Mobilbetaling i Norden

MobilePay i Danmark og Finland, Vipps i Norge og Swish i Sverige sitter for øyeblikket med størst markedsandel for mobilbetaling i Norden, men internasjonale konkurrenter som Apple Pay og Google Pay har gjort sitt inntog og kan vende på nåværende markedssituasjon.

I dette whitepaperet belyser YouGov de nordiske forbrukernes bruk av mobilbetaling og holdning til de ulike appene for mobilbetaling. Vi ser også nærmere på målgruppen, altså de som bruker mobilbetaling mest, samt analyserer hvilke barrierer som holder noen forbrukere fra å ta i bruk tjenesten.

Undersøkelsen er basert på 6 979 intervjuer med et representativt utvalg av dansker, svensker, nordmenn og finner i alderen 18+ samt data fra YouGovs segmenterings- og profileringsverktøy, YouGov Profiles.

Last ned vårt whitepaper: Mobilbetaling i Norden

YouGov er en internasjonal data- og markedsanalysegruppe. Vårt kjernetilbud er meningsmålinger, som kommer fra vårt sterkt engasjerte deltakerpanel bestående av 6 millioner mennesker fra hele verden. Vi kombinerer denne kontinuerlige datastrømmen med vår egen ekspertise innen dyptgående undersøkelser og inngående kjennskap til bransjen i en systematisk plattform for undersøkelser og markedsføring.

Med panelmedlemmer i 38 land er YouGovs internasjonale markedsundersøkelsesnettverk et av de ti største i verden.