Mobiilimaksaminen Pohjoismaissa

MobilePay Tanskassa ja Suomessa, Vipps Norjassa ja Swish Ruotsissa ovat Pohjoismaiden hallitsevia mobiilimaksusovelluksia. Kansainväliset mobiilimaksusovellukset eivät ole kovin yleisia, mutta tämä voi muuttua muutaman vuoden aikana.

Tässä julkaisussa YouGov tutkii, kuinka usein Pohjoismaiden kuluttajat käyttävät mobiilimaksua ja mikä on heidän suhtautumisensa mobiilimaksamisen sovelluksia kohtaan. Tutkimuksessa myös selvitetään mobiilimaksusovellusten heavy-usereiden profiilit sekä esteet, miksi mobiilimaksamista ei käytetä.

Julkaisun tiedonkeruu on toteutettu YouGovin kuluttajapaneeleissa Pohjoismaissa ja tutkimusdata on analyysia varten linkitetty YouGov Profiles-profilointityökaluun. Kyselyyn vastasi yhteensä 6979 aikuisväestöön kuuluvaa henkilöä (18+ vuotiaat) Tanskassa, Ruotsissa, Norjassa ja Suomessa.

Lataa ilmainen raportti: Mobiilimaksaminen Pohjoismaissa