Mobile Industrial Robots julkaisee strategisen yhteistyön Faurecian kanssa optimoidakseen sisäistä logistiikkaansa maailmanlaajuisesti

Teollisuuden edelläkävijä autonomisten mobiilirobottien alalla, Mobile Industrial Robots, julkaisi tänään globaalin strategisen yhteistyön yhden maailman johtavan autoalan teknologian yrityksen, Faurecian, kanssa hyödyntääkseen autonomisia robotteja tuotantotehtailla maailmanlaajuisesti ja viedäkseen yrityksen automaation uudelle tasolle.

Faurecia on vuosia tutkinut ja testannut eri ratkaisuja automatisoidakseen sisäisiä kuljetuksiaan tuottavuuden ja sisäisten työvirtojen optimoimiseksi ja kilpailuetujen saavuttamiseksi. Yritys on nyt aloittanut yhteistyön Mobile Industrial Robotsin kanssa uudistaakseen sisäistä logistiikkaa tuotantoyksiköissään maailmanlaajuisesti ja tehostaakseen logistiikkaprosessejaan joustavien, autonomisten mobiilirobottien avulla.

”Olemme aloittaneet tämän strategisen yhteistyön MiR:n kanssa, koska heillä on kapasiteettia ja kattavaa tietoa meidän tukemiseksemme logistiikkatoimintojemme virtaviivaistamisessa ja optimoimisessa. MiR:llä on todistettua teknologiaa, ja monet maailman johtavista monikansallisista yrityksistä käyttävät heidän robottejaan parantaakseen logistiikan tehokkuutta”, Faurecian Eric Moreau, VP Supply Chain & Digital Enterprise sanoi. ”Meillä on yleisesti ottaen korkea automaatiotaso, mutta materiaalinkäsittely on tähän asti ollut haaste, ja näemme valtavan potentiaalin logistiikan automatisoinnissa. Säädämme jatkuvasti tilojemme järjestystä vastataksemme pienempien eräkokojen kysyntään tuotannossamme. Tässä tarvitaan intralogistiikkajärjestelmiemme apua, mikä edellyttää suurta joustavuutta. MiR tarjoaa tämän, koska heidän autonomiset mobiilirobottinsa eivät tarvitse navigoimiseen muuta ohjausta kuin oman sisäisen kartan, joka voidaan helposti päivittää”, Moreau sanoi.

MiR tarjoaa valikoiman yhteistyötä tekeviä ja autonomisia mobiilirobotteja, jotka on suunniteltu toimimaan yhdessä ihmiskollegoiden kanssa. Näin ihmisiä voidaan vapauttaa fyysisesti raskaista töistä arvokkaampiin tehtäviin. Mobiilirobotit ovat äärimmäisen käyttäjäystävällisiä, ja niitä voidaan käyttää ilman aiempaa ohjelmointikokemusta. Työntekijät voivat helposti olla yhteydessä robotteihin robottikäyttöliittymän kautta. Käyttöliittymään saa yhteyden älypuhelimen, tabletin tai PC:n kautta, ja tehtävät voidaan lähettää napin painalluksella. Yksinkertainen operaatio johtaa helppoon käyttöönottoon ja alhaisiin omistuskustannuksiin.

MiR-robotit voidaan räätälöidä eri moduuleilla asiakkaiden tarpeiden mukaan, ja robottien monikäyttöisyys onkin toinen syy, miksi Faurecia päätti tehdä yhteistyötä MiR:n kanssa:

”MiR:n mobiilirobotit eivät pysty ainoastaan kuljettamaan tavaroita vaan yhdistämään muita prosessivaiheita, kuten lastaamista ja purkamista parantaakseen koko tuotantolinjan yleistä tehokkuutta.

Mobiilicobotit ovat erittäin joustavia, ja olemme jo tunnistaneet useita eri sovelluksia, joissa MiR:n mobiilirobotit voivat ottaa hoitaakseen yksitoikkoisia tehtäviä, joissa tavaroita siirretään tuotantolinjojen sisällä tai tuotannon ja varaston välillä ja siten parantaa tehokkuutta”, Moreau sanoi.

Logistiikkarobotit ovat nousussa

Uuden yhteistyön ansiosta Faurecia voi optimoida useita prosesseja, ja uusimmat International Federations of Roboticsin (IFR) luvut näyttävät, kuinka Faurecia ei ole ainoa yritys, joka näkee potentiaalia sisäisen kuljetuksen automatisoinnissa. 63 % ammattikäyttöön tarkoitetuista kokonaispalveluroboteista, joita myytiin 2017, oli logistiikkarobotteja, ja IFR odottaa logistiikkarobottien myynnin kasvavan noin 600 000 yksikköön vuosina 2018–2021.

