, og det er nemt, hurtigt og intuitivt. Og et langt mere effektivt kommunikationsmiddel end andre kanaler. Undersøgelser peger på, at 90 procent ser og åbner en SMS inden for 5 minutter, siger Link Mobilitys administrerende direktør. Han forventer i det kommende år en omsætningsvækst genereret på baggrund af tre tendenser:

For det første vokser markedet for mobilkommunikation generelt. Virksomhederne bruger SMS mere og mere som kommunikationskanal. For det andet bygger vi mere avancerede mobile løsninger ovenpå den rene SMS-kommunikation. For det tredje ser vi flere ældre, traditionelle IT-løsninger blive moderniseret: Vi udvikler nye apps til virksomheder, der forenkler adgangen til deres databehandling, styrker deres kontakt med kunderne og øger deres kunders brugeroplevelse uden at kompromittere sikkerheden, slutter han.

Jens Knudsen, administrerende direktør
Email: jens.knudsen@linkmobility.com

Information om Link Mobility A/S

Link Mobility A/S
Birkemose Allé 37

+45 7026 1272http://linkmobility.com/da

LINK Mobility Group er størst i Norden på mobile tjenester. i 2016 sendte vi 2,5 milliarder SMS'er for vores kunder. Vi digitaliserer kommunikation gennem SMS-tjenester for virksomheder, mobilbetaling, mobil kommunikation, APP løsninger og meget mere.

LINK Mobility har mere end 20 års erfaring inden på det mobile marked og er igennem årene blevet en autoritet inden for mobilkommunikation. Vi tilbyder de bedste mobile kommunikationsløsninger til din virksomhed. I Danmark er du måske stødt på to virksomhedsnavne som Cool SMS og Responsfabrikken – disse to virksomheder er i dag en del af Link Mobility.

De seneste år har LINK opkøbt flere virksomheder på markedet såsom Global Mouth Marketing, Whatever Mobile i Tyskland og Labyrintti Group i Finland. Dette har bidraget til en markant øgning af markedsandelene og vi er nu blevet en stor virksomhed med et bredt kendskab for alle tænkelige mobile behov.

Om behovet er en standardtjeneste inden for SMS dialog eller om der kræves hjælp til udvikling af en helt ny mobil løsning, så hjælper LINK Mobility til, fra rådgivning og projektledelse til produktlancering.

LINK Mobility har 200 erfarne medarbejdere fordelt på Sverige, Norge, Danmark, Finland, Tyskland, Letland og Estland og har en stor del af markedsandelene inden for mobile kommunikationsløsninger. Vi har været noteret på hovedlisten på Oslo Børs siden 2013.

Følg pressemeddelelser fra Link Mobility A/S

Flere pressemeddelelser fra Link Mobility A/S