Mitä brändejä sinä suosittelisit ystävillesi?

Mitä brändejä sinä suosittelisit ystävillesi? YouGov BrandIndex julkaisee nyt Suomen suositelluimmat brändit 2022 -listauksen.

YouGov BrandIndexissä on tutkittu mitkä yritykset ja brändit ovat hyviä luomaan ns. brändilähettiläitä, eli tyytyväisiä asiakkaita, jotka suosittelisivat brändiä. Julkaisemme nyt vuoden 2022 YouGov BrandIndex Recommed Rankingin.

Fiskars on kärjessä Suomen suositelluimmat brändit listauksessa saaden pistemääräkseen 85,2%.

Iittala sijoittuu toiseksi (83,7%). Toyota on kolmas, 82% Toyotalla ajavista suosittelisi sitä. Autoteollisuus on aina ollut hyvä luomaan brändilähettiläitä ja useat muutkin automerkit pääsevät top10-listalle. Mercedes-Benz on neljäs (79,3%), Skoda kuudes (77,4%) ja Volvo seitsemäs (77,3%).

Nousijat 2022

YouGov myös julkaisee listauksen eniten Recommend-pisteitään parantaneista brändeistä.

If on suurin kasvaja, sen pisteet ovat nousseet peräti 4,2 pistettä 51,4 pisteeseen. Myös muita rahoitus-/vakuutussektorin toimijoita, kuten OP, Klarna ja S-Pankki sijoittuu 10 kärkeen nousijat-listalla.

Ota yhteyttä

Haluatko tietää, miten sinun brändisi pärjää? Tai kuulla lisää YouGov BrandInxdexistä? Ota yhteyttä

YouGov BrandIndex -rankingista

YouGov BrandIndexissä tehdään vuosittain 11 miljoonaa haastattelua ympäri maailman 40 sektorilla. Se toimii yli 55 maassa ympäri maailman kattaen Pohjois-Amerikan, Etelä-Amerikan, Euroopan, Afrikan, Aasian, Lähi-Idän ja Australaasian.

Suomessa BrandIndex vertailee yli 350 eri brändiä. YouGov BrandIndex haastattelee joka päivä sataa koko väestöä edustavaa henkilöä, ja kysyy heiltä heidän asenteistaan eri tuotemerkkejä kohtaan.

BrandIndexin Recommend pisteet lasketaan jokaisen brändin omien asiakkaiden antamista suosittelupisteistä 12 kuukauden ajalta toukokuun 2022 loppuun asti. Suosittelupisteet brändeille lasketaan kysymällä: ”Suosittelisitko brändiä ystävällesi?"

Jokaisella listatulla brändillä on vähintään 100 vastaajaa ja brändi on ollut mukana BrandIndex-mittauksessa ainakin puoli vuotta.

20 miljoonaa rekisteröitynyttä käyttäjäämme muodostaa vankan ja omistautuneen paneelin, joka tuottaa päivittäin tuhansia datapisteitä kuluttajien mielipiteistä, asenteista ja käyttäytymisestä. Yhdistämme tämän tasaisen tietovirran tutkimusosaamiseemme ja poimimme havaintoja, joiden pohjalta voi tehdä älykkäitä päätöksiä ja perusteltuja keskustelunavauksia.

YouGov

Lisätietoja löytyy osoitteesta yougov.com.