”Meillä on ilo aloittaa tämä yhteistyö ja auttaa Faureciaa saavuttamaan tuottavuustavoitteensa käyttämällä joustavia, yhteistyötä tekeviä ja turvallisia mobiilirobottejamme”, MiR:n CEO Thomas Visti sanoi. ”Yleisesti ottaen näemme suuren potentiaalin autoteollisuudessa, joka ottaa autonomisen teknologian etuja käyttöön nopeammin kuin useimmat muut teollisuudet.

Nykyiset tehdasasennukset ovat ketteriä ja erittäin dynaamisia, ja ihmisiä, laitteita, kuormalavoja ja muita esteitä voi olla ennen avoimilla kulkuväylillä. Mobiilirobottimme sopivat näihin jatkuvasti muuttuviin ympäristöihin erityisen hyvin: robottiemme kollaboratiivisen, autonomisen navigoinnin kanssa automatisoidusta materiaalin kuljetuksesta tulee joustavaa ja helposti mukautettavaa ilman lisäkustannuksia tai prosessien häiriintymistä.”

Mobile Industrial Robotsilla on maailmanlaajuinen jakeluverkosto ja paikallistoimistoja, minkä ansiosta se pystyy tukemaan Faureciaa maailmanlaajuisesti.

Tietoa Faureciasta

Vuonna 1997 perustettu Faurecia on nopeasti kasvanut merkittäväksi toimijaksi maailmanlaajuisessa autoteollisuudessa. Faurecialla on 290 toimipaikkaa mukaan lukien 30 R&D-keskusta ja 109 000 työntekijää 35 maassa. Se on nyt maailmanlaajuinen johtaja kolmella liiketoiminta-alueellaan: autojen istuimet, sisätilat ja puhdas liikkuvuus. Faurecia on keskittynyt teknologiastrategiassaan tarjoamaan ratkaisuja älykkääseen matkustamiseen ja kestävään liikkuvuuteen.  Vuonna 2017 konsernin kokonaismyynti oli 17 miljardia euroa. Faurecia on listattu Euronext Paris -pörssiin ja on mukana CAC Next 20 -indeksissä. Katso lisätietoja osoitteesta www.faurecia.com

Tietoa Mobile Industrial Robotsista:

Mobile Industrial Robots (MiR) kehittää ja markkinoi alan edistyneimpiä kollaboratiivisia ja turvallisia autonomisia mobiilirobotteja (AMR:t), jotka hallitsevat nopeasti, helposti ja kustannustehokkaasti sisäistä logistiikkaa vapauttaen työntekijöitä arvokkaampiin toimintoihin. Sadat keskikokoiset tai suuret monikansalliset valmistajat ja logistiikkakeskukset yhdessä useiden sairaaloiden kanssa ympäri maailmaa ovat jo asentaneet MiR:n innovatiivisia robotteja. MiR on nopeasti perustanut maailmanlaajuisen jakeluverkoston yli 40 maahan, ja sillä on aluetoimistoja New Yorkissa, San Diegossa, Singaporessa, Frankfurtissa, Barcelonassa ja Shanghaissa. MiR on kasvanut nopeasti sen jälkeen, kun se perustettiin vuonna 2013. Myynti on kasvanut 500 % vuodesta 2015 vuoteen 2016 ja 300 % vuodesta 2016 vuoteen 2017. Kokeneiden tanskalaisten robotiikka-alan ammattilaisten perustaman MiR:n pääkonttori on Odensessa, Tanskassa, ja sen hankki hiljattain amerikkalainen yritys Teradyne, joka on automatisoitujen testilaitteiden johtava toimittaja. Vuonna 2015 Teradyne hankki myös tanskalaisen Universal Robots -yrityksen. Viime vuosien kasvutulosten ansiosta Mobile Industrial Robotsille myönnettiin Tanskan EY Entrepreneur of The Year -palkinto vuonna 2018. Lisätiedot osoitteessa www.mobile-industrial-robots.com.

Forbedrer arbejdsmiljø og fjerner flaskehalse: Fynske ROEQ lancerer unikt automatisk rullebånd til den mobile robot MiR5007.3.2019 13:57:20 CETPressemeddelelse

ROEQ's topmoduler til selvkørende mobile robotter fuldautomatiserer den interne transport ved at afskaffe manuel læsning og aflæsning af robotterne ved afgangs- og modtagestationerne. På USA’s største robotmesse Automate 2019 i Chicago i april lancerer den fynske teknologivirksomhed en unik automatisk rullebane, som monteres på toppen af en MiR500, den største mobile robot fra Mobile Industrial Robots. Nyskabelsen hedder TR500 Top Roller og ventes at tage verdensmarkedet med storm, fordi fjerner manuelle flaskehalse i logistikkæden.